-
51. Data: 2012-01-24 18:16:50
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
>begin J.F
>> A jak sie okaze ze sa rownie dobre albo nawet gorsze niz Frigo ?
>> Zal z
>> powodu wlasnej glupoty do konca zycia zostanie :-)
>Tak, tak, cała Europa ogłupiona, GY ogłupiony produkuje najlepsze
>zimówki
>pod najtańszą marką... oczywiście. :-)
Cala Europa to sie przede wszystkim nie calkiem dala oglupic zimowkami
w ogole, Niemcow trzeba bylo dopiero mandatami zachecac, choc w sumie
to u nich w zasadzie potrzebne.
GY nie produkuje juz najlepszych zimowek, przynajmniej w/g ADAC. Nie
wiem - moze za malo zaplacil.
A jak spojrzec w dane szczegolowe - to wrecz bardzo kiepskie sa na
sniegu, nawet Barumy sa lepsze :-)
J.
-
52. Data: 2012-01-24 18:23:42
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
begin J.F
>> Ale moze kolega to poda region i sasiedzi zorganizuja jakies zawody
>> ...
>> jak snieg spadnie.
>Moje zimówki są już zużyte (co prawda zostało jeszcze z 6 mm, ale to
>już
>ich 3 sezon) więc nie ma sensu ich testować,
Nie pekaj - zawsze mozemy sprawdzic czy lepiej sie oplaca kupic
Ultragripy na 3 lata, czy Frigo na 2 lata - co i tak taniej wychodzi
:-)
>natomiast całoroczne mam
>nowe, można by sprawdzić jak sobie radzę w porównaniu z nowymi
>zimówkami.
>Tyle, że ktoś musiałby mieć takie samo auto, bo porównanie dwóch
>różnych
>jest lekko bez sensu...
No ale zaczac mozesz sam - a noz sie okaze ze to lekkie miejskie
toczydelko ciagnie duze auto z zaciagnietym recznym, a w druga strone
nie :-)
J.
-
53. Data: 2012-01-24 18:43:03
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Gabriel'wilk' <g...@g...pl>
W dniu 2012-01-24 17:46, DoQ pisze:
> W dniu 24-01-2012 17:16, Gabriel'wilk' pisze:
>> bagażnik. Jednak znajoma pomimo napędu 4x4 zaliczyła bączka tamtej zimy
>> na łuku leśnej drogi, zresztą podobnie jak pewien kierownik Nissana
>> Qashqai :-(
>
> Bo AWD bączki się kręci bardzo łatwo :)
>
>
Zwłaszcza jak to nie jest prawdziwy czyt. "stały-sztywny" napęd tylko
dołączany w zależności od sytuacji, że tak powiem bez ostrzeżenia,
znienacka i mamy pięknego althonen :-) Całe szczęście Fiacik Sidlici
zrobił niecałe 360st i zatrzymał się w zaspie, zarówno kierowniczka jak
i fiacik bez obrażeń - nie musiał już w tym dniu pić kawy w pracy na
przebudzenie :-)
pozdrawiam
--
Mówić prawdę i umieć prawdą żyć - oto rzecz wielkiej wagi.
Oskar Wilde
-
54. Data: 2012-01-24 18:51:09
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 24-01-2012 18:43, Gabriel'wilk' pisze:
> Zwłaszcza jak to nie jest prawdziwy czyt. "stały-sztywny" napęd tylko
> dołączany w zależności od sytuacji, że tak powiem bez ostrzeżenia,
> znienacka i mamy pięknego althonen :-) Całe szczęście Fiacik Sidlici
>
Dlatego jak jest ślisko i niepewnie wciska się guziczek na konsoli "AWD
LOCK" :P
--
Paweł
-
55. Data: 2012-01-24 20:10:42
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Maciek <d...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 24 Jan 2012 14:54:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
(...)
> Się nabijaj... Naprawdę stare, klockowate Kormoran Winter czy Dębica
> Frigo w pewnych warunkach są lepsze od Krisalpów i innych
> współczesnych badziewii nadających się jedynie na czarny asfalt.
>
> Spod domu do drogi mam 80 metrów. I wiem, jak się wyjeżdżało w śniegu
> na Kormoran Winter i jak wyjeżdża się obecnie na Kleberach Krisalp.
> Tym samym samochodem.
Ja mam tak samo - 100 metrow z gorki/pod gorke albo alernatywa - 250 m
polna droga z kopnym sniegiem. Mam zalozone Krisalpy i zaryzykowalbym
stwierdzenie, ze wlasnie w sniegu sprawuja sie najlepiej. Na blocie czy
lodzie sa takie sobie.
--
Maciek
-
56. Data: 2012-01-24 21:24:37
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: s_13 <s...@i...pl>
> >http://www.youtube.com/watch?v=DQq33-RBNuo
> > To jest fajne autko, niepozorne (co prawda dość brzydkie) ale całkiem
> > daje radę w śniegu. Zeszłej zimy miałem okazje pobawić się czymś takim
> > na śniegu, pozytywne wrażenia.
