-
31. Data: 2011-10-12 12:42:12
Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Wed, 12 Oct 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:
> Hello Krzysiek,
>
> Wednesday, October 12, 2011, 12:47:30 AM, you wrote:
>
>>>>> IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat.
>>>> Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania
>>>> podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
>>>> Art. 22. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
>>>> sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
>>>> sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
>>>> Nie rzuciło mi się w oczy żadne wyłączenie pojazdu holowanego.
>>> Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu?
>>> Art. 31 nie łaska poczytać?
>> Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń.
>
> Art. 31 jest przepisem szczególnym,
O tym za chwilę :)
> mającym wyższą wagę od ogólnych,
Zgadza się.
> które podałeś.
Właśnie tu jest problem: jeśli przepis jest "dalej w akcie" na tym
samym poziomie szczegółowości, to jest uznawany za szczegółowszy
od wcześniejszych.
> I masz wyraźnie podane, jakie pojazdy nie mogą być
> holowane oraz jakie światła w pojazdach holowanych muszą być użyte
> i kiedy.
Ale to nie przesądza o możliwości stosowania *jeszcze* innych
wymogów. Ograniczenie wymogów powodowałaby tzw. "lista zamknięta",
określające które *wyłącznie* światła mają być stosowane
(lub w ogóle być) w pojeździe holowanym - bo wtedy oczywiście
nie da się wypełnić innych wymogów i tyle.
Pytaniem jest czy kierujący pojazdem holowanym jest "zwykłym
kierującym", bo to do niego kierowane są nakazy art.51, ale
chyba tak.
BTW: jeśli nie ma obowiązku sprawności kierunkowskazów,
a obowiązek sygnalizacji kierunku pozostaje, to poruszona
tu sprawa umiejętności sygnalizacji i *odczytywania*
sygnalizacji *ręką* skrętu w prawo staje się krytyczna.
pzdr, Gotfryd