  • 351. Data: 2014-01-03 16:59:24
    Temat: Re: 5 trupów i BMW - Szczęśliwego Nowego Roku.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-03 16:25, J.F. pisze:

    > Czemu nie ma sensu ? Duzo nie zaoszczedzisz, ale czemu stracic tych
    > kilkadziesiat zl, nie kupujac towaru na polroczny zapas ?

    Hmmm, żyjąc w normalnych warunkach to nie bardzo widzę sens kupowania
    dziesiątek litrów wysokoprocentowego alkoholu, tylko dlatego że cena
    butelki może wzrosnąć o parę złotych (nie wspominając już, że taka
    forma działania to mrożenie gotówki). Znaczy ja wiem, że być może
    nietypowy jestem, mam trochę nietypową rodzinę czy znajomych, ale
    jak alkohole takie litrami stoją to jaki sens to magazynować?
    Gorzej było parę lat temu, jak nagle (spekulacyjnie) zaczęły rosnąć
    ceny cukru w Polsce, ograniczano liczbę kilogramów w jednym zakupie
    itd. Ten sam cukier był o połowę tańszy za naszą 'lepszą' granicą,
    a tutaj mogłem nie mieć szans na kupienie kilograma do herbaty,
    czy na jakieś ciasto.

    > Juz kiedys akcyza byla wyzsza niz w osciennych krajach.

    W Polsce czy w Czechach?

    > A potem wszyscy ministra chwalili, ze stawki obnizyl, a wplywy
    > wzrosly.

    W Polsce czy w Czechach?

    > A bezrobotnych duzo, i Wietnamczycy sklepow przy granicy nie zamkneli
    > :-)

    W Polsce czy w Czechach?

  • 352. Data: 2014-01-03 16:59:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 15:23:30 +0000 (UTC), AZ napisał(a):
> [...]

    W Czechach jednak troche wyzsze, mozliwe ze akurat 200/120 wyzsze.

    > Na Slowacji na serpentynach spotkalem z naprzeciwka radiowoz jak wyprzedzalem
    > na ciaglej - nic, w Czechach na autostradzie nie zauwazylem radiowozu
    > i przejechalem obok niego z 220 km/h tez nic, na Wegrzech nie widzialem
    > Policji.

    No, akurat bywalcy twierdza ze w Czechach to raczej zobaczysz
    zaparkowana skode, a kilometr dalej cie zatrzymaja - bo w niej radar
    byl.

    Czesi pare lat temu podniesli mandaty znaczaco, w ramach walki z
    piratami. Dalo zdaje sie skutek w statystykach, ktory mozna bylo
    zwalic na swiatla, bo rownoczesnie wprowadzili obowiazek ich palenia.
    Ale 200 euro przy szybszych zarobkach ... cos malo.
    Chyba ze kluczowe jest to "od".
    Cos mi sie widzi ze Slowacy wprowadzili podobny program ... albo to
    "do" jest szerokie :-)

    Ale Czechy dziwny kraj, u nich nawet wypic wolno do ... 0 promili.
    A przeciez piwa maja dobre i popularne. Tylko to akurat stary przepis.

    > A jak pisalem w poprzednim poscie - w Polsce przydrozne zboje beda
    > czatowac w srodku nocy na drodze miedzy polami gdzie jest linia ciagla
    > i asfaltowe pobocze.

    No przeciez ta linia z jakiegos powodu jest :-)

    Ale myslisz ze w w/w krajach tak nie czatuja ?

    J.

  • 353. Data: 2014-01-03 17:01:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 15:17:21 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):
    > Słuchaj, na to jest bardzo prosta rada. Wystarczy, że nie będziesz łamał
    > przepisów, wtedy wysokość mandatów będzie ci totalnie obojętna. Prawda,
    > że proste?

    Nie, jesli przepisy sa zbyt restrykcyjne i autostrad za malo :-)

    Niestety, mamy 200 lat doswiadczenia w braku demokracji i olewania
    niedobrego prawa.

    J.

  • 354. Data: 2014-01-03 17:09:45
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-03, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > No przeciez ta linia z jakiegos powodu jest :-)

    No, ciagniki wjezdzaja/zjezdzaja na pola. Dlatego trzeba sie czaic o 3
    w nocy na tych co ja przekraczaja bo przeciez prawo jest prawo :-)

    > Ale myslisz ze w w/w krajach tak nie czatuja ?

    Nie spotkalem, no raz widzialem w Chorwacji na jakiejs wsi policjanta
    z suszarka na wlocie do miejscowosci gdzie byla szkola, lacznie moze
    przejechalem po Czechach/Slowacji/Wegrzech/Chorwacji z 12kkm. Nie wiele
    ale nie pamietam zebym tam widywal Policje, a u nas?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 355. Data: 2014-01-03 17:13:04
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-03 17:01, J.F. pisze:
> [...]
    ^^^^^^^^^^

    > Nie, jesli przepisy sa zbyt restrykcyjne i autostrad za malo :-)

    Bredzenie. Przepisy nie są zbyt restrykcyjne, autostrad jest sporo
    i naprawdę niemało - tylko nie porównuj do Niemiec. Nowe budują
    i jest z roku na rok lepiej, a to co mamy teraz w porównaniu do
    powiedzmy 10 lat wcześniej - nawet nie ma o czym dyskutować.
    Czy się przepisy łamie (z rozmysłem) czy nie (a zdarza się zrobić
    to z niewiedzy, zmęczenia itd.) to jednak ich wysokość ma znaczenie.
    To co podkreślone jest bzdurą.

    > Niestety, mamy 200 lat doswiadczenia w braku demokracji i olewania
    > niedobrego prawa.

    Tak się tłumacz :P

  • 356. Data: 2014-01-03 17:17:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello AZ,

    Friday, January 3, 2014, 5:09:45 PM, you wrote:

> [...]
    > przejechalem po Czechach/Slowacji/Wegrzech/Chorwacji z 12kkm. Nie wiele
    > ale nie pamietam zebym tam widywal Policje, a u nas?

    Mniej przejechałem ale też nie spotkałem w Czechach suszarki.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 357. Data: 2014-01-03 17:22:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-03 17:09, AZ pisze:

> [...]
    > przejechalem po Czechach/Slowacji/Wegrzech/Chorwacji z 12kkm. Nie wiele
    > ale nie pamietam zebym tam widywal Policje, a u nas?

    Są dwie opcje - jesteś ślepy, nie jeździłeś po
    Czechach/Slowacji/Wegrzech (o Chorwacji się nie wypowiadam - za mało
    doświadczeń).
    Ewentualne opcja 3 może wynikać z tego, że nie zauważyłeś, do
    Polski mandaty nie przychodzą itd. Policja w ww, krajach
    (zresztą nie tylko tych i różnej formie) 'czatuje', zdjęcia robi,
    namierza itd. :)

  • 358. Data: 2014-01-03 17:24:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Jan 2014 17:17:50 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Mniej przejechałem ale też nie spotkałem w Czechach suszarki.

    Ja tam widzalem. Na tyle malo, zeby zaprzeczyc twierdzeniu "poluja na
    Polakow". W Polsce tez zreszta malo szuszarek widuje.

    Ale widzialem tez jak Czesi jezdza. Albo to jest taki grzeczny narod,
    albo susza lepiej. Albo mandaty wysokie :-)

    J.

  • 359. Data: 2014-01-03 17:24:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Mniej przejechałem ale też nie spotkałem w Czechach suszarki.

    A Skody stojącej na poboczu, czy śmiesznego FR (nawet nie wiem czym F)
    na trójnogu za przystankiem na przelotówce tez nie? W sumie możliwe
    - kolega też nie zauważył ;)

  • 360. Data: 2014-01-03 17:29:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:udjbc9t7jt7c20lpg7gea95j80iemr2i1j@4ax.
    com...

    > Widziałeś ludzi "nagminnie wywożących całe siaty wódy"?

    Czytałem o TIR-ach wywożących od producentów 10 razy tyle alkoholu co
    zazwyczaj, więc resztę jestem w stanie sobie wyobrazić.