-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neost
rada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: "Grzenio" <g...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: 71 proc. warszawiaków popiera buspasy. Będą kolejne
Date: Mon, 4 Jan 2010 11:05:31 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 82
Message-ID: <hhsf2a$24l$1@nemesis.news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: aatg126.neoplus.adsl.tpnet.pl
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1262600074 2197 83.5.244.126 (4 Jan 2010 10:14:34
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 4 Jan 2010 10:14:34 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1914
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1914
X-Antivirus: avast! (VPS 100103-0, 2010-01-03), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243890
[ ukryj nagłówki ]w sumie, to ja do roboty chodzę piechotką więc nie mam zdania ale...
grzenio
http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,95190,7416022,7
1_proc__warszawiakow_popiera_buspasy__Beda_kolejne.h
tml
Na nic głośne protesty kierowców, którzy nie chcą przesiąść się do
komunikacji miejskiej i wieszają psy na buspasach. W tym roku ma być 20 km
nowych. Ich wytyczanie popiera 71 proc. warszawiaków
- Aż tylu? - zdziwił się nawet miejski inżynier ruchu Janusz Galas. - To
świetny wynik! W takim razie szykujemy następne ułatwienia dla komunikacji
zbiorowej. Ludzie wyciągają słuszny wniosek: to właściwe rozwiązanie przy
tak dużych korkach, jakie mamy.
Na zlecenie "Gazety" sopocka pracownia PBS DGA odpytała przed Bożym
Narodzeniem 500-osobową reprezentatywną grupę dorosłych warszawiaków.
Interesowały nas opinie na temat rozwiązania, które wzbudziło największe
kontrowersje w zeszłym roku. We wrześniu miasto oddało osobny pas dla
tramwajów i autobusów wzdłuż Trasy W-Z, a potem najdłuższy w Warszawie
7,5-kilometrowy na Trasie Łazienkowskiej. Wywołało to lawinę krytyki, fora
internetowe opanowali dyżurni malkontenci. Okazuje się jednak, że w
profesjonalnym sondażu zwolennicy buspasów mają ogromną przewagę. To prawie
trzy czwarte warszawiaków.
- Taki mamy mniej więcej odsetek osób poruszających się po mieście
komunikacją - zauważa Wojciech Tumasz, białołęcki radny, który kilka lat
temu wywalczył na Modlińskiej fory dla autobusów z Tarchomina. Buspasy
częściej popierają kobiety i najmłodsi mieszkańcy do 24. roku życia (w tej
grupie za jest ich ponad 80 proc.). Przeciwnicy to zwłaszcza pokolenie
30-latków (28 proc.).
Najpierw na Trasie AK
Gdzie zatem powinny się znaleźć następne buspasy? Zarząd Transportu
Miejskiego w tym roku planuje ich w sumie 20 km. Najwięcej pytanych wskazuje
na zakorkowaną Puławską z Piaseczna i Al. Jerozolimskie w centrum, mniej na
Górczewską i Leszno.
Wygląda jednak na to, że pasażerowie najszybciej skorzystają z buspasa
wzdłuż Trasy AK - od stacji metra Marymont do wjazdu na most
Grota-Roweckiego. Tędy wraca z pracy wielu mieszkańców Bródna i Białołęki. -
Wychodziliśmy ten buspas po urzędach. Powstanie z boku, na teoretycznie
nieużywanej części jezdni. Wszystkie projekty są już zatwierdzone. Czekamy
tylko na lepszą pogodę, żeby można było wymalować znaki - zapowiada radny
Tumasz.
Najdłuższy z poprawkami
Kolejne pytanie dotyczyło nowej organizacji ruchu na Trasie Łazienkowskiej.
Tu opinie warszawiaków są już mniej przychylne. Tylko 22 proc. uważa, że
najnowszy buspas przyspieszył codzienne dojazdy. 18 proc. twierdzi, że nic
się nie zmieniło, 32 proc. narzeka, że korki tylko wzrosły. - Zadowoleni to
ci, którzy mieszkają w sąsiedztwie tego buspasa. Gdyby go wydłużyć na
Ochocie i o całą Ostrobramską, co zakładały pierwotne plany, liczba
sceptyków byłaby niższa - sądzi Wojciech Tumasz.
Wkrótce firma Aecom odda ratuszowi ekspertyzę, która wskaże, jak można
poprawić działanie tego buspasa. Urzędnicy nie mają pomysłu, jak poprawić
wyjazd z Gocławia. Wyruszające stamtąd autobusy, zanim dotrą do Trasy
Łazienkowskiej, muszą stać w korkach z innymi samochodami. Wicedyrektor
Zarządu Transportu Miejskiego Andrzej Franków przyznaje, że "pole do
działania jest niewielkie". Zmiany tras jego zdaniem wchodziłyby w grę tylko
wtedy, gdyby buspas objął też ul. Ostrobramską.
A na to się nie zanosi. Według miejskiego inżyniera ruchu buspas powinno się
wydłużyć, ale tylko od strony Ochoty. - Żeby autobusy jeździły płynniej,
mógłby się ciągnąć od Grójeckiej do Al. Jerozolimskich przy Dworcu
Zachodnim. Na razie ciężko byłoby go wydłużyć na prawym brzegu Wisły. Ul.
Ostrobramska ma przecież tylko dwa pasy do centrum - przypomina Janusz
Galas. Podkreśla poza tym, że koło powstającego węzła Trasy Siekierkowskiej
z ul. Marsa i Płowiecką przydałby się ogromny parking przesiadkowy. Kierowcy
spod Warszawy i z peryferyjnych dzielnic zostawialiby tam auta i przenosili
się do komunikacji miejskiej.
Według Janusza Galasa można też rozważyć likwidację buspasa na moście
Łazienkowskim. - To by znacznie ułatwiło wjazd na most z poprzecznych ulic,
np. z Wału Miedzeszyńskiego. Oczywiście miałoby to sens, jeśli nie
pogorszyłby się znacząco przejazd autobusów - zaznacza miejski inżynier
ruchu.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.01.10 11:13 mw
- 04.01.10 11:15 to
- 04.01.10 11:18 Tadeusz
- 04.01.10 11:27 bratPit[pr]
- 04.01.10 11:31 to
- 04.01.10 12:09 Massai
- 04.01.10 12:14 bratPit[pr]
- 04.01.10 12:19 Krzysiek Kielczewski
- 04.01.10 12:37 Agent 0700
- 04.01.10 12:44 J.F.
- 04.01.10 12:46 MarcinJM
- 04.01.10 13:21 Jacek
- 04.01.10 13:51 J.F.
- 04.01.10 13:54 Cavallino
- 04.01.10 14:04 ksoniek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
Najnowsze wątki
- 2024-11-11 Wyważanie kół rowerowych
- 2024-11-11 Kosz, gdzie??
- 2024-11-11 Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- 2024-11-11 Opole => SAP HANA Cloud Dev / Data Engineer <=
- 2024-11-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-11 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-11 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-11 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-11 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-11 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-11 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-11-11 Marsz niepodległości
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa