    From: "Ptas" <panskajazda[no]@poczta.[no].onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: 5Dmk2 - z automatu - lubi se przepalic .... co Wy na to?
    Date: Fri, 14 Aug 2009 10:32:08 +0200

    Witajcie,

    Podpytywalem ostatnio i wreszcie kupilem 5Dmk2. Oj fajny on, fajny. Pieknie
    z 17-40/4L pracuje, prawie zapomniana Sigma 28-70/2.8 EX wraca do pracy po
    malej korekcie BF - przy portrecie na 70mm mozna wloski liczyc na skorze
    (wiem, malo smaczne). Po jednym dniu moje zadowolenie nie maleje.

    Jedna rzecz natomiast mnie zaskoczyla. Nie jestem bardzo doswiadczony
    cyfrowo ale troche uzywalem pozyczanych lustrzanek kropowych i kilku
    kompaktow z G10 wlacznie. 5D bardzo pilnuje cieni i skutecznie przepala
    swiatla. Przyklad:

    pomiar: matrycowy (probowalem tez na srednio wazonym)
    tryb: Av
    ISO: jakies rozsadne 400 lub 800 chyba
    ostrosc: srodkowy punkt
    kadr: zdjecie wykonane bez przekadrowania

    No i wyszlo tak:

    http://picasaweb.google.pl/golabm/5DOverexposed (pierwsze dwa)

    Histogram jest mocno odsuniety od lewej (pusto przez jakies 15-20% dlugosci
    wykresu) a potem po prawej nie mieszczaca sie masakra. Na pierwszym zdjeciu
    kompletnie nie rozumiem dlaczego. Na drugim fajnie oddal szczegoly w tych
    ciemnuch drzwiach chalupy (przesadzil!) a polowe foty przewalil o lekko 2ev.

    Oczywiscie jak sie mozg wlaczy to spokojnie mozna dobra fotke wykonac.
    Wydawalo mi sie jednak, ze przy ww kadrach, gdzie zakres i tak sie nie
    zmiesci automatyka powinna to jakos wysrodkowac. A tu brak mocnych czerni,
    jest tylko srednio, jasno i bialo 100%.

    Ciekaw bardzo jestem Waszych komentarzy.

    Bardzo pozdrawiam,

    Ptas