  • 11. Data: 2010-10-15 09:14:34
    Temat: Re: A to byla betoniara
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 08:52:27 +0200, --=olo=-- napisał(a):

    > cysterna może być do cementu!!! do betonu to grucha...

    Fakt, może i tak jest. Zatem nieco pomyliłem.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 12. Data: 2010-10-15 09:15:56
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    W dniu 2010-10-14 22:26, J.F. pisze:

    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,85077
    26,_Kierowca_scanii_zatrzymal_sie__popatrzyl_i_odjec
    hal_.html

> [...]
    > odległości od miejsca wypadku, zobaczył co się dzieje, niewątpliwie
    > wiedział, że doszło do wypadku drogowego, mimo to wsiadł do samochodu
    > i odjechał. Zresztą, z tego miejsca odjechało kilka samochodów, które
    > jechały tamtą trasą "
    >
    > Zanim zaczniemy ganic .. to moze przedyskutujmy kto by zaplacil za
    > straty, gdyby ten beton zastygl w gruszce, albo przytomny kierowca
    > wylal go do rowu .. A jak znam zycie to oczywiscie policja swiadka nie
    > pusci, do rowu zrzucic nie pozwoli, a zaplacic nie bedzie chciala :-)
    >
    > Zaraz .. "cysterna do betonu" to dlugie auto ?

    jedyne co mi do głowy przychodzi to powinno to być zapłacone z OC
    sprawcy. Podobnie jak w takiej sytuacji że udzielasz pomocy
    poszkodowanym i np. rozpruwasz sobie Armaniego.
    pozdrawiam
    marcin

  • 13. Data: 2010-10-15 10:02:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Okropna tragedia :-( , niewyobrażalna.

    Owszem, zgadzam się, tragedia. Ale uważam też że w dużej
    mierze na własne życzenie...

  • 14. Data: 2010-10-15 10:19:46
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    J.F. wrote:
> [...]
    > wiedział, że doszło do wypadku drogowego, mimo to wsiadł do samochodu
    > i odjechał. Zresztą, z tego miejsca odjechało kilka samochodów, które

    Jeśli to prawda, to powinien stanąć przed sądem za nie udzielenie
    pomocy. Żeby było jasne, że się w takiej sytuacji nie spieprza się na
    zasadzie "bo mi się spieszy", "bo szef pogoni", itp.

> [...]
    > wylal go do rowu .. A jak znam zycie to oczywiscie policja swiadka nie
    > pusci, do rowu zrzucic nie pozwoli, a zaplacic nie bedzie chciala :-)

    A OC sprawcy to od czego jest.

    A tak na prawdę to zapewne ma i ubezpieczenie ładunku i AC -- jakby
    złapał zwykłego kapcia to co?

    pzdr
    \SK

  • 15. Data: 2010-10-15 11:36:05
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Jeśli to prawda, to powinien stanąć przed sądem za nie udzielenie
    pomocy. Żeby było jasne, że się w takiej sytuacji nie spieprza się na
    zasadzie "bo mi się spieszy", "bo szef pogoni", itp.

    jakaś niemiecka stacja robiła kiedyś reportaż jak ludzie reagują na
    wypadek, ustawili parę wraków, rozrzucili manekiny, podpalili oponę
    czy dwie żeby było wiadomo ze "swiezynka" i ustawili dwie kamery,
    jedna przy miejscu "wypadku" i druga przy aucie policji, która
    zatrzymywała tych co się nie zatrzymali. Statystyka wygladala mniej
    wiecej tak:
    - przypadku kiedy jechał jeden pojazd 50% się zatrzymywało
    - dwa i więcej (pierwszy się nie zatrzymuje) około 30%
    - powiadomienie telefoniczne np 112 około 80%

    najczęstsze tłumaczenia:
    -nic nie widziałem
    -myślałem ze ktoś już pomógł

    P.

  • 16. Data: 2010-10-15 11:41:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości
    news:0oelo7-> J.F. wrote:
    26,_Kierowca_scanii_zatrzymal_sie__popatrzyl_i_odjec
    hal_.html

    > Jeśli to prawda, to powinien stanąć przed sądem za nie udzielenie
    > pomocy.

