  • 1. Data: 2011-01-30 15:46:24
    Temat: AKU żelowe 200Ah przy solarkach i wiatraku - momentalne ładowanie i rozładowanie
    Od: <a...@g...pl>

    Znajomi zasilili domek panelami FotoV ok 300W plus wiatraczkiem 400W
    coś takiego
    http://www.modernhome.pl/product-pol-89-Generator-wi
    atrowy-AIR-X-400W.html
    maja dwa akumulatory takie
    http://www.akumulatory-zelowe.pl/akumulator-zelowy-h
    zy-ev-12v200ah-p-21.html
    (pdf http://www.bateriehaze.pl/p_karty/ev.pdf )

    do tego jest też jakiś mały generator rzędu 1600kW

    Piszą mi że po ok pół roku akumulatory "straciły pojemność" - blyskwicznie
    się ładują i równie szybko rozładowują.
    Akku pracowały w ok 15-20*C.

    Domyśla się ktoś przyczyny? A może zna sposób na zniwelowanie upierdliwości
    od ręki - niby są na gwarancji ale to też czas i fatyga.

  • 2. Data: 2011-01-30 19:16:45
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Domyśla się ktoś przyczyny? A może zna sposób na zniwelowanie
    > upierdliwości od ręki - niby są na gwarancji ale to też czas i

    Może układ ładowania podawał nieprawidłowe napięcie i albo były
    wiecznie niedoładowane bo za niskie napięcie i się zasiarczyły albo za
    wysokie napięcie spowodowało że wyschły.
    Albo podróby chińskie.

    Marek

  • 3. Data: 2011-01-31 11:16:15
    Od: "t" <t...@0...eu>

    Na podanej stronie jest wykres: żywotność cykli ładowania - rozładowania.
    Widać, że należało by je całkowicie rozładowywać.
    Tak się może dziać w pokazanych pojazdach, trzeba jeździć aż pojazd stanie.
    Kłóci się to z ideą pracy systemu wiatrowo solarnego.
    Rozwiązaniem jak sądzę jest stosowanie 2 baterii akumulatorów z których
    jedna jest ładowana do pełna a druga rozładowywana do zera.
    Ale to może tylko moje domysły.

  • 4. Data: 2011-01-31 11:52:49
    Od: "t" <t...@0...eu>

> [...]
    > Rozwiązaniem jak sądzę jest stosowanie 2 baterii akumulatorów z których
    > jedna jest ładowana do pełna a druga rozładowywana do zera.

    Jest jednak odwrotnie.
    Im głębsze rozładowanie tym mniejsza żywotnożć akumulatorów.

  • 5. Data: 2011-01-31 12:58:46
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "t" <t...@0...eu> napisał w wiadomości

    > Jest jednak odwrotnie.
    > Im głębsze rozładowanie tym mniejsza żywotnożć akumulatorów.

    Dokładnie. Jest tylko tak że to są akurat specjalne akumulatory które lepiej
    znoszą taki tryb pracy częstego głębokiego rozładowania niż jakieś tam
    zwykłe żelowe czy samochodowe.

    Marek

  • 6. Data: 2011-01-31 16:37:50
    Od: "085" <z...@g...pl>

    Zdaje sie, ze czesc aku jest dedykowana do pracy buforowej - np. w UPS. A
    niektore - i takie chyba sa tematem tej dyskusji - wola byc rozladowywane do
    zera, poniewaz wystepuje w nich tzw. efekt pamieci, przez co pojemnosc
    radykalnie spada.

    Mozna probowac ozywic baterie kilkoma cyklami glebokiego roz- i ladowania.

    I 1600W, nie kW :)

    Na marginesie, patrzac na ten wykresik - odechciewa mi sie myslec o ogniwach
    fotowoltaicznych -
    http://www.agrometeo.pl/modules/mpogoda/wykresgp.php
    ?kod=01235&kolumna=11&wiersz=12&akt_data=20110131_00
    :]

    Nominalna moc z m2 ogniwa osiagana jest przy 1000W :[

    p, zul

  • 7. Data: 2011-01-31 16:48:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 17:37:50 +0100, 085 wrote:
> [...]
    >zera, poniewaz wystepuje w nich tzw. efekt pamieci, przez co pojemnosc

    Pamiec to chyba nie w olowiowych, ewentualnie tez, ale odwrotnie -
    ogniwo nie ladowane do pelna zasiarczy sie w nieuzywanej czesci :-)

> [...]
    p?kod=01235&kolumna=11&wiersz=12&akt_data=20110131_0
    0
    >Nominalna moc z m2 ogniwa osiagana jest przy 1000W :[

    Ale czekaj, te 200W/m2 to co to jest ?

    A ja jestem ciekaw jak sie w Czechach eksperymenty skoncza :-)

    J.

  • 8. Data: 2011-01-31 17:55:45
    Od: "085" <z...@g...pl>

    > Ale czekaj, te 200W/m2 to co to jest ?

    Ten wykres obrazuje dobowe naslonecznienie na dzisiaj i na najblizsze dni
    dla Wielkopolski :) Od 6 rano do 15 mamy srednio okolo 100W/m2 - zimowe
    slonce jest wybitnie leniwe ;)

    p, zul

  • 9. Data: 2011-01-31 18:16:03
    Temat: Re: AKU ?elowe 200Ah przy solarkach i wiatraku - momentalne ?adowanie i roz?adowanie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2011 18:55:45 +0100, 085 wrote:

    >Ten wykres obrazuje dobowe naslonecznienie na dzisiaj i na najblizsze dni
    >dla Wielkopolski :) Od 6 rano do 15 mamy srednio okolo 100W/m2 - zimowe
    >slonce jest wybitnie leniwe ;)

    Slonce normalne, za to chmury geste :-)
    dziwi mnie tylko ten ksztalt przebiegu.

    No niestety - slonecznych dni u nas tak sobie, a w dodatku jak
    najwiecej pradu trzeba to ich nie ma.
    To nie USA, ze im wiecej klima ciagnie, tym wiecej panele dostarczaja.

    J.

  • 10. Data: 2011-01-31 19:07:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello 085,

> [...]
    > zera, poniewaz wystepuje w nich tzw. efekt pamieci, przez co pojemnosc

    Efekt pamięciowy dotyczy ogniw NiCd i częściowo NiMH. Akumulatory
    ołowiowe najlepiej czują się w trybie buforowym, przy którym NiCd
    zdychają w kilka tygodni.

    > Mozna probowac ozywic baterie kilkoma cyklami glebokiego roz- i ladowania.

    Już im nic nie pomoże.

    [...]

    --
    Best regards,