-
1. Data: 2013-11-18 10:56:18
Temat: ABS i "pralka"
Od: Jacek <s...@o...pl>
Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
Hamowanie na nawierzchni, gdzie są wygniecione w gorącym (w lecie, nie
teraz) asfalcie poprzeczne wgłębienia, a całość niezbyt czysta - trochę
piachu. Auto jedzie, jak na lodzie, z tą różnicą, że trzęsie od
nierówności i brzęczy ABS. Droga hamowania znacznie dłuższa, niż, gdyby
ABS nie było? Dla porównania chciałbym przejechać się innym autem bez
ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.
Amortyzatory mam chyba dobre, bo auto ma dopiero 100 kkm a na
przeglądzie wyszło ponad 60%.
-
2. Data: 2013-11-18 11:06:27
Temat: Re: ABS i "pralka"
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek napisał(a):
> Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
> Hamowanie na nawierzchni, gdzie są wygniecione w gorącym (w lecie, nie
> teraz) asfalcie poprzeczne wgłębienia, a całość niezbyt czysta - trochę
> piachu. Auto jedzie, jak na lodzie, z tą różnicą, że trzęsie od
> nierówności i brzęczy ABS. Droga hamowania znacznie dłuższa, niż, gdyby
> ABS nie było? Dla porównania chciałbym przejechać się innym autem bez
> ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.
> Amortyzatory mam chyba dobre, bo auto ma dopiero 100 kkm a na
> przeglądzie wyszło ponad 60%.
Jeżeli to auto to Ford Focus MK II, to TTM. Na coś podobnego skarżyli się
też użytkownicy Vectry B. Niektóre samochody mają bardzo histerycznie
działający ABS - w Focusie wystarczy większa nierówność i auto leeeci. I
piszę tu o samochodzie nowym, bo graty z wylanymi amortyzatorami to już
całkiem może być dramat.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
3. Data: 2013-11-18 15:54:27
Temat: Re: ABS i "pralka"
Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>
>Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
>Hamowanie na nawierzchni, gdzie są wygniecione w gorącym (w lecie, nie
>teraz) asfalcie poprzeczne wgłębienia, a całość niezbyt czysta - trochę
>piachu. Auto jedzie, jak na lodzie, z tą różnicą, że trzęsie od nierówności
>i brzęczy ABS. Dla porównania chciałbym przejechać się innym autem bez ABS
>ale nie ma od kogo pożyczyć.
Dość częsta przypadłość na takiej nawierzchni z ABS - taka wada zachowania
sterowalności.
A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS.
Buniek
-
4. Data: 2013-11-18 16:21:11
Temat: Re: ABS i "pralka"
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-11-18 10:56, Jacek pisze:
> Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
> Hamowanie na nawierzchni, gdzie są wygniecione w gorącym (w lecie, nie
> teraz) asfalcie poprzeczne wgłębienia, a całość niezbyt czysta -
> trochę piachu. Auto jedzie, jak na lodzie, z tą różnicą, że trzęsie od
> nierówności i brzęczy ABS. Droga hamowania znacznie dłuższa, niż,
> gdyby ABS nie było? Dla porównania chciałbym przejechać się innym
> autem bez ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.
> Amortyzatory mam chyba dobre, bo auto ma dopiero 100 kkm a na
> przeglądzie wyszło ponad 60%.
Wszystkie auta którymi miałem okazję jeździć inaczej sie zachowują w
czasie hamowanie na równym asfalcie, a inaczej np. na trawie. A więc w
odpowiedzi - należy przypuszczać że takie zachowanie to norma w autach
wyposażonych w ABS.
-
5. Data: 2013-11-18 17:16:25
Temat: Re: ABS i "pralka"
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek <s...@o...pl> wrote:
>Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
Ale co z tą pralką?
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145
-
6. Data: 2013-11-18 17:40:18
Temat: Re: ABS i "pralka"
Od: "Axel" <a...@o...pl>
"jerzu" wrote in message news:eafk8993k8ogtgqck7t27rn7hsoorlptlj@4ax.com...
>>Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
> Ale co z tą pralką?
Ale Ty jerzu niedomyślny jesteś... Jak jeszcze nie było pralek, to na czym
się prało? :-P Myślisz, że on wie, co to było? ;-P
--
Axel
-
7. Data: 2013-11-18 19:33:10
Temat: Re: ABS i "pralka"
Od: Jacek <s...@o...pl>
W dniu 2013-11-18 17:16, jerzu pisze:
> On Mon, 18 Nov 2013 10:56:18 +0100, Jacek <s...@o...pl> wrote:
>
>> Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
>
> Ale co z tą pralką?
>
Pralka typu "tara" - rodzaj nawierzchni jezdni spotykany w zakresie
długości geograficznych od 15 stopni na wschód ;-)
odpowiednik pralki ręcznej:
http://img3.sprzedajemy.pl/540x405_stara-reczna-pral
ka--744168.jpg
Jacek
-
8. Data: 2013-11-18 20:33:08
Temat: Re: ABS i "pralka"
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>
> http://img3.sprzedajemy.pl/540x405_stara-reczna-pral
ka--744168.jpg
Jednak wiedział... :)
WOJO
-
9. Data: 2013-11-18 20:48:31
Temat: Re: ABS i "pralka"
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:
>> Czy ten typ tam ma, czy tylko u mnie?
>> Hamowanie na nawierzchni, gdzie są wygniecione w gorącym (w lecie, nie
>> teraz) asfalcie poprzeczne wgłębienia, a całość niezbyt czysta -
>> trochę piachu. Auto jedzie, jak na lodzie, z tą różnicą, że trzęsie od
>> nierówności i brzęczy ABS. Dla porównania chciałbym przejechać się
>> innym autem bez ABS ale nie ma od kogo pożyczyć.
>
> Dość częsta przypadłość na takiej nawierzchni z ABS - taka wada
> zachowania sterowalności.
Raczej niespecjalnie. Niektóre tak mają i to najczęściej uszkodzone.
> A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS.
Świetna rada - daj link do danych, na podstawie których będziesz
odpowiadał za skutki z niej skorzystania :>
-
10. Data: 2013-11-18 23:42:53
Temat: Re: ABS i "pralka"
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2013-11-18 20:48, Artur Maśląg pisze:
> W dniu 2013-11-18 15:54, BUNIEK pisze:
>>(...)
>> A co do ABS - wyjmij bezpiecznik tego systemu będziesz miał bez ABS.
>
> Świetna rada - daj link do danych, na podstawie których będziesz
> odpowiadał za skutki z niej skorzystania :>
>
Jakie skutki?
Czyżby w Polsce nie było żadnego samochodu bez ABS?
Zresztą na tego typu nawierzchniach (tarka, miks asfalt/błoto, piasek,
trawa, itp) - często auto bez ABS jest bardziej przewidywalne.
Nie dotyczy oczywiście hamowania w ciasnym zakręcie.
Chociaż to ja może się nie znam ;) bo wychowywałem się na książkach
m.in. Witolda Rychtera, Sobiesława Zasady, bo jestem po wyższej szkole
techniki jazdy (tej "starej", klasycznej: zwrot Kampbela, czy jak mu tam
było, przewrót Aaltonena, itp).
W każdym razie wyjmując bezpiecznik (tylko na czas testów) z ABS, trzeba
brać poprawkę na inne zachowanie pojazdu. I przy okazji można się
zdziwić, jak mocno samochód hamuje np. w piasku. Poważnie.
--
Pozdrawiam.
Adam.