    Wylga sie. Od "uslyszalem huk, myslalem ze cos u mnie, wysiadlem,
    rozejrzalem sie .. nic nie zauwazylem", po "zobaczylem ze kierowca
    iveco wysiada i dzwoni, nic wiecej bysmy juz nie pomogli, bo co
    poradze golymi rekami".

    > A OC sprawcy to od czego jest.

    Ubezpieczyciel odmowi wyplaty, bo nie bylo bezposredniego zwiazku
    :-)

    > A tak na prawdę to zapewne ma i ubezpieczenie ładunku i AC --
    > jakby złapał zwykłego kapcia to co?

    Ma tyle kol ze by pojechal dalej, a jakby spuscil do rowu to
    dyskretnie :-)

    J.

  • 17. Data: 2010-10-15 13:01:25
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Oct 2010 11:41:47 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > rozejrzalem sie .. nic nie zauwazylem", po "zobaczylem ze kierowca
    > iveco wysiada i dzwoni, nic wiecej bysmy juz nie pomogli, bo co

    ... i w sumie miałby całkiem sporo racji.

    Przecież nie ma sensu, żeby każdy przejeżdżający koło wypadku się
    zatrzymywał i wysiadał.

    --
    Yakhub

  • 18. Data: 2010-10-15 13:44:41
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2010-10-15 13:01, Yakhub pisze:

    > ... i w sumie miałby całkiem sporo racji.
    >
    > Przecież nie ma sensu, żeby każdy przejeżdżający koło wypadku się
    > zatrzymywał i wysiadał.

    zatrzymał się.....
    a godzinę później byłby komentarz: nieodpowiedzialny (policja sądzi, że
    był nietrzeźwy) kierowca 'gruszki' zatrzymał pojazd w gestej mgle i
    spowodował katastrofe w ruchu lądowym; na tył betoniarki wpadły 2
    autobusy a na rozbite szczątki 4 osobowe z przeciwka. Nikt jeszcze nie
    policzył ofiar i strat, ale są znaczne......
    Policja przypuszcza, że zatrzymanie miało jakiś związek z tragicznym
    wypadkiem jaki zdarzył sie chwile wcześnie ok. 500 m dalej w kierunku
    Kielc(?)...

    ---
    Pozdrawiam
    Michał

  • 19. Data: 2010-10-15 13:57:26
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Yakhub wrote:

    > ... i w sumie miałby całkiem sporo racji.
    >
    > Przecież nie ma sensu, żeby każdy przejeżdżający koło wypadku się
    > zatrzymywał i wysiadał.

    Każdy nie, ale te co albo sam jest świadkiem albo widzi że nikogo nie ma
    -- powinien. Ba, jest obowiązany.

    Kurczę -- to na Ukrainie lepiej działa -- widziałem samochód w rowie (w
    krzakach) kierowca jadącego przede mną rejsowego busa (miał pasażerów,
    więc nie jechał na pusto, miał robotę) się zatrzymał sprawdzić czy ktoś
    nie potrzebuje pomocy. Nikt nie potrzebował, bo nikogo nie było -- widać
    już pojechali załatwiać wyciąganie. Ale *się zatrzymał*.

    A tu z tej cemenciary stanął po czym się zmył...

    Czasem po wypadku ktoś żyje tyle, że jest ściśnięty tak że nie może
    oddychać, czy jest nieprzytomny (zwykły wstrząs mózgu nieco silniejszy i
    już -- uraz który najczęsciej nie pozostawia śladów neurologicznych) i
    krew z nosa zalewa mu krtań. Mógłby żyć dalej, gdyby go tylko ktoś
    wyciągnął i po prostu nie pozwolił się udusić.

    Choć realia pomocy ofiarom wypadków są takie, że tylko 2-3% tych których
    aktywnie ratowano, ale wystąpiło u nich zatrzymanie krążenia przed
    przyjechaniem karetki, przeżywa. Ale to że 97-98% nie przeżyje nie daje
    nikomu prawa nie dać szansy tym pozostałym 2-3%.

    pzdr
    \SK

  • 20. Data: 2010-10-15 14:04:23
    Od: komar <k...@1...cc>

    > Użytkownik "bratPit"

    > moze kierowca czytał pms i za radą całalina nie chciał być kapelusznikiem wlokącym
    się
    > 90km/h za ciężarówką?

    a może czytał pms i myślał że "moment obrotowy" mu pozwoli wyprzedzić?