  • 21. Data: 2011-02-01 09:14:07
    Temat: Re: AKU żelowe 200Ah przy solarkach i wiatraku - momentalne ładowanie i rozładowanie
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DECTer,

    Tuesday, February 1, 2011, 9:33:04 AM, you wrote:

    > Jesli nie ma na stacjach benzynowych to chyba trzeba pytać w sklepach

    Na stacjach benzynowych NIGDY nie sprzedawano niczego do akumulatorów
    ZASADOWYCH.

    > chemicznych (nie tych z proszkiem do prania) z odczynnikami. Ja np
    > kupuję tam chlorek do trawienia.

    Związek z tematem faktycznie wielki...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 22. Data: 2011-02-01 09:14:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Tuesday, February 1, 2011, 9:37:16 AM, you wrote:

    > Zasadowe sie zasiarcza ? Coz to za akumulatory ?

    Akumulatory decterowe tak mają.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2011-02-01 10:25:36
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 01 lut 2011 09:05:04 in article news:<ii8eri$3da$1@news.onet.pl>
    DECTer wrote:
    > Na 99% akumulatory zasiarczone.
    > Powodem jest pozostawanie przez jakiś czas w stanie nienaładowanym.
    > Akumulator wytrzymuje ok 200 cykli rozładowania pod warunkiem ze po
    > rozładowaniu natychmiast jest ładowany.

    Akumulatory wspomniane przez OPa mają wg. info z sieci trwałość
    1500 cykli o głębokości 50%.

  • 24. Data: 2011-02-01 11:33:34
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Tue, 1 Feb 2011 10:11:16 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Skąd w akumulatorach zasadowych siarka?

    Elemantarne. Z kwaśnych deszczów :-P

    --
    #begin 755 signature.exe
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 25. Data: 2011-02-02 15:26:46
    Od: <a...@g...pl>

    Dziękuję wszystkim za informacje, co do absurdalnie nominalnych wartości
    które podałem - wybaczcie, gdy pisałem posta akurat było slonecznie i
    wietrznie ;)

  • 26. Data: 2011-02-03 06:43:40
    Od: DECTer <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-01 11:25, Mirek pisze:

    > Akumulatory wspomniane przez OPa mają wg. info z sieci trwałość
    > 1500 cykli o głębokości 50%.
    A pewnie 50 cykli przy 100% rozładowaniu.
    A z mocy dostarczanej przez wiatrak i ogniwo słoneczne tak pewnie było.
    Można nawet przyjąć że akumulator był cały czas rozładowany a wtedy
    szybko następuje destrukcja.

    Decter

  • 27. Data: 2011-02-03 07:40:04
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "DECTer" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A pewnie 50 cykli przy 100% rozładowaniu.
    > A z mocy dostarczanej przez wiatrak i ogniwo słoneczne tak pewnie było.
    > Można nawet przyjąć że akumulator był cały czas rozładowany a wtedy
    > szybko następuje destrukcja.

    Wczoraj sprawdzałem ogniwo słoneczne. Na etykiecie max 22W (chyba przy 16V),
    max 22V (jałowe) i max 1,28A (prąd zwarcia). Teoretycznie super jak na
    ładowanie aku żelowego 7Ah
    Pogod była słoneczna. Po skierowaniu na pełne słońce Napiecie jałowe 22,15V
    prąd zwarcia 0,56A :)
    Podłączone do akumulatora żelowego 7Ah przez przetwornicę ładowało go prądem
    350mA.
    W zimie to za mało aby naładować poprawnie ten aku bo nawet jednego dnia
    nie wystarczy a co dopiero jak tego słońca by nie bylo przez tydzień? Trzeba
    by zainwestować w większy panel albo doładowywać prądem z sieci.

    Marek

  • 28. Data: 2011-02-04 22:09:51
    Od: bratsiostry <n...@i...pl>

    Jaki został zastosowany system ładowania?

    chodzi przede wszystkim o ochronę przed przeładowaniem. Jeśli żaden to
    proste - zostały raz i drugi przeładowane do 18 V i pozamiatane.