  • 1. Data: 2009-07-15 17:58:54
    Temat: 7600gs w piach - co na jej miejsce?
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Witam,

    Jak wczesniej pisalem padła mi karta 7600gs, juz definitywnie - czarny ekran,
    aktualnie siedze na
    s3trio 1mb :)

    No i zastanawiam sie nad wyborem nowej karty - nie zakładał bym tego tematu gdyby nie
    jedna rzecz co
    do ktorej mam watpliwosci - mianowicie przeczytalem o czyms takim jak "Karta
    ograniczajaca procesor"
    wynika z tego ze zbyt wydajna karta ogranicza adekwatnie słaby procek

    moj staruszek to: 1gb DDR / 3200+ athlon 64 (bodajze 2,2ghz) / DFI lan party ultra-d

    A zastanawiam sie nad kartą 9600GT i 9600GSO - gdzie GT jest nieco wydajniejsza, ale
    jak wspomnialem
    wczesniej czytalem o "Ograniczaniu" procesora przez karte graficzna

    Która z tych kart bedzie bardziej odpowiednia dla tego komputera? w przyszlosci
    (niedalekiej)
    planuje dokupic jeszcze z 2gb ram, ale procka chyba zmieniac nie bede

    Komputer sluzy glownie do pracy, czyli dreamweaver i photoshop, co do gier to chetnie
    zagram w
    jakieś nowsze tytuły, jesli odpali mi np. Crysis na medium bez przycinki to bede
    bardzo zadowolony

    Acha i jeszcze jedna rzecz, zdecydowałem sie na nvidie z jednego powodu - karty maja
    mniejszy pobór
    prądu niz radeony, z tego co widzialem to dwukrotnie

    Jestem otwarty na wszelkie sugestie

    Pozdrawiam,
    --
    Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

  • 2. Data: 2009-07-15 19:06:44
    Temat: Re: 7600gs w piach - co na jej miejsce?
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-07-2009 o 19:58 vcore napisał na pl.comp.pecet:

    > przeczytalem o czyms takim jak "Karta ograniczajaca procesor" wynika z
    > tego ze zbyt wydajna karta ogranicza adekwatnie słaby procek

    A to coś nowego. Chyba raczej odwrotnie w Twoim przypadku. Gdzie to
    przeczytałeś?

    > A zastanawiam sie nad kartą 9600GT i 9600GSOKtóra z tych kart bedzie
    > bardziej odpowiednia dla tego komputera?

    Te karty nie mają zbyt dużej różnicy w wydajności, więc jak to zmierzyć?
    To jest mniej więcej tak: włożysz lepszą kartę, będziesz miał lepszą
    wydajność,
    włożysz lepszy procek to jeszcze się trochę poprawi. Ze słabym prockiem
    możesz po prostu nie wykorzystać jej mocy.

    > Acha i jeszcze jedna rzecz, zdecydowałem sie na nvidie z jednego powodu
    > - karty maja mniejszy pobór prądu niz radeony, z tego co widzialem to
    > dwukrotnie

    Dwukrotnie ?!
    9600GT TDP 95W
    9600GT TDP 85W
    9800GT TDP 105W
    HD4770 TDP 80W
    HD4850 TDP 110W
    HD4830 TDP 95W

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 3. Data: 2009-07-15 19:31:26
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Wiesław pisze:
    > A to coś nowego. Chyba raczej odwrotnie w Twoim przypadku. Gdzie to
    > przeczytałeś?

    Niepamietam juz, ale moze rzeczywiscie cos pokreciłem - przegladalem wszystkie wyniki
    z google
    "karta graficzna 300zł"

> [...]
    > włożysz lepszy procek to jeszcze się trochę poprawi. Ze słabym prockiem
    > możesz po prostu nie wykorzystać jej mocy.
    No rozumiem, wiec chyba wezme 9600GSO, bo sporo tansza a jesli bedzie choc o 50%
    lepsza od tej
    7600gs to bede zadowolony

    > Dwukrotnie ?!
    > 9600GT TDP 95W
    > 9600GT TDP 85W
    > 9800GT TDP 105W
    > HD4770 TDP 80W
    > HD4850 TDP 110W
    > HD4830 TDP 95W
    Tez chyba cos zle przeczytalem, ale dalbym glowe ze widzialem gdzies "55w",
    przegladalem dzisiaj
    sporo kart wiec moze to 55w od ktorejs ze słabszych

    Czyli 9600GSO bedzie dobrym wyborem w tym wypadku? Jak wspomnialem nie zalezy mi na
    super
    wydajnosci, ale jesli nowsze gry beda chodzily na 'medium' bez przycinki to bede
    bardzo zadowolony

    --
    Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

  • 4. Data: 2009-07-15 19:45:25
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    vcore pisze:
> [...]
    > tego ze zbyt wydajna karta ogranicza adekwatnie słaby procek
    >
    > moj staruszek to: 1gb DDR / 3200+ athlon 64 (bodajze 2,2ghz) / DFI lan

    Taka płyta i procek, to podkręć do 2,7 GHz, może nawet wyżej, o ile to
    venice. Dodaj jeszcze 1 GB RAM

    > A zastanawiam sie nad kartą 9600GT i 9600GSO - gdzie GT jest nieco
    > wydajniejsza, ale jak wspomnialem wczesniej czytalem o "Ograniczaniu"
    > procesora przez karte graficzna

    Miałem sprzęt podobny do twojego - musiałem zmienić grafikę, bo mi padła
    i wybrałem ATI HD3870 DDR4, ale ta karta była zbyt szybka dla tego
    kompa. Choć w grach były momenty, że pracowała pełną mocą, ale również i
    takie, gdzie CPU dużo pracował i karta chodziła sporo wolniej.

    > Która z tych kart bedzie bardziej odpowiednia dla tego komputera? w
    > przyszlosci (niedalekiej) planuje dokupic jeszcze z 2gb ram, ale procka
    > chyba zmieniac nie bede

    To jeszcze podkręć procka i będzie dosyć dobrze.

    > Komputer sluzy glownie do pracy, czyli dreamweaver i photoshop, co do
    > gier to chetnie zagram w jakieś nowsze tytuły, jesli odpali mi np.
    > Crysis na medium bez przycinki to bede bardzo zadowolony

    Na medium będzie chodzić bez przycinki w większości miejsc, ale będą
    momenty, że będzie się ciąć z winy procka.

    > Acha i jeszcze jedna rzecz, zdecydowałem sie na nvidie z jednego powodu
    > - karty maja mniejszy pobór prądu niz radeony, z tego co widzialem to
    > dwukrotnie

    Ja bym Ci proponował ATI HD4650 lub HD4670 - podobna wydajnościowo do
    9600, za to prądu w szczycie bierze mniej - 9600GSO 85W a HD4650 48W i
    HD4670 59W

    Odnośnie poboru mocy nie można generalizować, wszystko się zmienia w czasie.
    A moc pobieraną masz podaną np tu:
    http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html

  • 5. Data: 2009-07-15 19:56:33
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 15-07-2009 o 21:31 vcore napisał na pl.comp.pecet:

    > No rozumiem, wiec chyba wezme 9600GSO, bo sporo tansza a jesli bedzie
    > choc o 50% lepsza od tej 7600gs to bede zadowolony

    Liczę, że gdzieś około 4x lepsza.

    > Czyli 9600GSO bedzie dobrym wyborem w tym wypadku? Jak wspomnialem nie
    > zalezy mi na super wydajnosci, ale jesli nowsze gry beda chodzily na
    > 'medium' bez przycinki to bede bardzo zadowolony

    Wydaje się, że tak. Ale pamiętaj, stara karta miała 27W, a ta ma 85.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 6. Data: 2009-07-15 20:10:19
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    BQB pisze:

    > Taka płyta i procek, to podkręć do 2,7 GHz, może nawet wyżej, o ile to
    > venice. Dodaj jeszcze 1 GB RAM

    Problem w tym ze na procku mam pasywne chłodzenie (thermaltake sonic tower) i chyba
    niezabardzo
    mozna go krecic, czy jednak da rade? a czy venice to niewiem, niestety niemam juz
    pudełka, a w
    Everescie zadnej informacji niema

> [...]
    > kompa. Choć w grach były momenty, że pracowała pełną mocą, ale również i
    > takie, gdzie CPU dużo pracował i karta chodziła sporo wolniej.

    Tez sie zastanawialem nad ati, ale nigdy karty tej firmy nie mialem - pozatym z tego
    co czytam to sa
    bardziej problematyczne, niektorzy pisza ze sa problemy ze sterami, inni ze z
    działaniem samej karty
    Ja osobiscie z nvidia niemialem nigdy zadnych problemow, mialem juz kilka kart - i
    wszystkie byly
    wymienione jedynie z powodu starosci

    > Na medium będzie chodzić bez przycinki w większości miejsc, ale będą
    > momenty, że będzie się ciąć z winy procka.

    Bedzie sie ciac na 2.2ghz czy po podkreceniu do tych 2.7?

    > Ja bym Ci proponował ATI HD4650 lub HD4670 - podobna wydajnościowo do
    > 9600, za to prądu w szczycie bierze mniej - 9600GSO 85W a HD4650 48W i
    > HD4670 59W

    No wlasnie pobor pradu jest dla mnie wazny (nie wiem jaki mam zasilacz, ani jakiej
    firmy, niechce
    wiec kupic karty ktora zmusi mnie do wymiany zasilacza), pierwsza karta o jakiej
    pomyslalem to 4850,
    ale jest nieco drogi pozatym chyba zbyt wydajny jak na ten procek - pozniej było 4670

    wydajniejsze (Od 46xx)

    > Odnośnie poboru mocy nie można generalizować, wszystko się zmienia w
    > czasie.
    > A moc pobieraną masz podaną np tu:
    > http://www.benchmark.pl/zestawienie_gpu.html

    Bawiłem sie wczoraj tą porownywarką, fajna sprawa, wynika z tego ze 9600GSO w 3dmark
    zdobywa o
    ~2000pkt wiecej niz HD4670

    --
    Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

  • 7. Data: 2009-07-15 20:11:37
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Wiesław pisze:

    > Wydaje się, że tak. Ale pamiętaj, stara karta miała 27W, a ta ma 85.

    Z tego co pamietam zasilacz mam 400 lub 350W - mam nadzieje ze wystarczy

    --
    Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

  • 8. Data: 2009-07-15 20:17:16
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    Oczywiscie miało byc bez "są wydajniejsze (Od 46xx)" cos mi sie tak napisało :-)

    --
    Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

  • 9. Data: 2009-07-15 21:08:46
    Od: BartekK <s...@N...org>

    vcore pisze:
> [...]
    > przeczytalem o czyms takim jak "Karta ograniczajaca procesor" wynika z
    > tego ze zbyt wydajna karta ogranicza adekwatnie słaby procek
    Bzdura, coś takiego nie istnieje. To mogło by brzmieć "kartĘ ogranicza
    procesor" - gdy ktoś super kartę wstawi w słaby komputer, to niech nie
    myśli że będzie grał w gta4 high-detail tylko dzięki karcie...

    Ale nie istnieje coś takiego, że lepsza/mocniejsza karta graficzna mogła
    by wpływać jakoś (zbyt obciążająco) na pracę procesora. Jak już - to na
    obciążenie prądowe zasilacza, ale to osobna kwestia.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2009-07-15 21:09:04
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    vcore pisze:

> [...]
    > tower) i chyba niezabardzo mozna go krecic, czy jednak da rade? a czy
    > venice to niewiem, niestety niemam juz pudełka, a w Everescie zadnej

    Ściągnij sobie darmowy programik CPUZ - wszystko Ci wypisze o procesorze.

> [...]
    > Ja osobiscie z nvidia niemialem nigdy zadnych problemow, mialem juz
    > kilka kart - i wszystkie byly wymienione jedynie z powodu starosci

    Ja Ati używam właściwie tylko dlatego, że ma inny sposób obsługi wyjścia
    TV, który mi odpowiada. A odnośnie problemów, to pamiętam kiedyś miałem
    z Ati 9000 Pro - sterowniki, ale szybko to zostało poprawione oraz
    czytałem o Ati 8500, która nie lubiła kiepskich zasilaczy. Innych
    nowszych wad nie kojarzę.

    > Bedzie sie ciac na 2.2ghz czy po podkreceniu do tych 2.7?

    nawet na 2,7 GHz się będzie mogło przyciąć - zależy od ilości
    przeciwników i działań "fizyki" które liczy CPU, ale na 2,7 się
    właściwie nie cieło u mnie.

> [...]

    > Bawiłem sie wczoraj tą porownywarką, fajna sprawa, wynika z tego ze
    > 9600GSO w 3dmark zdobywa o ~2000pkt wiecej niz HD4670

    To zadaj sobie pytanie, czy ważniejsza jest teoretyczna szybkość, którą
    uzyskasz teoretycznie w pełni w niektórych momentach, czy pobór prądu.
    Tych ~2000 pkt nie zauważysz na swoim CPU. BTW, ile ten 7600 miał
    punktów u Ciebie?

    A i jeszcze jedno, na procku AMD64 3000+ miałem troszkę ponad 5000
    punktów w 3dMark06 na karcie HD3870 DDR4, po podkręceniu procka z 1,8 na
    2,7 GHz miałem niecałe 1500 punktów więcej. W chwili obecnej mam procek
    C2D E6300@2,8 GHz i wyciągam w chwili obecnej 10233 punkty, może jakbym
    miał te 3,8 GHz to bym te 1300 punktów więcej miał.