>
> Auto OK, na śniegu i błocie na podgórskich, wiejskich dróżkach w
> okolicach Wisły i B.Białej daje radę a do tego stosunkowo tanie w
> utrzymaniu i zakupie jak na autko 4x4 - minusem jest mikroskopijny
> bagażnik. Jednak znajoma pomimo napędu 4x4 zaliczyła bączka tamtej zimy
> na łuku leśnej drogi, zresztą podobnie jak pewien kierownik Nissana
> Qashqai :-(
> pozdrawiam
testowałem sx4 i grand vitarę, ten pierwszy komfortem jazdy
przypominał matiza... choć to średniej wielkości autko, każdy wybój
było czuć na siedzeniu, ale jeśli chodzi o napęd, to sprawdzał się
nieźle, nawet bez blokowania ładnie radził sobie w błocie na wiejskiej
drodze, prześwit raptem 2 cm mniejszy niż w vitarze, ale ostatecznie
cena zbyt wysoka jak na takie autko... niewiele więcej dałem za grand
vitarę, a to już zupełnie inna klasa... tę testowałem codziennie na
drodze dojazdowej do domu, przez las, często po głębokim błocie, gdzie
osobówką nie odważyłbym się wjechać, dawała sobie rade doskonale, nie
zużywając specjalnie zawieszenia (kaszkaj sąsiada po jednym sezonie
miał przeguby do wymiany), jednak na asfalcie, przy śliskiej
nawierzchni, przy prędkościach około 100 już nosiło trochę, czuć było
jak elektronika "rozdziela" napęd na koła, bez przyzwyczajenia mogło
trochę tętno wzrastać...
pozdrawiam
s_13
-
57. Data: 2012-01-24 21:38:45
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Tak a propos zimowek i calorocznych
Ktos kto zna biegle niemiecki moze obejrzec video na zakladce Bilder &
Videos ?
http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterre
ifen/2011_Ganzjahresreifen_Test_175_65_R14.aspx?tabi
d=tab2
Tam jest wszystko pomieszane - ale jesli sie nie myle to pod koniec
porownuja hamowanie GY Vector 4S z zimowkami.
Wyglada to tragicznie ... albo GY nie umie dobrych opon robic, albo
tam lod jest, albo ktos tu oszukuje.
No i te "4m" z ktorych sie tak "to" nasmiewa nabiera bardziej realnego
wymiaru :-)
Szkoda ze ADAC nie publikuje juz zrodlowych wynikow testow - bo teraz
to nie wiem czy gorsza ocena oznacza 50m zamiast 45, czy np 50 zamiast
10m drogi hamowania.
J.
-
58. Data: 2012-01-24 21:38:52
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "s_13" <s...@i...pl> napisał w wiadomości news:
>testowałem sx4 i grand vitarę, ten pierwszy komfortem jazdy
>przypominał matiza... choć to średniej wielkości autko,
Że co?
Przecież to takie mniej więcej Punto, tyle że wyższe, nawet kompakt toto nie
jest.
Trochę większy od Matiza jest, ale to nadal gabarytami auto klasy B.
-
59. Data: 2012-01-24 21:45:58
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
W dniu 2012-01-24 13:55, Agent pisze:
>
>> Może opony to mieli słabe, ale jak daję gazu to chciałbym aby
>> przynajmniej wszystkie 4 kręciły się, choćby auto stało w miejscu.
>
> Może zadziałał system antypoślizgowy przy ruszaniu.
A może stara zasada: "maszyna gwizda, tylko maszynista pizda"?
Patrząc na sporą część użyszkodników SUVów, którzy nawet do instrukcji
auta często nie zaglądają, "no bo co ja tam wyczytam? toż to wszystko
jedno i to samo!"...
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=94613
-
60. Data: 2012-01-24 22:16:45
Temat: Re: 4x4 fakty i mity
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Tue, 24 Jan 2012 16:38:58 +0100, Jakub Witkowski wrote:
> W dniu 2012-01-24 16:14, to pisze:
>> begin J.F
>>
>>> No widzisz, ty sie nasmiewasz, a ja kiedys bylem na imprezie z ktorej
>>> trzeba bylo wyjechac pod gore w glebokim sniegu i jedyny ktorego nie
>>> pchalismy mial wlasnie Frigo. Nawet tego na lancuchach pchac musielismy.
>>
>> Zaraz jeszcze powiesz, że na tych Frigo wyciągałeś traktor z zaspy. :>
>
> Trzeba zatem zorganizować identyczne pojazdy, jednemu założyć frigo, drugiemu
> coś, co uważasz za dobre, poszukać zaśnieżonej drogi, i pobawić się w przeciąganie
liny.
> Oto postawa godna dżentelmenów. Innej opcji nie widzę ;>
Ja się już parę razy ścigałem zimą.
Wyniki są powtarzalne - najszybciej kolce, niewiele gorzej Frigo, potem
długo długo nic i cała reszta mniej-więcej od najdroższych do najtańszych.
Samochody najróżniejsze, kierowcy w przeważającej większości kumaci.