  • 1. Data: 2012-04-20 08:24:12
    Temat: 24 megapiksele dla wszystkich
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    http://kenrockwell.com/nikon/d3200.htm

    Ciekaw jestem, co z tej matrycy da się wydusić, gdy za obróbkę RAW
    weźmie się dobry operator.

    Przy okazji warto wspomnieć, że podobno nieudany poprzednik - Nikon 3000
    - jest wyprzedawany (z 18-55VR) po 1500 zł pod hasłem "Sponosrujemy kibiców"

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 2. Data: 2012-04-20 10:32:31
    Temat: Re: 24 megapiksele dla wszystkich
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-20 08:24, Jan Rudziński pisze:
    > Ciekaw jestem, co z tej matrycy da się wydusić, gdy za obróbkę RAW
    > weźmie się dobry operator.

    Ciekawe, czy będzie dużo słabiej z dynamiką niż w D5100 (bo chyba nie
    lepiej jednak). 5100 pod tym względem wciąż jest numer jeden, jeśli
    weźmiemy cenę (i nie tylko zresztą), a z 18-105 to chyba najlepsza
    jakość ogólna wśród tańszych aparatów z zoomem. Właściwie jakością
    techniczną zdjęć dorównuje najwyższym cropowym modelom z topową optyką.
    Gdyby się okazało, że 3200 nie ma słabszej dynamiki, będzie nowy król.

    > Przy okazji warto wspomnieć, że podobno nieudany poprzednik - Nikon 3000
    > - jest wyprzedawany (z 18-55VR) po 1500 zł pod hasłem "Sponosrujemy
    > kibiców"

    3100 chyba raczej i istotnie - nie wyróżniał się niczym jeśli chodzi o
    jakość.

    --
    pozdrawia Adam
    /25% badanych nie wie ile to jest 25%/

  • 3. Data: 2012-04-20 10:56:20
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Janko Muzykant pisze:

    > 3100 chyba raczej

    Nie, właśnie 3000

    http://www.promoceny.pl/gazetka/media-markt-7024/p/1
    /

    chyba że nie wiedzą, co sprzedają...

    > i istotnie - nie wyróżniał się niczym jeśli chodzi o
    > jakość.

    Nikonomaniak Ken bardzo chwalił 3100

    http://kenrockwell.com/nikon/d3100.htm

    natomiast krytykował 3000

    http://kenrockwell.com/nikon/d3000.htm

  • 4. Data: 2012-04-20 12:26:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-04-20 10:56, Jan Rudziński pisze:
    > Nikonomaniak Ken bardzo chwalił 3100

    Cóż może wiedzieć o tym facet, co w życiu ani razu poza 5EV nie wyszedł :)

    --
    pozdrawia Adam
    /choć wydaje się to niemożliwe, nie jestem nieomylny/

  • 5. Data: 2012-04-25 12:39:01
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Obrobiłem sobie właśnie jednego sampla, z jpg niestety, bo rawów nie ma.
    Cienie można ciągnąć aż miło i ostrzyć więcej niż trzeba - i to z kita:
    http://as.elte-s.com/temp/d3200.jpg
    Jednym słowem - chyba najlepszy stosunek ceny do możliwości na dziś,
    zwłaszcza jeśli ta cena zejdzie do poziomu typowego dla linii 3000.

    --
    pozdrawia Adam
    /[...], no!/

  • 6. Data: 2012-04-25 23:37:02
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Friday, April 20, 2012 4:32:31 AM UTC-4, Janko Muzykant wrote:

    > Ciekawe, czy będzie dużo słabiej z dynamiką niż w D5100 (bo chyba nie
    > lepiej jednak). 5100 pod tym względem wciąż jest numer jeden, jeśli
    > weźmiemy cenę (i nie tylko zresztą

    Tylko wymozdzek mogl napisac powyzsze.
    Nobel nalezy ci sie za to wiekopomne odkrycie, w ktorym branie pod uwage ceny, ma
    wplyw na dynamike.

    Slon.