  • 171. Data: 2013-06-19 21:52:57
    Temat: Re: 2TB za 299zł
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik rs napisał:

    > a skad ty mozesz wiedziec skoro nawet tego nie przeczytales. jakbys
    > przeczytal, to bys skumal, ze czesc byla pisana do ciebie i w piers sie
    > uderzyl.
    >
    > widze, ze im mniej masz do powiedzenia, tym dluzsze emotikowny.
    >
    > juz bedziesz tak juz glupio dogadywal, do konca internetu, czy sie
    > opamietasz? <rs>

    :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
[...]
    :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

  • 172. Data: 2013-06-19 22:01:06
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/19/2013 3:52 PM, Mr. Misio wrote:

> [...]
    > :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
    > :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

    no wlasnie sie obawialem, ze do tego moze dojsc. to ja juz cie pozegnam,
    bo nie chce miec z pogorszaniem twojego stanu juz nic wspólnego. po tym
    co teraz zobaczylem i tak mam wyrzuty sumienia. <rs>

  • 173. Data: 2013-06-20 18:44:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    > no ale jak juz zrobiles za niego prace domowa, to niech bedzie. SSH, to nie
    > telnet, prawda? dla postronnego, okienko moze i podobnie wygladac, ale jednak
    > nie jest. bedziesz starac sie temu zaprzeczyc?

    SSH~=telnet
    Jeden i drugi służy do terminalowego łączenia się z komputerem. To, że jeden
    jest szyfrowany (i kompresuje) nie ma nic do rzeczy (świadomie pomijam port
    forwarding).

    > a czy teraz mozemy wrocic do porownania roznych aspektow uzywania FTP jakie
    > przedstawiles i chmury? jestes gotowy? bo nie chce, zeby rozmowa zeszla znowu
    > na bezproduktywna przepychanke, jak ci sie argumenty skoncza. <rs>

    Jestem gotowy.

  • 174. Data: 2013-06-20 19:01:14
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/20/2013 12:44 PM, qwerty wrote:
> [...]
    > Jeden i drugi służy do terminalowego łączenia się z komputerem. To, że
    > jeden jest szyfrowany (i kompresuje) nie ma nic do rzeczy (świadomie

    tia. tak jak rower to jest ~= motocykl bo sluzy do przemieszczania na
    dwoch kolkach. pewnie dlatego, ze jest ~= to telnet zostal praktycznie
    wyparty z zastosowan. sam mowisz, ze uzywasz SSH, a nie telnetu, ale
    teraz bedziesz kombinowal jak kon pod gore i wymyslal jakies myki, zeby
    przykryc to co palnales. badz odpowiedzialny za to co piszesz. trzeba
    bylo napisac rozwiazanie FTP + SSH i bylo by po sprawie.
    wez przestan i skoncentruj sie na glownym temacie tego watku.

    > Jestem gotowy.

    no to slucham w czym zastosowanie rozwiazania FTP jest wygodniejsze od
    uzycia chmury. czas, start. <rs>

  • 175. Data: 2013-06-20 19:12:48
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik rs napisał:

    > bylo napisac rozwiazanie FTP + SSH i bylo by po sprawie.

    jak ktos swiadomy uzywa ssh to raczej uzywa sFTP lub SCP a nie FTP :p

    > wez przestan i skoncentruj sie na glownym temacie tego watku.

    2TB za 299 zł?

  • 176. Data: 2013-06-20 19:46:19
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/20/2013 1:12 PM, Mr. Misio wrote:

    > jak ktos swiadomy uzywa ssh to raczej uzywa sFTP lub SCP a nie FTP :p

    zanim sie nastepny raz wetniesz bez pojęcia, to przeczytaj i pomysl na
    co odpowiadasz.

    > 2TB za 299 zł?

    takim w jakim raczyles sie sam wypowiedziec pare linijek wyzej. ot to ta
    twoja "konsekwencja do bolu".
    i nie podskakuj, bo ci znowu zylka pyknie i dostaniesz takiego ataku jak
    wczoraj. <rs>

  • 177. Data: 2013-06-20 20:30:57
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

  • 178. Data: 2013-06-20 21:08:45
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    straweb.com...
    > no to slucham w czym zastosowanie rozwiazania FTP jest wygodniejsze od uzycia
    > chmury. czas, start. <rs>

    To ty mi udowodnij, że chmura jest lepsza.
    Do jednego serwera mam utworzone kilka loginów, aby każdy miał indywidualny
    dostęp (czasami r różnymi uprawnieniami).
    Dodatkowo C224 zapisuje skany na serwer (w zależności od osoby) i ma
    natychmiastowy dostęp do pdf (poprzez wbudowany w windows eksplorator - ftp'a
    widzi jak zwykły folder).
    Gdy zginie jakiś plik wystarczy przejrzeć logi i wiadomo komu potrącić
    wynagrodzenie.
    Dodatkowo codziennie o godz. 11 robiony jest backup (przyrostowy) całych
    partycji. Co miesiąc robiony jest pełny backup partycji (przechowywane są
    ostatnie 3 miesiące). Wszystko pracuje na 1 Gbps.
    Czy twoja chmura potrafi to wszystko obsłużyć?

  • 179. Data: 2013-06-20 22:10:39
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/20/2013 3:08 PM, qwerty wrote:
    > Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    straweb.com...

    > To ty mi udowodnij, że chmura jest lepsza.

    alez zaraz to zrobie. bez nerwow.

    > Do jednego serwera mam utworzone kilka loginów, aby każdy miał
    > indywidualny dostęp (czasami r różnymi uprawnieniami).

    ty sobie moze miec utowrzone jedyny google wie co. nie rozmawiamy tu o
    tobie, ale zastosowaniach dla przecietnego uzytkownika.

    w twoim rozwiazaniu taki urzytkownik musi najpierw ten serwer postawic i
    powiedz to tym, milionom ktorzy nawet nie wiedza co to jest FTP. powiedz
    tym, ktorzy chca trzymac i udostepniac pliki, zeby zamiast uzywawnia chmury:

    1. stawiali FTP, szczegolnie jesli nie maja uprawnien w systemie do
    instalowania softu, bo robia to na komputerze w pracy.
    2. konfigurowalil konta i ich wzajemne zaleznosci
    3. konfigurowal dostep do servera na dynamicznie przydzielanym IP
    4. zabezpieczali dane przed kasowaniem przez innych userow majacych
    dostep do tych samych danych
    5. zabezpieczenie maszyny na poziomie hardwareu
    6. zabezpieczenie danych na poziomie systemu/maszyny
    7. zainstalowanie i oplacenie sensownie szybkiego lacza, w przypadku
    duzych plikow. np. wideo czy audio.
    8. jesli sami tego wszystkiego nie potrafia zrobic, to komus za to musza
    zaplacic.

    pewnie sa jakies inne rzeczy, o ktore taki user musi wziac pod uwage,
    ale to powinny byc az nad to.

    teraz powiedz to wszystko tym, którzy nie maja nawet pojecia o tym, o
    czym wyżej napisałem, a którzy nie maja najmniejszego problemu w
    ożywaniu google drive, iCloud i masy innych.

    > Dodatkowo C224 zapisuje skany na serwer (w zależności od osoby) i ma
    > natychmiastowy dostęp do pdf (poprzez wbudowany w windows eksplorator -
    > ftp'a widzi jak zwykły folder).

    ten sam efekt, a nawet lepszy jest w np. takim google drive, drop box
    itp. wszysko co sie pokaze (kazdy dowolny skaner moze skladac skany,
    lacznie kazdy dowolny soft, ktory generuje jakies pliki) w zdefiniowanym
    folderze, jest synchronizowane z chmura i jest dostepne na kazdym innym
    komputerze, tablecie, smartfonie po zainstalowaniu softu, czy appa dla
    danego uzytkownika i udostepniane innym na zadadzie wczesniejszego
    prostego skonfigurowania dostepu. dodatkowo rozwiazanie googloskie
    chmury, umozliwia streaming materialu wideo bez koniecznosci downloadu.

    > Gdy zginie jakiś plik wystarczy przejrzeć logi i wiadomo komu potrącić
    > wynagrodzenie.

    w google drive jest przyrostowe sledzenie wersji pliku, w przypadku
    wspolpracy w revision history.

    > Dodatkowo codziennie o godz. 11 robiony jest backup (przyrostowy) całych
    > partycji.

    slicznie. on sie sam zainstalowal, wpisal w crona czy inny dziennik
    zadan i pewnie jakis zewnetrzy NAS sie sam postawil na te dane. prawda?

    > Co miesiąc robiony jest pełny backup partycji (przechowywane
    > są ostatnie 3 miesiące). Wszystko pracuje na 1 Gbps.
    > Czy twoja chmura potrafi to wszystko obsłużyć?

    oczywiscie i co jest ciekawsze, ze uzytkownik nie musi sie tym wcale
    zajmowac.

    w chmurze uzytkownik nie musi dbac o backupy, bo sa robione przez
    operatora chmury. uzytkownik sam dba, komu co udostepnia na pozimie
    pliku, albo katalogu. ma prosty interface, bez koniecznosci uzywania
    dodatkowego softwareu (twoj FTP z telnetem pfffff!!! zycze powodzenia w
    promocji tego rozwiazania w XXIw). sama chmura moze sluzyc do backupu
    danych, bo zanim je tam wrzucisz to masz je na dysku. prawda? wiec masz
    trzy "warstwy" zabezpieczenia pliku, a nie tylko dwie.

    a teraz zbierz sobie to wszystko _w_calosc_ i powiedz mi z reka na
    sercu, ze rozwiazanie z FTP jest dla przecietnego, ale nawet i
    wymagajacego uzytkownika, prostrze od obydwu stron i ekonomicznie
    uzasadnione. jestes w stanie to zrobic?

    czy ty kiedygolwiek uzywales chmury do czegos? moze sprobuj. sam sie
    przekonasz, jak w glebokim sredniowieczu, dla zwyklego uzytkownika
    rozwiazanie, ktore proponujesz jest. bo to teraz to tak jak opowiadac o
    smacznym objedzie w restauracji, komus ktos nie wie co to jest
    restauracja. <rs>

  • 180. Data: 2013-06-21 17:50:50
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    > w twoim rozwiazaniu taki urzytkownik musi najpierw ten serwer postawic

    Nie, nie musi.
    > 3. konfigurowal dostep do servera na dynamicznie przydzielanym IP
    Nie trzeba. Kto normalny używa neozdrady? Chyba jak nie ma innego rozwiązania.
    Po drugie: najpierw piszesz o komputerze w firmie, a potem o zmiennym adresie
    IP. To się kurwa zdecyduj.

    > 4. zabezpieczali dane przed kasowaniem przez innych userow majacych dostep do
    > tych samych danych

    Punkt za przeproszeniem z dupy. Opisałeś to w punkcie 2. Dodatkowo co to za
    problem nie zaznaczyć "v" przy delete w kreatorze.

    > 5. zabezpieczenie maszyny na poziomie hardwareu

    Jakie zabezpieczenie?

    > 6. zabezpieczenie danych na poziomie systemu/maszyny

    Jakie zabezpieczenie danych?

    7. zainstalowanie i oplacenie sensownie szybkiego lacza, w przypadku
    duzych plikow. np. wideo czy audio.

    Ja prywatnie w domu za symetryk 100 Mbps płacę 59,90 brutto. Nie pytam się ile
    płacą za takie same łącze w firmie, bo mnie to nie interesuje.

    > 8. jesli sami tego wszystkiego nie potrafia zrobic, to komus za to musza
    > zaplacic.

    Jak nie potrafię przyspawać środkowego tłumika to też muszę zapłacić. Kolejny
    punkt z dupy.

    > teraz powiedz to wszystko tym, którzy nie maja nawet pojecia o tym, o czym
    > wyżej napisałem, a którzy nie maja najmniejszego problemu w ożywaniu google
    > drive, iCloud i masy innych.

    Chociaż próbowali?

> [...]
    > synchronizowane z chmura i jest dostepne na kazdym innym komputerze, tablecie,

    Tylko, że pisałem o zapisie na ftp'a i potem z niego pobierać, a nie zapisywać
    na komputer i wrzucać na chmurę. Drukarki nie potrafią od razu wrzucić na
    chmurę. Piszesz, że dla każdego konfigurować serwer ftp - wystarczy jeden z
    kilkoma kontami. Księgowej będzie łatwiej wytłumaczyć, że ma jakiś skrót na
    pulpicie wyglądający jak folder i obsługuje się IDENTYCZNIE jak każdy inny
    folder, czy jakieś logowanie przez http(s) lub jakieś szpiegowskie programy?
    Co jest bezpieczniejsze dla firmy - wrzucanie na serwery amerykańskie, które
    wszystko inwigilują, czy postawienie w firmie serwera ftp i wchodzić z zewnątrz
    przez VPN?

    > chmury, umozliwia streaming materialu wideo bez koniecznosci downloadu.
    Popatrz - taki VLC obsługuje odtwarzanie filmów bezpośrednio z FTP. Foobar2000
    (chyba) też. Jednak powyższe programy nie obsługują streamingu z chmury.

    > slicznie. on sie sam zainstalowal, wpisal w crona czy inny dziennik zadan i
    > pewnie jakis zewnetrzy NAS sie sam postawil na te dane. prawda?

    Jest od tego aplikacja, która wszystkiego pilnuje.

    > oczywiscie i co jest ciekawsze, ze uzytkownik nie musi sie tym wcale zajmowac.

    Nie musi.

    > uzytkownik sam dba, komu co udostepnia na pozimie pliku, albo katalogu. ma
    > prosty interface, bez koniecznosci uzywania dodatkowego softwareu (twoj FTP z
    > telnetem pfffff!!!

    A jak najszybciej dodać nowego użytkownika? Łączę się z serwerem przez SSH
    wpisuję kilka komend i działa. Znacznie szybsze i wygodniejsze, gdy jest się
    kilkaset km od firmy.

    > zycze powodzenia w promocji tego rozwiazania w XXIw). sama chmura moze sluzyc
    > do backupu danych, bo zanim je tam wrzucisz to masz je na dysku. prawda?

    Nie zawsze. Patrz wyżej. Jak robisz jakiś projekt w domu i zaraz trzeba przesłać
    do firmy (aby ktoś wydrukował) to wrzuca się na serwer (konkretny folder) i z
    głowy.

    > wiec masz trzy "warstwy" zabezpieczenia pliku, a nie tylko dwie.

    Wymień je.

> [...]
    > prostrze od obydwu stron i ekonomicznie uzasadnione. jestes w stanie to

    Jestem.

> [...]
    > smacznym objedzie w restauracji, komus ktos nie wie co to jest restauracja.

    Tak - owncloud.
    FTP był znacznie wydajniejszy, łatwiejszy w użytkowaniu, bardziej intuicyjny
    (nie tylko dla mnie).