    Date: Fri, 15 Oct 2010 13:57:26 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: A to byla betoniara

    Yakhub wrote:

    > ... i w sumie miałby całkiem sporo racji.
    >
    > Przecież nie ma sensu, żeby każdy przejeżdżający koło wypadku się
    > zatrzymywał i wysiadał.

    Każdy nie, ale te co albo sam jest świadkiem albo widzi że nikogo nie ma
    -- powinien. Ba, jest obowiązany.

    Kurczę -- to na Ukrainie lepiej działa -- widziałem samochód w rowie (w
    krzakach) kierowca jadącego przede mną rejsowego busa (miał pasażerów,
    więc nie jechał na pusto, miał robotę) się zatrzymał sprawdzić czy ktoś
    nie potrzebuje pomocy. Nikt nie potrzebował, bo nikogo nie było -- widać
    już pojechali załatwiać wyciąganie. Ale *się zatrzymał*.

    A tu z tej cemenciary stanął po czym się zmył...

    Czasem po wypadku ktoś żyje tyle, że jest ściśnięty tak że nie może
    oddychać, czy jest nieprzytomny (zwykły wstrząs mózgu nieco silniejszy i
    już -- uraz który najczęsciej nie pozostawia śladów neurologicznych) i
    krew z nosa zalewa mu krtań. Mógłby żyć dalej, gdyby go tylko ktoś
    wyciągnął i po prostu nie pozwolił się udusić.

    Choć realia pomocy ofiarom wypadków są takie, że tylko 2-3% tych których
    aktywnie ratowano, ale wystąpiło u nich zatrzymanie krążenia przed
    przyjechaniem karetki, przeżywa. Ale to że 97-98% nie przeżyje nie daje
    nikomu prawa nie dać szansy tym pozostałym 2-3%.

    pzdr
    \SK