-
61. Data: 2012-01-27 01:21:03
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
Hello Maciek,
Friday, January 27, 2012, 12:52:12 AM, you wrote:
>> Chociaż osobiście wydaje mi się to dziwne - plastikowy wiatrak za
>> aluminiową chłodnicą chyba nie powinien dawać żadnego mierzalnego echa.
> No to jest nas dwoch zdziwionych :) Silnik i uklad przeniesienie napedu
> jest pelen ruchomych czesci i to metalowych... Radar reagujacy na wiatrak
> nigdy nie dalby wiarygodnego odczytu.
I nie daje. Własnie o to tu chodzi, że wyniki pomiarów z tego radaru
są mocno przypadkowe.
--
Best regards,
RoMan mailto:r...@p...pl
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
62. Data: 2012-01-27 01:23:08
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 27 Jan 2012 00:52:12 +0100, Maciek napisał(a):
> Dnia Fri, 27 Jan 2012 00:35:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>> Chociaż osobiście wydaje mi się to dziwne - plastikowy wiatrak za
>> aluminiową chłodnicą chyba nie powinien dawać żadnego mierzalnego echa.
>
> No to jest nas dwoch zdziwionych :) Silnik i uklad przeniesienie napedu
> jest pelen ruchomych czesci i to metalowych... Radar reagujacy na wiatrak
> nigdy nie dalby wiarygodnego odczytu.
Ruchome czesci silnika sa dobrze schowane. Mniej wiecej tak jak ten wiatrak
za chlodnica. Ale przed chlodnica moze byc jakis drugi, metalowy.
Ewentualnie zmierzono wibracje calego samochodu.
J.
-
63. Data: 2012-01-27 01:52:26
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: to <t...@i...pl>
begin J.F.
> Ewentualnie zmierzono wibracje calego samochodu.
A może na felgę nakierowali? ;)
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
64. Data: 2012-01-27 01:59:18
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Fri, 27 Jan 2012 01:23:08 +0100, J.F. wrote:
> Dnia Fri, 27 Jan 2012 00:52:12 +0100, Maciek napisał(a):
>> Dnia Fri, 27 Jan 2012 00:35:10 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
>>> Chociaż osobiście wydaje mi się to dziwne - plastikowy wiatrak za
>>> aluminiową chłodnicą chyba nie powinien dawać żadnego mierzalnego echa.
>>
>> No to jest nas dwoch zdziwionych :) Silnik i uklad przeniesienie napedu
>> jest pelen ruchomych czesci i to metalowych... Radar reagujacy na wiatrak
>> nigdy nie dalby wiarygodnego odczytu.
>
> Ruchome czesci silnika sa dobrze schowane. Mniej wiecej tak jak ten wiatrak
> za chlodnica. Ale przed chlodnica moze byc jakis drugi, metalowy.
Takich wiatraków to ja chyba nie widziałem w żadnym samochodzie.
A na pewno nie w Omedze którą mierzyli na postoju na filmie z YT - tam jest
plastikowy za dwiema warstwami chłodnic.
> Ewentualnie zmierzono wibracje calego samochodu.
Pomiar trwa ponoć 0.17s, czyli za długo żeby drgnięcie mogło wypaczyć
wynik.
Chociaż ciekawe jak wygląda spektrum dudnienia sygnału odbitego od
samochodu w typowych warunkach.
Bo może się okazać że jest dość szerokie, a próbek niewiele (częstotliwość
dudnienia dla 24.15GHz i 100km/h to 4472Hz, co przy czasie 0.17s daje 760
okresów - a to przy założeniu że przez całe 0.17s radar próbkuje).
Przy 30km/h to odpowiednio 1341Hz i 228 okresów w 0.17s.
Spektrum może być na tyle niestabilne, że ułomne oprogramowanie zamiast
średniej czy mediany bierze jakieś lokalne maksimum i się okazuje że
zmierzył prędkość górnej części felgi, albo w ogóle jakiegoś szumu.
-
65. Data: 2012-01-27 02:06:54
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
On Fri, 27 Jan 2012 01:59:18 +0100, Tomasz Pyra wrote:
> Chociaż ciekawe jak wygląda spektrum dudnienia sygnału odbitego od
> samochodu w typowych warunkach.
Ciekawe jeszcze o ile sygnał odbity od samochodu jest stłumiony.
Bo zastanawiam się jeszcze nad wielokrotnym odbiciem.
Jakaś część sygnału przebiegnie drogę radar-pojazd-radar, ale jakaś
mniejsza część przebiegnie drogę radar-pojazd-przeszkoda(np.
radiowóz)-pojazd-radar.
Częstotliwość takiego dwa razy odbitego sygnału będzie odpowiadała dużo
wyższej prędkości niż mierzonego pojazdu.
Tyle że nie tłumaczy to wyników pomiarów stojącego samochodu.
-
66. Data: 2012-01-27 02:30:34
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 27 Jan 2012 01:59:18 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> On Fri, 27 Jan 2012 01:23:08 +0100, J.F. wrote:
>>> No to jest nas dwoch zdziwionych :) Silnik i uklad przeniesienie napedu
>>> jest pelen ruchomych czesci i to metalowych... Radar reagujacy na wiatrak
>>> nigdy nie dalby wiarygodnego odczytu.
>>
>> Ruchome czesci silnika sa dobrze schowane. Mniej wiecej tak jak ten wiatrak
>> za chlodnica. Ale przed chlodnica moze byc jakis drugi, metalowy.
>
> Takich wiatraków to ja chyba nie widziałem w żadnym samochodzie.
> A na pewno nie w Omedze którą mierzyli na postoju na filmie z YT - tam jest
> plastikowy za dwiema warstwami chłodnic.
Na pewno nie w omedze ?
http://allegro.pl/opel-omega-b-fl-c-chlodnica-wentyl
ator-komplet-i2027432784.html
Co prawda wyglada na plastik ...
>> Ewentualnie zmierzono wibracje calego samochodu.
> Pomiar trwa ponoć 0.17s, czyli za długo żeby drgnięcie mogło wypaczyć
> wynik.
Ja nie o pojedynczym, ale jesli radar sie kalibruje kamertonem, to moze i
wibracje maski moga dac wskazanie .. co prawda troche nie ten rzad
czestotliwosci.
> Chociaż ciekawe jak wygląda spektrum dudnienia sygnału odbitego od
> samochodu w typowych warunkach.
> Bo może się okazać że jest dość szerokie, a próbek niewiele (częstotliwość
> dudnienia dla 24.15GHz i 100km/h to 4472Hz, co przy czasie 0.17s daje 760
> okresów - a to przy założeniu że przez całe 0.17s radar próbkuje).
Ja bym tam raczej tak dobral czas pomiaru, zeby dostac np 100 okresow, albo
1000, albo choc 400 czy 800. Czas nadawania musialby byc troche wiekszy.
Ale tam chyba faktycznie ambitna analize dali.
http://download.anacron.pl/iskra_instrukcja_img.pdf
Wrecz pisza ze izoluja najszybszy sygnal z wielu
J.
-
67. Data: 2012-01-27 10:27:32
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: AZ <a...@g...com>
On 01/27/2012 12:30 AM, Maciek wrote:
>> Sędzia jakoś uwierzył.
>
> Sedzia wierzy w to, co mu powie biegly.
>
Czytasz czy tylko piszesz? Sędzia był w samochodzie który był mierzony
tym wynalazkiem i widział wskazanie prędkościomierza.
--
Artur
ZZR 1200
-
68. Data: 2012-01-27 10:34:34
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: neoniusz <n...@j...org>
W dniu 27.01.2012 00:35, Tomasz Pyra pisze:
> Włączenie klimatyzacji powoduje włącznie wentylatora chłodnicy.
> Jedna z hipotez wadliwego działania Iskry mówi, że odbicie fali od
> wirującego wentylatora jest już dla niej wystarczające do zarejestrowania
> pomiaru.
>
> Chociaż osobiście wydaje mi się to dziwne - plastikowy wiatrak za
> aluminiową chłodnicą chyba nie powinien dawać żadnego mierzalnego echa.
W wielu autach sa przeciez 2 wiatraki. Ten od zwyklej chlodnicy jest
rzeczywiscie schowany z tylu, ale od klimatyzacji jest z przodu.
Oczywiscie w niektorych autach.
-
69. Data: 2012-01-27 10:38:33
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: " AA" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>
Rafał \SP\ Gil <u...@m...pl> napisał(a):
> Kumpel ma jakiĹ sprzÄt, nie pamiÄtam co to, daĹ za to coĹ miÄdzy
> 1,5 kpln a 2 ... UĹźyczyĹem raz na trasÄ - i jako tester
> wypeĹnienia karmnikĂłw dziaĹaĹo perfekt ... i z odpowiednim
> wyprzedzeniem. Nie miaĹem okazji z lasera byÄ namierzanym, wiÄc
> w tym zakresie siÄ nie wypowiem, a nadaĹoby siÄ by lasery byĹy
> przez to wychwytywane bo juĹź mnie raz z naprawdÄ grubej
> odlegĹoĹci ustrzelili ...
Ciekaw jestem, czy
http://www.laser-interceptor.pl/LI_na_tle_konkurencj
i.php
działa faktycznie tak, jak piszą - czyli, że obsługujący suszarkę widzi tylko
błąd "nie można zmierzyć", podczas gdy kierowca ma czas zredukować prędkość i
wyłączyć urządzenie.
Macie jakieś faktyczne doświadczenia?
pozdr
AA
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
70. Data: 2012-01-27 13:11:25
Temat: Re: 4 pkt , 100 PLN 114/90 ... Nowa alfa wciągnęła mnie do swojego scenariusza ;)
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
W dniu 2012-01-26 20:15, John Kołalsky pisze:
>> W ogóle samochody cywilne policji z videofilmowaniem powinni tak samo dostawać
mandaty za zbyt szybka jazdę. Bo na tym polega pomiar (ale mogę sie mylić i mieć
stare wiadomości) że jada mniej więcej równo z gonionym samochodem, tak?
>
> Raczej nie. Mierzą różnicę prędkości w stosunku do swojej, więc tylko z mniejszą
dokładnością.
Raczej tak. To co pokazują na monitorku, to ich własna prędkość. Przynajmnie te które
możemy podziwiać w tvn turbo
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.