    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: 3/4 hejterów
    Date: Tue, 7 Mar 2023 14:23:18 +0100

    On Tue, 7 Mar 2023 12:20:31 -0000 (UTC), Jacek wrote:

    > Konkretnie w tym że twój stawek jest przepływowy (więc słabiej podlega
    > prawidłowości wysychania z uwagi na znacznie rozleglejszą zlewnię niż w
    > przypadku wód zwykle nazywanych nieprzepływowymi). O czym oczywiście nie
    > masz pojęcia bo w mieście dopływy i odpływy są z reguły zamaskowane.
    > Wyjedź poza miasto i się rozejrzyj. A jak jesteś za leniwy, to poczytaj:
    > https://gazetalubuska.pl/tag/jezioro-glebokie

    To jest to koło Międzyrzecza?

    Owszem, ale:
    - nie otwarto tam jakiejs kopalni odkrywkowej obok? Chyba nie.
    - nie jest to jakas wyjątkowa susza, ktora za rok minie?
    - nie "podkrada" ktos wody z doplywu? W Izraelu tak zrobili z
    Jordanem, i Morze Martwe wysycha.

    Bo bywam czesto w Boszkowie (jez. Dominickie) i tam sie woda trzyma.

    Na Głębokim bylem ze 3 lata temu - poziom wody byl przyzwoity.
    A ze 30 lat temu pomost niewiele wystawał nad wodę.

    > Moja glinianka w której się kąpię od 50 lat ma na początku wiosny 2 m
    > mniej licząc od poziomu sprzed powiedzmy 10 lat. Jeziorko Małe Dąbskie,
    > moje ulubione, ma już ze dwa m mniej niż miewało i sądząc po tempie za 10
    > lat zmieni się w łączkę.

    No coz - od lat mamy rekordowe upały latem, a teraz chyba w miare
    suchą zimę.

    Ale
    https://www.imgw.pl/sites/default/files/2021-04/imgw
    -pib-klimat-polski-2020-opracowanie-final-pojedyncze
    -min.pdf

    "W 2020 roku opady cechowało silne zróżnicowanie przestrzenne, a sumy
    roczne zawierały się w przedziale od 80% do 140% normy wieloletniej.
    W ciepłej porze roku wystąpiły liczne przypadki gwałtownych
    i niezwykle wydajnych opadów, powodujące lokalne wezbrania i
    podtopienia. Podobne gwałtowne opady wystąpiły w październiku.

    Średnia obszarowa suma opadów w Polsce w 2020 roku wynosiła 645,4 mm i
    była o 6% wyższa od normy klimatologicznej."

    J.