  • 11. Data: 2011-01-31 22:29:05
    Temat: Re: AKU żelowe 200Ah przy solarkach i wiatraku - momentalne ładowanie i rozładowanie
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 16:46:24 +0100, adamschodowy napisał(a):

    > Domy?la sie kto? przyczyny? A mo?e zna sposób na zniwelowanie
    > upierdliwo?ci od reki - niby s? na gwarancji ale to te? czas i fatyga.
    Nalezy uzyc aku deep cycle ale takich prawdziwych, a nie buforowych.
    Trojan, US Battery, Fullriver itp, wersje zalewane albo VRLA (zalewane sa
    o polowe tansze i wytrzymuja 2x tyle co VRLA, ale bardziej upierdliwe w
    eksloatacji).

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 12. Data: 2011-02-01 07:17:38
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "085" <z...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Ten wykres obrazuje dobowe naslonecznienie na dzisiaj i na najblizsze dni
    > dla Wielkopolski :) Od 6 rano do 15 mamy srednio okolo 100W/m2 - zimowe
    > slonce jest wybitnie leniwe ;)

    Tak ale 100W/m2 na powierzchnie pozioma :)
    Po nakierowaniu na slonce zupelnie inny wynik bedzie.

    Marek

  • 13. Data: 2011-02-01 08:05:04
    Od: DECTer <d...@o...pl>

    Na 99% akumulatory zasiarczone.
    Powodem jest pozostawanie przez jakiś czas w stanie nienaładowanym.
    Akumulator wytrzymuje ok 200 cykli rozładowania pod warunkiem ze po
    rozładowaniu natychmiast jest ładowany.

    Nie wiem jak jest z żelowymi ale zasadowe w takich przypadkach można
    regenerować tzw desulafatorami. Coz z tego skoro znowu się zasiarczą.
    Moc łądujących urządzeń powinna być o wiele większa aby nie dopuszczać
    do rozładowania akumulatorów.
    Decter

  • 14. Data: 2011-02-01 08:16:47
    Od: DECTer <d...@o...pl>

    W dniu 2011-01-30 16:46, a...@g...pl pisze:
    > Znajomi zasilili domek panelami FotoV ok 300W plus wiatraczkiem 400W
    stawiałbym bardziej na moc 50 W.

    400 W to on ma przy prędkości wiatru 13m/s a więc przy niemal huraganie.
    Nie ma siły aby akumulatory były naładowane.

    Zobacz wykres mocy tej super elektrowni i porównaj z wielością wiatru:

    http://www.e-gory.pl/index.php/Poradniki/Prognozowan
    ie-pogody/Jak-oszacowac-predkosc-wiatru.html

    Decter

  • 15. Data: 2011-02-01 08:21:33
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "DECTer" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > regenerować tzw desulafatorami. Coz z tego skoro znowu się zasiarczą.
    > Moc łądujących urządzeń powinna być o wiele większa aby nie dopuszczać do

    Może wiesz gdzie kupić można zasadę do akumulatorów? Dostałem kiedyś dwa
    100Ah ale są nie zalane.

    Marek

  • 16. Data: 2011-02-01 08:33:04
    Od: DECTer <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-01 09:21, 4CX250 pisze:
    > Użytkownik "DECTer" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Może wiesz gdzie kupić można zasadę do akumulatorów? Dostałem kiedyś dwa
    > 100Ah ale są nie zalane.
    >

    > Marek

    Jesli nie ma na stacjach benzynowych to chyba trzeba pytać w sklepach
    chemicznych (nie tych z proszkiem do prania) z odczynnikami. Ja np
    kupuję tam chlorek do trawienia.

    Decter

  • 17. Data: 2011-02-01 08:37:16
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Feb 2011 09:05:04 +0100, DECTer wrote:
    >Nie wiem jak jest z żelowymi ale zasadowe w takich przypadkach można
    >regenerować tzw desulafatorami. Coz z tego skoro znowu się zasiarczą.

    Zasadowe sie zasiarcza ? Coz to za akumulatory ?

    J.

  • 18. Data: 2011-02-01 08:45:14
    Od: DECTer <d...@o...pl>

    W dniu 2011-02-01 09:37, J.F. pisze:

    > Zasadowe sie zasiarcza ? Coz to za akumulatory ?
    >
    > J.

    sorry .... miało być kwasowe...

  • 19. Data: 2011-02-01 09:11:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DECTer,

    Tuesday, February 1, 2011, 9:05:04 AM, you wrote:

> [...]
    > Nie wiem jak jest z żelowymi ale zasadowe w takich przypadkach można
    > regenerować tzw desulafatorami. Coz z tego skoro znowu się zasiarczą.

    Skąd w akumulatorach zasadowych siarka?

    > Moc łądujących urządzeń powinna być o wiele większa aby nie dopuszczać
    > do rozładowania akumulatorów.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-02-01 09:12:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello DECTer,

    Tuesday, February 1, 2011, 9:16:47 AM, you wrote:

    > stawiałbym bardziej na moc 50 W.
    > 400 W to on ma przy prędkości wiatru 13m/s a więc przy niemal huraganie.

    Wiatr 50 km/h to huragan?

    Uprzedzając - tak, wiem - to dużo. Ale do huraganu daleko.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl