eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
    rada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Grzenio" <g...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
    Date: Mon, 4 Jan 2010 11:05:31 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 82
    Message-ID: <hhsf2a$24l$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: aatg126.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1262600074 2197 83.5.244.126 (4 Jan 2010 10:14:34
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 10:14:34 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1914
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1914
    X-Antivirus: avast! (VPS 100103-0, 2010-01-03), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243890
    [ ukryj nagłówki ]

    w sumie, to ja do roboty chodzę piechotką więc nie mam zdania ale...
    grzenio

    http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7416022,7
    1_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.h
    tml

    Na nic głośne protesty kierowców, którzy nie chcą przesiąść się do
    komunikacji miejskiej i wieszają psy na buspasach. W tym roku ma być 20 km
    nowych. Ich wytyczanie popiera 71 proc. warszawiaków

    - Aż tylu? - zdziwił się nawet miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - To
    świetny wynik! W takim razie szykujemy następne ułatwienia dla komunikacji
    zbiorowej. Ludzie wyciągają słuszny wniosek: to właściwe rozwiązanie przy
    tak dużych korkach, jakie mamy.


    Na zlecenie "Gazety" sopocka pracownia PBS DGA odpytała przed Bożym
    Narodzeniem 500-osobową reprezentatywną grupę dorosłych warszawiaków.
    Interesowały nas opinie na temat rozwiązania, które wzbudziło największe
    kontrowersje w zeszłym roku. We wrześniu miasto oddało osobny pas dla
    tramwajów i autobusów wzdłuż Trasy W-Z, a potem najdłuższy w Warszawie
    7,5-kilometrowy na Trasie Łazienkowskiej. Wywołało to lawinę krytyki, fora
    internetowe opanowali dyżurni malkontenci. Okazuje się jednak, że w
    profesjonalnym sondażu zwolennicy buspasów mają ogromną przewagę. To prawie
    trzy czwarte warszawiaków.

    - Taki mamy mniej więcej odsetek osób poruszających się po mieście
    komunikacją - zauważa Wojciech Tumasz, białołęcki radny, który kilka lat
    temu wywalczył na Modlińskiej fory dla autobusów z Tarchomina. Buspasy
    częściej popierają kobiety i najmłodsi mieszkańcy do 24. roku życia (w tej
    grupie za jest ich ponad 80 proc.). Przeciwnicy to zwłaszcza pokolenie
    30-latków (28 proc.).

    Najpierw na Trasie AK

    Gdzie zatem powinny się znaleźć następne buspasy? Zarząd Transportu
    Miejskiego w tym roku planuje ich w sumie 20 km. Najwięcej pytanych wskazuje
    na zakorkowaną Puławską z Piaseczna i Al. Jerozolimskie w centrum, mniej na
    Górczewską i Leszno.

    Wygląda jednak na to, że pasażerowie najszybciej skorzystają z buspasa
    wzdłuż Trasy AK - od stacji metra Marymont do wjazdu na most
    Grota-Roweckiego. Tędy wraca z pracy wielu mieszkańców Bródna i Białołęki. -
    Wychodziliśmy ten buspas po urzędach. Powstanie z boku, na teoretycznie
    nieużywanej części jezdni. Wszystkie projekty są już zatwierdzone. Czekamy
    tylko na lepszą pogodę, żeby można było wymalować znaki - zapowiada radny
    Tumasz.

    Najdłuższy z poprawkami

    Kolejne pytanie dotyczyło nowej organizacji ruchu na Trasie Łazienkowskiej.
    Tu opinie warszawiaków są już mniej przychylne. Tylko 22 proc. uważa, że
    najnowszy buspas przyspieszył codzienne dojazdy. 18 proc. twierdzi, że nic
    się nie zmieniło, 32 proc. narzeka, że korki tylko wzrosły. - Zadowoleni to
    ci, którzy mieszkają w sąsiedztwie tego buspasa. Gdyby go wydłużyć na
    Ochocie i o całą Ostrobramską, co zakładały pierwotne plany, liczba
    sceptyków byłaby niższa - sądzi Wojciech Tumasz.

    Wkrótce firma Aecom odda ratuszowi ekspertyzę, która wskaże, jak można
    poprawić działanie tego buspasa. Urzędnicy nie mają pomysłu, jak poprawić
    wyjazd z Gocławia. Wyruszające stamtąd autobusy, zanim dotrą do Trasy
    Łazienkowskiej, muszą stać w korkach z innymi samochodami. Wicedyrektor
    Zarządu Transportu Miejskiego Andrzej Franków przyznaje, że "pole do
    działania jest niewielkie". Zmiany tras jego zdaniem wchodziłyby w grę tylko
    wtedy, gdyby buspas objął też ul. Ostrobramską.

    A na to się nie zanosi. Według miejskiego inżyniera ruchu buspas powinno się
    wydłużyć, ale tylko od strony Ochoty. - Żeby autobusy jeździły płynniej,
    mógłby się ciągnąć od Grójeckiej do Al. Jerozolimskich przy Dworcu
    Zachodnim. Na razie ciężko byłoby go wydłużyć na prawym brzegu Wisły. Ul.
    Ostrobramska ma przecież tylko dwa pasy do centrum - przypomina Janusz
    Galas. Podkreśla poza tym, że koło powstającego węzła Trasy Siekierkowskiej
    z ul. Marsa i Płowiecką przydałby się ogromny parking przesiadkowy. Kierowcy
    spod Warszawy i z peryferyjnych dzielnic zostawialiby tam auta i przenosili
    się do komunikacji miejskiej.

    Według Janusza Galasa można też rozważyć likwidację buspasa na moście
    Łazienkowskim. - To by znacznie ułatwiło wjazd na most z poprzecznych ulic,
    np. z Wału Miedzeszyńskiego. Oczywiście miałoby to sens, jeśli nie
    pogorszyłby się znacząco przejazd autobusów - zaznacza miejski inżynier
    ruchu.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: