    From: "qwerty" <q...@p...fm>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: 2TB za 299zł
    Date: Fri, 21 Jun 2013 17:50:50 +0200
    <kpml7l$ht6$1@node1.news.atman.pl> <kpn6u3$154h$1@adenine.netfront.net>
    <kpn8uu$cli$1@node2.news.atman.pl> <kpn9lb$16ql$1@adenine.netfront.net>
    <kpncsa$36v$1@speranza.aioe.org> <kpndil$19hf$1@adenine.netfront.net>
    <kpnebq$80p$1@usenet.news.interia.pl> <kpnkco$jiq$3@node1.news.atman.pl>
    <kpq8kb$ij1$1@usenet.news.interia.pl>
    <51c0a75e$0$1649$c3e8da3$5d8fb80f@news.astraweb.com>
    <kpq971$k00$1@usenet.news.interia.pl>
    <51c0a9c6$0$1665$c3e8da3$92d0a893@news.astraweb.com>
    <kpqeoe$jqm$2@node1.news.atman.pl>
    <51c0c159$0$20971$c3e8da3$1cbc7475@news.astraweb.com>
    <kpsv0k$f0d$1@usenet.news.interia.pl>
    <51c203d0$0$21218$c3e8da3$aae71a0a@news.astraweb.com>
    <kpvbhu$lvn$1@usenet.news.interia.pl>
    <51c33559$0$1858$c3e8da3$14a0410e@news.astraweb.com>
    <kpvjvv$8vu$1@usenet.news.interia.pl>
    <51c361be$0$12255$c3e8da3$69010069@news.astraweb.com>

    Użytkownik "rs" napisał w wiadomości grup
    astraweb.com...
    > w twoim rozwiazaniu taki urzytkownik musi najpierw ten serwer postawic

    Nie, nie musi.
    > 3. konfigurowal dostep do servera na dynamicznie przydzielanym IP
    Nie trzeba. Kto normalny używa neozdrady? Chyba jak nie ma innego rozwiązania.
    Po drugie: najpierw piszesz o komputerze w firmie, a potem o zmiennym adresie
    IP. To się kurwa zdecyduj.

    > 4. zabezpieczali dane przed kasowaniem przez innych userow majacych dostep do
    > tych samych danych

    Punkt za przeproszeniem z dupy. Opisałeś to w punkcie 2. Dodatkowo co to za
    problem nie zaznaczyć "v" przy delete w kreatorze.

    > 5. zabezpieczenie maszyny na poziomie hardwareu

    Jakie zabezpieczenie?

    > 6. zabezpieczenie danych na poziomie systemu/maszyny

    Jakie zabezpieczenie danych?

    7. zainstalowanie i oplacenie sensownie szybkiego lacza, w przypadku
    duzych plikow. np. wideo czy audio.

    Ja prywatnie w domu za symetryk 100 Mbps płacę 59,90 brutto. Nie pytam się ile
    płacą za takie same łącze w firmie, bo mnie to nie interesuje.

    > 8. jesli sami tego wszystkiego nie potrafia zrobic, to komus za to musza
    > zaplacic.

    Jak nie potrafię przyspawać środkowego tłumika to też muszę zapłacić. Kolejny
    punkt z dupy.

    > teraz powiedz to wszystko tym, którzy nie maja nawet pojecia o tym, o czym
    > wyżej napisałem, a którzy nie maja najmniejszego problemu w ożywaniu google
    > drive, iCloud i masy innych.

    Chociaż próbowali?

    > ten sam efekt, a nawet lepszy jest w np. takim google drive, drop box itp.
    > wszysko co sie pokaze (kazdy dowolny skaner moze skladac skany, lacznie kazdy
    > dowolny soft, ktory generuje jakies pliki) w zdefiniowanym folderze, jest
    > synchronizowane z chmura i jest dostepne na kazdym innym komputerze, tablecie,
    > smartfonie po zainstalowaniu softu

    Tylko, że pisałem o zapisie na ftp'a i potem z niego pobierać, a nie zapisywać
    na komputer i wrzucać na chmurę. Drukarki nie potrafią od razu wrzucić na
    chmurę. Piszesz, że dla każdego konfigurować serwer ftp - wystarczy jeden z
    kilkoma kontami. Księgowej będzie łatwiej wytłumaczyć, że ma jakiś skrót na
    pulpicie wyglądający jak folder i obsługuje się IDENTYCZNIE jak każdy inny
    folder, czy jakieś logowanie przez http(s) lub jakieś szpiegowskie programy?
    Co jest bezpieczniejsze dla firmy - wrzucanie na serwery amerykańskie, które
    wszystko inwigilują, czy postawienie w firmie serwera ftp i wchodzić z zewnątrz
    przez VPN?

    > chmury, umozliwia streaming materialu wideo bez koniecznosci downloadu.
    Popatrz - taki VLC obsługuje odtwarzanie filmów bezpośrednio z FTP. Foobar2000
    (chyba) też. Jednak powyższe programy nie obsługują streamingu z chmury.

    > slicznie. on sie sam zainstalowal, wpisal w crona czy inny dziennik zadan i
    > pewnie jakis zewnetrzy NAS sie sam postawil na te dane. prawda?

    Jest od tego aplikacja, która wszystkiego pilnuje.

    > oczywiscie i co jest ciekawsze, ze uzytkownik nie musi sie tym wcale zajmowac.

    Nie musi.

    > uzytkownik sam dba, komu co udostepnia na pozimie pliku, albo katalogu. ma
    > prosty interface, bez koniecznosci uzywania dodatkowego softwareu (twoj FTP z
    > telnetem pfffff!!!

    A jak najszybciej dodać nowego użytkownika? Łączę się z serwerem przez SSH
    wpisuję kilka komend i działa. Znacznie szybsze i wygodniejsze, gdy jest się
    kilkaset km od firmy.

    > zycze powodzenia w promocji tego rozwiazania w XXIw). sama chmura moze sluzyc
    > do backupu danych, bo zanim je tam wrzucisz to masz je na dysku. prawda?

    Nie zawsze. Patrz wyżej. Jak robisz jakiś projekt w domu i zaraz trzeba przesłać
    do firmy (aby ktoś wydrukował) to wrzuca się na serwer (konkretny folder) i z
    głowy.

    > wiec masz trzy "warstwy" zabezpieczenia pliku, a nie tylko dwie.

    Wymień je.

    > teraz zbierz sobie to wszystko _w_calosc_ i powiedz mi z reka na sercu, ze
    > rozwiazanie z FTP jest dla przecietnego, ale nawet i wymagajacego uzytkownika,
    > prostrze od obydwu stron i ekonomicznie uzasadnione. jestes w stanie to
    > zrobic?

    Jestem.

    > czy ty kiedygolwiek uzywales chmury do czegos? moze sprobuj. sam sie
    > przekonasz, jak w glebokim sredniowieczu, dla zwyklego uzytkownika
    > rozwiazanie, ktore proponujesz jest. bo to teraz to tak jak opowiadac o
    > smacznym objedzie w restauracji, komus ktos nie wie co to jest restauracja.
    > <rs>

    Tak - owncloud.
    FTP był znacznie wydajniejszy, łatwiejszy w użytkowaniu, bardziej intuicyjny
    (nie tylko dla mnie).