  • 1. Data: 2010-02-21 22:00:02
    Temat: 7D
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Można kupić Canon 7D za 5100 zł.
    Zastanawiam się, pełna klatka, miałem zamiar nabyć 50D za 3k, a to tylko
    2k więcej -tyle, co nic. No, prawie.
    Mam obiektyw Sigma EX 18-50 2,8 DC Macro (makro tylko z nazwy).
    Czy będę mógł używać tego obiektywu z 7D?
    Pani w sklepie mówi, że tak.

  • 2. Data: 2010-02-21 22:05:48
    Temat: Re: 7D
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-02-21 23:00:02 +0100, J-L-F <j...@o...pl> said:

> [...]
    > Mam obiektyw Sigma EX 18-50 2,8 DC Macro (makro tylko z nazwy).
    > Czy będę mógł używać tego obiektywu z 7D?

    Bo pani w sklepie wie, że to APS-C, a nie pełna klatka.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-02-21 22:05:50
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hlsacq$ja7$1@news.onet.pl>,
    J-L-F nabazgrał:
    > Można kupić Canon 7D za 5100 zł.
    > Zastanawiam się, pełna klatka, miałem zamiar nabyć 50D za 3k, a to tylko
    > 2k więcej -tyle, co nic. No, prawie.

    Dałeś się nabrać na marketing... Sprawdź specyfikacje techniczną :P

  • 4. Data: 2010-02-21 22:19:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:
    > Zastanawiam się, pełna klatka

    Intuicja znowu Cię zawiodła :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 5. Data: 2010-02-22 00:34:23
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Można kupić Canon 7D za 5100 zł.
    > Zastanawiam się, pełna klatka

    Raczej taka wannabe pełna klatka :)

    zdrówka, PW

  • 6. Data: 2010-02-22 07:31:50
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "J-L-F" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Można kupić Canon 7D za 5100 zł.
    > Zastanawiam się, pełna klatka, miałem zamiar nabyć 50D za 3k, a to tylko
    > 2k więcej -tyle, co nic. No, prawie.

    Jeśli 2 k złotych, to prawie tyle co nic, to rzeczywiście rozejrzyj się za
    FF, zwłaszcza, jeśli zamierzasz używać szerokich, jasnych obiektywów
    stałoogniskowych.

    --
    Lol

  • 7. Data: 2010-02-22 10:21:48
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Feb., 23:00, J-L-F <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > 2k więcej -tyle, co nic. No, prawie.
    > Mam obiektyw Sigma EX 18-50 2,8 DC Macro (makro tylko z nazwy).
    > Czy będę mógł używać tego obiektywu z 7D?

    bedziez mogl .
    u sigmy DC oznacza digital Camera - maja na mysli format APS
    DG oznacza digital - sa przeznaczone pod FF ale i podchodza pod aps z
    tym ze lepiej jest kupic obiektywy dedykowane pod okreslony format.

    co do decyzji czy FF czy c7d ?

    jesli canon FF to w zasadzie jest tylko c5d2 . c1d w wersji FF
    jest moim zdaniem mocno problematycznym wyborem pod wieloma wzgledami.

    Praktyczna przewaga FF na aps-c w warunkach domowo-amatorskich to
    nieco mniejsze szumy robiac przy b zlym oswietlenia , ale nie jest to
    jakosc zdecydowanie lepsza . W skali 100 % tak subiektywnie jakosc
    jest lepsza o 20 - 30 %
    czyli w skali monitora ok 20% - roznica bedzie ok 4-6 % , a wiec bez
    znaczenia.

    jesli nie robisz duzych powiekszen powyzej a4 do c7d da wieksze
    mozliwosci fotografowania ( szybciej , wiekszy crop ) od c5d2.

    Ja nie mam watpliwosci pomedzy c1d mkIV a c7d wybieralbym
    zdecydowanie c7d
    pomiedzy c7d a c5d2 - tutaj bym sie wahal . Do fotografii zawodowej
    niesportowej ( portret , reportaz , sluby itd ) wybralbym chyba
    c5d2 . w fotografii amatorskiej, lub sportowej - c7d -chyba jednak b
    wszechstronny z zastrzezeniem nieco wiekszych szumow.

    co do szumow w C - ostatnie pomiary c1d wykazuja ze na 3200 iso ma
    takie szmy jak N d3 na 25000 iso.
    a wiec dla c1d akceptowalna czulosc konczy sie na 3200 iso , dla c5d2
    tez i dla c7d tez i c50d rowniez - jakis zdecydowanych roznic w
    uzytkowej czulosci nie ma.

  • 8. Data: 2010-02-22 11:42:18
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 21 Feb., 23:00, J-L-F <j...@o...pl> wrote:
> [...]
    > 2k więcej -tyle, co nic. No, prawie.
    > Mam obiektyw Sigma EX 18-50 2,8 DC Macro (makro tylko z nazwy).
    > Czy będę mógł używać tego obiektywu z 7D?

    wlasciwie nie odpowiedzielam na pytanie/ watpliwosc dokladnie

    czy c50d - czy c7d

    moim zdaniem roznice sa warte 2000 zl i jest to aparat c7d , ktorym
    mozna fotografowac dluzej.
    ma kilka kapitalnych rozwiazan .
    to co wielu lubi - duzy obraz we wzierniku - z jednej strony 100%
    obejmowanego kadru z drugiej spowiekszeni 1,0 co daje obraz wielkosci
    niemal jak w FF , wiskzy nic w c1d mkIII

    Docieraja opinie z praktycznych wlasciwosci AF - ponoc sie sprawdza ,
    jest jeszcze lepszy niz w c50d ( choc i ten jest juz dobrym)

    i kika jeszcze drobiazgow + filmowanie ( akurat nie uzywam)

    a wiec jesli 2000 pln Cie nie bola to sugerowalbym c7d.

  • 9. Data: 2010-02-22 14:49:16
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    XX YY pisze:
    > W skali 100 % tak subiektywnie jakosc
    > jest lepsza o 20 - 30 %
    > czyli w skali monitora ok 20% - roznica bedzie ok 4-6 %

    A nie o sześć i pół?
    Już wiem, kto wymyśla te reklamy, co jędrność rośnie o 57, 6% :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie chce ci się dziś nic robić? - zwal to na ogólnoświatowy kryzys/

  • 10. Data: 2010-02-22 14:54:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 22 Feb., 15:49, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > A nie o sześć i pół?
    > Już wiem, kto wymyśla te reklamy, co jędrność rośnie o 57, 6% :)

    jak zwykle dobrze wiesz.