  • 51. Data: 2019-12-30 14:48:08
    Temat: Re: 82-latek zginął na pasach
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2019-12-30 o 12:24, j...@j...org pisze:
> [...]
    lny-wypadek-na-drodze-krajowej,995611.html

    województwie
    >>> wielkopolskim. Siła uderzenia przez pojazd była ogromna. Kierowca był
    trzeźwy.

    > Zabity człowiek to dla ciebie "strącony kręgiel"? Jesteś dnem, wiesz o tym?

    Czekałem na błyskotliwy komentarz tego typu.

  • 52. Data: 2019-12-30 17:53:40
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-26 00:51, s...@g...com wrote:

    > Wspolczucie nieboszczykowi nie pomoze.
    > W tym niusie sporo rzeczy sie nie zgadza i nie pasuje do ani jednej narracji.
    >
    > I na tym trupie ty i tobie podobni popychacie swoja agende.
    >
    > 1. Ciemno.
    > 2. Dwupasmowka
    > 3. Kierowca (chyba) zapierdalal.
    > 4. Byl trzezwy
    > 5. Ale widocznie nie widzial pieszego.
    > 6. Obstawiam ze tam nie bylo ograniczenia do 50.
    > 7. Mokro/slisko (zatrzymal sie po 100m.

    Zatrzymal sie po 100m bo jak juz zgarnal goscia to po co mialby mocno
    hamowac? Toz bez sensu. Hamuje sie przed uderzeniem w przeszkode. A jak
    sie nie udalo to mozna sie po prostu powoli zatrzymac nie powodujac
    jeszcze wiekszego zagrozenia.

    PS. Tak na oko to wyglada, że w ogole nie hamowal przed uderzeniem i po
    prostu zaczal hamowac juz sporo po. Moze dziadzio wyłonil sie z
    ciemnosci w ciemnym ubraniu myslac jak strus - skoro ja go widze to i on
    mnie. A tu zonk.

    --
    mk4

  • 53. Data: 2019-12-30 17:55:37
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-26 13:17, Zenek Kapelinder wrote:
    > Durnys Szrek jak but. Obok mnie jest jakaś świetlica dla niewidomych. Wiele razy
    obserwowałem jak niewidomi przechodzą przez jezdnie na przejsciu. Są bardzo ostrożni.
    Nasłuchują czy nic nie jedzie a jak jest spory ruch to czekają aż ktoś im pomoże
    przejść. Warto dodac ze na przejsciu sa swiatla i sygnalizacja dzwiekowa dla
    niewidomych. Oni doskonale wiedzą że biala laska upoważnia ich do przechodzenia poza
    konkursem wszędzie. Ale zanim wejdą na jezdnie upewniają się czy moga. Jesli każda z
    tych dwustu osiemdziesięciu pięciu osób w zeszłym roku upewnila się czy nic jej nie
    grozi to wypadków na przejsciach było by zero.

    Co racja, to racja.

    --
    mk4

  • 54. Data: 2019-12-30 18:01:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.12.2019 o 17:53, mk4 pisze:

> [...]
    > hamowac? Toz bez sensu. Hamuje sie przed uderzeniem w przeszkode. A jak
    > sie nie udalo to mozna sie po prostu powoli zatrzymac nie powodujac

    Ty poważnie piszesz? Po trzepnięciu człowieka nie będziesz hamować jak
    najszybciej tylko może jeszcze zatoczki poszukasz?

> [...]
    > prostu zaczal hamowac juz sporo po. Moze dziadzio wyłonil sie z
    > ciemnosci w ciemnym ubraniu myslac jak strus - skoro ja go widze to i on

    Ta - bo jak wiadomo te 80+ to skoczne pokolenie - za okupacji się uczyli
    przed niemcem uciekać i tak im zostało.

    --
    Shrek

  • 55. Data: 2019-12-30 18:31:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2019-12-30 o 12:24, j...@j...org pisze:
    > Zabity człowiek to dla ciebie "strącony kręgiel"? Jesteś dnem, wiesz o tym?

    Runt. Skąd u Ciebie nagle tyle empatii?
    Jakaś przemiana? Trenujesz noworoczne postanowienie?

    Japanizer i Runtime też?

  • 56. Data: 2019-12-30 23:52:07
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 30 Dec 2019 18:01:14 +0100, w <5e0a2d59$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
    Shrek <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ty poważnie piszesz? Po trzepnięciu człowieka nie będziesz hamować jak
    > najszybciej tylko może jeszcze zatoczki poszukasz?

    W sumie logiczne.
    Jak pieszy nadal jest wbity w przednią szybę, to łagodne hamowanie jest bardzo
    wskazane.

  • 57. Data: 2019-12-31 02:45:36
    Od: Kubuś Puchatek <k...@k...org>

    W dniu 30.12.2019 o 23:52 r...@k...pl <r...@k...pl> pisze:

> [...]
    >
    > W sumie logiczne.
    > Jak pieszy nadal jest wbity w przednią szybę, to łagodne hamowanie jest

    Zaraz...
    Twierdzisz, że jak już pieprzniesz w pieszego, połamiesz mu to co miałeś
    połamać i pouszkadzasz w środku to co miało się uszkodzić to lepiej dla
    pieszego jest przewieźć go na masce i delikatnie zachamować, bo mógłby
    spaść z maski i zrobić sobie krzywdę?
    Kamil

  • 58. Data: 2019-12-31 11:59:34
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-30 18:01, Shrek wrote:

    > Ty poważnie piszesz? Po trzepnięciu człowieka nie będziesz hamować jak
    > najszybciej tylko może jeszcze zatoczki poszukasz?

    A ty będziesz? A po co? to czy zatrzymasz sie 5m czy 30 za nie ma
    przecież najmniejszego znaczenia. Zwłaszcza, ze przy bardzo ostrym
    hamowaniu moze sie jeszcze wiele zlego wydarzyc ponad to co juz sie
    wydarzylo.

    > Ta - bo jak wiadomo te 80+ to skoczne pokolenie - za okupacji się uczyli
    > przed niemcem uciekać i tak im zostało.

    Piszesz tak, jakbyś nigdy samochodu nie powadzi po zmroku czy/i w deszczu.

    --
    mk4

  • 59. Data: 2019-12-31 12:00:26
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2019-12-31 02:45, Kubuś Puchatek wrote:

> [...]
    > połamać i pouszkadzasz w środku to co miało się uszkodzić to lepiej dla
    > pieszego jest przewieźć go na masce i delikatnie zachamować, bo mógłby

    To chyba oczywiste - nieprawdaż?

    --
    mk4

  • 60. Data: 2019-12-31 13:22:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.12.2019 o 12:00, mk4 pisze:

    > To chyba oczywiste - nieprawdaż?

    Tak średnio, skoro pojazd zatrzymał się 60 metrów za ciałem.

    --
    Shrek