  • 41. Data: 2013-02-27 15:06:58
    Temat: Re: 27" monitor
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

    > Wystarczy ten sam rozmiar piksela, żeby toto było użyteczne
    > (i to bardzo).

    Do pracy na 2 niezależnych monitorach jak najbardziej (o tym pisałem) -
    sam często piszę na 22" jednym, a na 27" mam podgląd treści, ale do
    wspomnianych zastosowań rozrywkowych (Eyefinty itp.) gdzie z wielu
    ekranów składa się jeden wirtualny o rozdzielczości nawet 4k nie mogę
    się zgodzić, że to fajnie wygląda - raz że przeszkadza różnica
    rozdzielczości fizycznej, dwa że Eyefinity sprowadza je do "wspólnego
    mianownika", przez co jeden z nich nie pracuje w rozdzielczości
    natywnej, a na LCD wygląda to bardzo niefajnie. Dlatego warto trzymać
    się takich samych rozdzielczości i najlepiej rozmiarów (rozdzielczość
    również z tego względu, że poza przeskalowaniem w Eyefinity, nawet jako
    niezależne ekrany nowe karty mają niemiłą cechę podnoszenia taktowania
    pamięci w 2D jeśli rozdzielczości są różne - i to bardzo, rzędu z
    150 MHz na 1250 MHz, a to wpływa dość znacznie na zużycie energii.
    Co ciekawe tak jest w Radeonach HD7800, w poprzednim HD4850 nie było
    tego problemu.

    > Nawet monitor o wyraźnie mniejszej rozdzielczości można "dostawić" (obrócony o 90
    stopni).

    A jak nie ma pivota (a zdecydowana większość 16:10, 16:9 i 21:9 nie ma)
    to ten monitor będzie trzymał w pionie wynajęty "murzyn", zawiesi się go
    na sznurkach czy zrobi vesa mount (który do czegoś też trzeba
    przymocować, a wiele monitorów komputerowych nie ma otworów pod vesa)?
    Pomijam już że pivot nieźle sprawdza się przy proporcjach 4:3, ale przy
    16:10/16:9 czy zwłaszcza nowych 21:9 wygląda dość karykaturalnie.

    --
    /MB

  • 42. Data: 2013-03-01 12:41:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-02-20 00:05, 2late pisze:

    > Pixel Pitch:
    > 0.23mm

    Czy ten parametr we współczesnych monitorach (cyfrowych) ma jakikolwiek
    sens? Wielkość piksela w nich to szerokość ekranu dzielona przez ilość
    pikseli w poziomie. Przy tej samej rozdzielczości mały monitor będzie
    miał mniejszy piksel i tyle. W analogach można było sobie rozciągać
    obraz więc wielkość piksela niosła informację.

    Marek