  • 11. Data: 2012-09-10 10:24:30
    Temat: Re: A co sadzicie o ..... Varadero
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 10 Sep 2012 09:12:50 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    > A po cholere Ci taki wskaznik ? Po miesiacu jazdy poznasz sprzet na tyle
    > ze bedziesz wiedzial po liczniku km kiedy tankowa

    Niby racja, ale jakoś w samochodach są wskaźniki i chyba żaden producent
    by nie zaryzykował wypuszczenia modelu bez tego gadżetu. A przecież w
    aucie tak samo wiesz po liczniku kilometrów kiedy trzeba będzie
    zatankować.

    Wydaje mi się, że klienci kupujący motocykle przyzwyczaili się do braku tego
    gadżetu a produceni nie chcą sobie powiększać kosztów i go nie montują.

    Piotr Klimek
    Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
    http://bikepics.com/members/piko/

  • 12. Data: 2012-09-10 11:02:25
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-10 10:24, Piotr Klimek pisze:

    > Niby racja, ale jakoś w samochodach są wskaźniki i chyba żaden producent
    > by nie zaryzykował wypuszczenia modelu bez tego gadżetu.

    W przedwojennych samochodach chyba standardem bylo umieszczenie
    amperomierza na desce (przynajmniej z tego co pamietam z ogladanych w
    roznych muzeach). Dzisiaj w spalinowych chyba nikt ich nie montuje - a
    przeciez przydatna rzecz.
    BTW ostatnio sie zdziwilem gdy jeden ze sprzedawcow samochodu napisal
    "obrotomierz" jako atut samochodu. Pozniej sie dowiedzialem ze byl to
    ekstra platny gadzet za piniondze. Samochod z przelomu tysiacleci :)

    > Wydaje mi się, że klienci kupujący motocykle przyzwyczaili się do braku tego
    > gadżetu a produceni nie chcą sobie powiększać kosztów i go nie montują.

    Moze i tak.

    pozdr
    newrom

  • 13. Data: 2012-09-10 11:27:44
    Od: Ivam <filipz@WYTNIJ TO poczta.fm>

    On Mon, 10 Sep 2012 11:02:25 +0200, Roman Niewiarowski
    <n...@p...onet.pl> wrote:
    > "obrotomierz" jako atut samochodu. Pozniej sie dowiedzialem ze byl
    > ekstra platny gadzet za piniondze.

    W mojej puszce wciąż każą płacić za obrotmierz. 300zł - pug 107.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 14. Data: 2012-09-10 12:40:21
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl>

    Dnia (Mon, 10 Sep 2012 11:02:25 +0200) ktos podajacy sie za Roman Niewiarowski
> [...]

    > "obrotomierz" jako atut samochodu. Pozniej sie dowiedzialem ze byl to
    > ekstra platny gadzet za piniondze. Samochod z przelomu tysiacleci :)

    W samochodach, dzięki 'komputerom' i ekranom LCD można przekazać dużo
    więcej informacji i nie potrzeba do każdej z nich osobnego
    wyświetlacza/kontrolki/wskaźnika, jak poziom naładowania aku spadnie
    poniżej zadanego to pojawi się stosowny komunikat i tyle.

    Trzeba by zobaczyć jak to wygląda w dużych BMW czy Goldwingu, pewnie
    podobnie.

  • 15. Data: 2012-09-10 17:31:53
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ TO poczta.fm> napisał w wiadomości
    net...

    > W mojej puszce wciąż każą płacić za obrotmierz. 300zł - pug 107.

    Kup do aygo, w toyocie taniej ;)
    Od tygodnia jeżdżę aygo siostry (jeszcze będę przez tydzień, potem wraca
    z zagramanicy) - kurczę, super sprawa, spalanie na poziomie 4,6 l w
    mieście.

    A tak swoją drogą, jak się podpina taki motocylowy obrotomierz? Do
    impulsatora? Każdy gar ma osobny kabelek? Pytam z ciekawości, bo może
    zimą coś pogrzebię i podepnę.
    Myślę o czymś takim:
    http://moto.allegro.pl/obrotomierz-z-czarna-tarcza-d
    o-8-tysiecy-i2609325945.htm

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2012-09-10 20:08:51
    Od: "Ivam" <f...@p...fm>

    Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Kup do aygo, w toyocie taniej ;)

    Sie bez przerwy zmienia.

    > kurczę, super sprawa, spalanie na poziomie 4,6 l w mieście.

    Chyba jestes popsuty. U mnie w okolicach 6 (z klima), bo inaczej to IMO nie
    jedzie.

    > A tak swoją drogą, jak się podpina taki motocylowy obrotomierz? Do
    > impulsatora?

    Podpinasz kabelek od obrotomierza do wejscia cewek wysokiego napiecia. Tylko
    kwestia czy obrotomierz jest przestawiany (ilosc cyl. i taktow) czy na
    stale.

    > http://moto.allegro.pl/obrotomierz-z-czarna-tarcza-d
    o-8-tysiecy-i2609325945.htm

    Niebangla.

    --
    pzdr:
    Ivam

    scigacz.pl - Pierwszy Motocyklowy Portal dla Upośledzonych Umysłowo

  • 17. Data: 2012-09-10 23:22:21
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Ivam" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Yogi(n)" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Sie bez przerwy zmienia.

    Na allegro od 120 zł, użwki.

    > Chyba jestes popsuty. U mnie w okolicach 6 (z klima), bo inaczej to
    > IMO nie jedzie.

    Klimy nie ma, a miasto małe ;-)

    > Podpinasz kabelek od obrotomierza do wejscia cewek wysokiego napiecia.
    > Tylko kwestia czy obrotomierz jest przestawiany (ilosc cyl. i taktow)
    > czy na stale.

    Do wejścia, czyli jeszcze do niskiego napięcia,tj. za modułem
    zapłonowym??
    Czy przestawny nie wiem. Ale może sprzedający coś napisze.

    o-8-tysiecy-i2609325945.htm

    > Niebangla.

    http://moto.allegro.pl/obrotomierz-z-czarna-tarcza-d
    o-8-tysiecy-i2609325945.htmlSię l urwało,sorry.--Yogi(n)

  • 18. Data: 2012-09-11 07:48:58
    Od: Roman Niewiarowski <n...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-09-10 23:22, Yogi(n) pisze:

    > Do wejścia, czyli jeszcze do niskiego napięcia,tj. za modułem zapłonowym??
    > Czy przestawny nie wiem. Ale może sprzedający coś napisze.

    vaportech robi predkosciomierze z obrotomierzami, wystarczy w nich
    owinac kabel sterujacy obrotomierzem dookola kabla WN i wg instrukcji dziala

    pozdr
    newrom
    --
    DRZ 400e - http://otomoto.pl/show?id=M3176601

  • 19. Data: 2012-09-11 10:32:09
    Od: Ivam <filipz@WYTNIJ TO poczta.fm>

    On Mon, 10 Sep 2012 23:22:21 +0200, "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
    wrote:
    > Na allegro od 120 zł, użwki.

    Ale ja mam. Mi chodziło o dziwność tego zjawiska.

    > Do wejścia, czyli jeszcze do niskiego napięcia,tj. za modułem
    > zapłonowym??

    Na 99% tak.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 20. Data: 2012-09-11 11:04:10
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2012-09-11 10:32, Ivam pisze:

    > Ale ja mam. Mi chodziło o dziwność tego zjawiska.

    > Na 99% tak.

    po strone pierwotnej cewki. W 4 cylindrowcach cewka daje zaplon co jeden
    obrot walu.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!