eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyA pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 31

  • 31. Data: 2011-10-12 12:42:12
    Temat: Re: A pozniej pol roku zajmuje wyjasnianie przyczyn...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Oct 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Hello Krzysiek,
    >
    > Wednesday, October 12, 2011, 12:47:30 AM, you wrote:
    >
    >>>>> IMHO nie, ale jak twierdzisz inaczej to przytocz odpowiedni cytat.
    >>>> Art. 51. 1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania
    >>>> podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.
    >>>> Art. 22. 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
    >>>> sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    >>>> sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >>>> Nie rzuciło mi się w oczy żadne wyłączenie pojazdu holowanego.
    >>> Ale dlaczego Ty piszesz o przepisach dotyczących sprawnego pojazdu?
    >>> Art. 31 nie łaska poczytać?
    >> Przeczytałem. I dalej nie widzę żadnych wykluczeń.
    >
    > Art. 31 jest przepisem szczególnym,

    O tym za chwilę :)

    > mającym wyższą wagę od ogólnych,

    Zgadza się.

    > które podałeś.

    Właśnie tu jest problem: jeśli przepis jest "dalej w akcie" na tym
    samym poziomie szczegółowości, to jest uznawany za szczegółowszy
    od wcześniejszych.

    > I masz wyraźnie podane, jakie pojazdy nie mogą być
    > holowane oraz jakie światła w pojazdach holowanych muszą być użyte
    > i kiedy.

    Ale to nie przesądza o możliwości stosowania *jeszcze* innych
    wymogów. Ograniczenie wymogów powodowałaby tzw. "lista zamknięta",
    określające które *wyłącznie* światła mają być stosowane
    (lub w ogóle być) w pojeździe holowanym - bo wtedy oczywiście
    nie da się wypełnić innych wymogów i tyle.
    Pytaniem jest czy kierujący pojazdem holowanym jest "zwykłym
    kierującym", bo to do niego kierowane są nakazy art.51, ale
    chyba tak.

    BTW: jeśli nie ma obowiązku sprawności kierunkowskazów,
    a obowiązek sygnalizacji kierunku pozostaje, to poruszona
    tu sprawa umiejętności sygnalizacji i *odczytywania*
    sygnalizacji *ręką* skrętu w prawo staje się krytyczna.

    pzdr, Gotfryd

strony : 1 ... 3 . [ 4 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: