  • 91. Data: 2014-08-13 13:09:37
    Temat: Re: A gdyby zamiast AC w domu było DC....
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Ciężko jest zrobić tańsze - PoE wymaga logiki deklarującej pobór mocy.
    > Inteligentny zasilacz PoE w switchu jest bardzo drogi.

    IMHO PoE nie nalezy tu rozumieć dosłownie, tylko w tym
    sensie, jak przez "PoE" są zasilane np. wzmacniacze antenowe.

    > Poza tym - odchodzi się od drucianych połączeń sieciowych.
    > Wszędzie WiFi.

    Wariant dla masochistów. Ja tam sobie przy remoncie ciągnę
    gdzie mogę skrętkę 5e FTP i zapominam o problemach z WiFi.
    na WiFi mam tylko laptopa, gdy nie jestem blisko gniazdka.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 92. Data: 2014-08-13 14:08:51
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-08-13 13:05, Piotr Wyderski pisze:

    > Do podgrzania kilograma wody od temperatury ~20 stopni do wrzenia
    > potrzeba określonej energii i tego nie zmienisz. Dokładając do tego
    > akceptowalny czas gotowania wychodzi Ci moc minimalna i tego również
    > nie zmienisz. Bardziej energooszczędnego czajnika niż pewne minimum
    > nie zrobisz i to minimum to kilkaset watów. A większość ludzi ceni
    > sobie jednak wygodę i nie chce czekać pół godziny na herbatę, stąd te
    > kilowaty...

    > Proponujesz unijny program ramowy zmniejszenia ciepła właściwego wody?

    Albo światowy program obniżenia ciśnienia atmosferycznego ;)

    --
    Michał

  • 93. Data: 2014-08-13 14:22:27
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, August 13, 2014, 1:05:39 PM, you wrote:

> [...]
    > nie zrobisz i to minimum to kilkaset watów. A większość ludzi ceni
    > sobie jednak wygodę i nie chce czekać pół godziny na herbatę, stąd te

    Nie masz racji z kilkuset watami - im dłuższy czas podgrzewania, tym
    większe straty ciepła na unoszenie. Pojemność cieplna grzałki jest
    mało istotna w stosunku do pojemności cieplnej wody i wielkość grzałki
    mało wpływa na straty na włączeniu i wyłączeniu. W efekcie - w
    kontekście sprawności - im wyższa moc tym lepiej.

    > Proponujesz unijny program ramowy zmniejszenia ciepła właściwego wody?

    :)

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 94. Data: 2014-08-13 14:24:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Mówimy o DC w domu. Nie uśmiechało by mi się mieć w gniazdku 1kV DC.
    > Może to jakiś mój psychologiczny opór?

    Z historii wątku wynika, że mówimy (powinniśmy mówić) o czym innym.
    O zasilaniu klimatyzatora z paneli słonecznych off-grid. Padło przy
    tym pod moim adresem "Jeszcze pytanie, jak duże to napięcie DC miało
    by być?". No więc minimalnie 120V, choć jeśli silnik w klimie większy,
    to jeśli trzeba, może być i 1000V, bo tyle dopuszcza się w praktryce
    (lodówa 8kW, to już może niezły kawał pomieszczenia schłodzić).

    Jeśli chodzi o sieć z gniazdkami w ścianie, to zupełnie co innego.
    12V by było całkiem ok. Zwałaszcza, że już produkuje się dużo źródeł
    światła na takie właśnie napięcie. Gwiaździsta instalacja (bez puszek
    z rozgałęzieniami) i ograniczeniem prądu w każdym obwodie do 0,5-2A,
    to by było niezłe rozwiązanie. Zresztą sam planuję przy czekających
    mnie kilku remontach (mam nadzieję, że szybko) wykonanie inastalcji
    oświetleniowej całkowicie 12V/DC -- zasilanie ze słońca, akumulatorów
    i elektrowni (to ostatnie na wszelki wypadek).

    --
    Jarek

  • 95. Data: 2014-08-13 14:24:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał
    Marek wrote:

> [...]
    >nie zrobisz i to minimum to kilkaset watów. A większość ludzi ceni
    >sobie jednak wygodę i nie chce czekać pół godziny na herbatę, stąd te

    Ba, to nawet nie ma sensu bo w wiekszej skali ludzie beda brali te
    sama moc.
    A nawet wieksza, bo jak czajnik stoi dluzej podgrzany do 50-90, to
    bardziej otoczenie grzeje.

    >Proponujesz unijny program ramowy zmniejszenia ciepła właściwego
    >wody?

    Kawe mozna rozpuszczac nie tylko we wrzatku :-)

    J.

  • 96. Data: 2014-08-13 14:24:55
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Wednesday, August 13, 2014, 1:09:37 PM, you wrote:

    > IMHO PoE nie nalezy tu rozumieć dosłownie, tylko w tym
    > sensie, jak przez "PoE" są zasilane np. wzmacniacze antenowe.

    Dla mnie PoE to PoE a nie wzmacniacz antenowy. PoE ma swoje normy.

    > Wariant dla masochistów.

    Na czym polega masochizm?

    > Ja tam sobie przy remoncie ciągnę gdzie mogę skrętkę 5e FTP i
    > zapominam o problemach z WiFi. na WiFi mam tylko laptopa, gdy nie
    > jestem blisko gniazdka.

    Telefon podpinasz przez RJ45? Tableta też? Czytnik ebooków? Miracast w
    telewizorze?

    W tej chwili mam w domu więcej urządzeń pracujących tylko po WiFi niż
    takich, które mają gniazdko.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 97. Data: 2014-08-13 14:25:35
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Andrzej Lawa napisał:

    > Tak z ciekawości: dlaczego i na ile?

    W samolotach jest 400 Hz. Dobrze się sprawdza. Na ziemi też czasem
    się używa, choć rzadko.

    --
    Jarek

  • 98. Data: 2014-08-13 14:27:59
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Michał Lankosz napisał:

    > Albo światowy program obniżenia ciśnienia atmosferycznego ;)

    Przecież jest. Dwutlenek węgla jest najcięższy z głównych składników
    powietrza, program zakłada zmniejszenie jego stężenia, co powinno
    zaowocować niższym ciśnieniem atmosferycznym.

    --
    Jarek

  • 99. Data: 2014-08-13 14:48:01
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:1639011763.20140813142455@pik-net.pl.invalid...

    > Telefon podpinasz przez RJ45? Tableta też? Czytnik ebooków? Miracast w
    > telewizorze?
    >
    > W tej chwili mam w domu więcej urządzeń pracujących tylko po WiFi niż
    > takich, które mają gniazdko.

    A ja mam od kilku lat router WiFi i jeszcze ani razu tego WiFi nie włączyłem
    :).
    P.G.

  • 100. Data: 2014-08-13 14:55:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@n...com> napisał w wiadomości

    > Ironizujesz a ja uwazam ze im wiecej informacji jest zbieranych tym
    > lepiej. Nawet w tym glupim przykladzie podawanym przez Ciebie mozna by
    > przeprowadzic analize korelacji jakosci zebow w stosunku do czestosci
    > mycia i uzywanych past do zebow. Zawsze wynik z miliona probek bedzie
    > lepszy niz z 5. Ale oczywiscie osobnicy tacy jak Ty uwazaja ze wszyscy
    > tylko czekaja aby wykorzystac ich prywatne dane przeciw nim. Smieszne.

    Ludziom, których przy rekrutacji do pracy odrzucą w przedbiegach z powodu
    złego DNA nie będzie do śmiechu.
    P.G.