-
51. Data: 2022-01-26 14:20:28
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
W dniu 26.01.2022 o 11:29, r...@k...pl pisze:
> Myślę, że ta Toyota ma 1/5* w teście zderzeniowym.
> Także ty nie wiesz o czym piszesz.
https://www.toyota.pl/new-cars/corolla-sedan/index/g
rade=b518540a-3633-4d68-b7a8-ebbbb308136c|bodytype=7
4469257-47ae-46eb-859d-2c693e6726ca|colour=2158c3e3-
dd75-446b-a763-4ec4c0ffdeeb
https://toyota.com.eg/en/models/corolla?lang=en
-
52. Data: 2022-01-26 16:23:51
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 26.01.2022 o 12:51, r...@k...pl pisze:
> Także jak widzisz, sami (niezależnie od władzy) nie jesteśmy w stanie nic
> zrobić.
Dlatego zapytałem o definicję kraju trzeciego świata.
> No cóż, myślenia nie nauczę...
No cóż, zamiast się wymądrzać i pierdolić głodne kawałki wystarczyło
wejść na stronę Toyoty w takim Bangladeszu czy Wietnamie i zobaczyć
jakie fury sprzedają.
-
53. Data: 2022-01-26 16:26:28
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 26.01.2022 o 12:44, Cavallino pisze:
> Na pierdzielenie jakie to świetne samochody były przed naszym wejściem
> do Unii
A nie były? Przecież przed wejściem do UE też sprowadzaliśmy samochody z
zachodu. Oni tam inne robili dla tych z poza UE?
> że teraz wystarczy je przywrócić...
A kto postuluje przywrócenie?
-
54. Data: 2022-01-26 16:48:05
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 26.01.2022 o 12:39, Cavallino pisze:
> Mają.
> Ale i tak w testach wypadają, jak konstrukcje dla Europy z lat 80-tych.
> https://spidersweb.pl/autoblog/crash-test-nissan-nav
ara-afryka-europa/
>
> Inne podobnie.
Tylko na chooj takim Afrykańczykom porządniejsze fury jak mają lepsze
rzeczy do roboty?
https://www.youtube.com/watch?v=mB6ewWN0iZ8
-
55. Data: 2022-01-26 16:52:41
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2022-01-24 o 10:02, Cavallino pisze:
> W dniu 24-01-2022 o 09:39, heby pisze:
>> On 24/01/2022 07:33, Doneman wrote:
>>> #polexit
>>
>> Dobry pomysł.
>
> Taaa, zamiast 88 będzie 120....
>
>
>> Wtedy bez cła będa tylko te produkowane w Polsce.
>
> Dokładnie.
>
A to dlaczego?
Eksporterzy nałożą sobie cła czy wybierzecie taki rząd w Polsce, który
gnębi cłami?
-
56. Data: 2022-01-26 19:10:02
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 26 Jan 2022 14:20:28 +0100, w <ssrhqu$kmu$1$m4rkiz@news.chmurka.net>,
m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(-a):
> W dniu 26.01.2022 o 11:29, r...@k...pl pisze:
>
> > Myślę, że ta Toyota ma 1/5* w teście zderzeniowym.
> > Także ty nie wiesz o czym piszesz.
>
> https://www.toyota.pl/new-cars/corolla-sedan/index/g
rade=b518540a-3633-4d68-b7a8-ebbbb308136c|bodytype=7
4469257-47ae-46eb-859d-2c693e6726ca|colour=2158c3e3-
dd75-446b-a763-4ec4c0ffdeeb
I to jest Toyota sprzed 30 lat?
-
57. Data: 2022-01-26 19:11:49
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 26 Jan 2022 16:23:51 +0100, w <61f16786$0$507$65785112@news.neostrada.pl>,
nadir <n...@h...org> napisał(-a):
> W dniu 26.01.2022 o 12:51, r...@k...pl pisze:
>
> > Także jak widzisz, sami (niezależnie od władzy) nie jesteśmy w stanie nic
> > zrobić.
>
> Dlatego zapytałem o definicję kraju trzeciego świata.
https://www.google.com/search?q=kraje+3+%C5%9Bwiata&
oq=kraje+3+%C5%9Bwiata&aqs=edge..69i57j0i512l2j0i22i
30l5.2534j0j1&sourceid=chrome&ie=UTF-8
> > No cóż, myślenia nie nauczę...
>
> No cóż, zamiast się wymądrzać i pierdolić głodne kawałki wystarczyło
> wejść na stronę Toyoty w takim Bangladeszu czy Wietnamie i zobaczyć
> jakie fury sprzedają.
Bardzo się cieszę, jednak janusz-konfederat chce takich jakie są w Egipcie.
-
58. Data: 2022-01-26 19:15:00
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Wed, 26 Jan 2022 16:52:41 +0100, w <ssrqnk$13te$1@gioia.aioe.org>, t-1
<t...@t...pl> napisał(-a):
> W dniu 2022-01-24 o 10:02, Cavallino pisze:
> > W dniu 24-01-2022 o 09:39, heby pisze:
> >> On 24/01/2022 07:33, Doneman wrote:
> >>> #polexit
> >>
> >> Dobry pomysł.
> >
> > Taaa, zamiast 88 będzie 120....
> >
> >> Wtedy bez cła będa tylko te produkowane w Polsce.
> >
> > Dokładnie.
>
> A to dlaczego?
> Eksporterzy nałożą sobie cła czy wybierzecie taki rząd w Polsce, który
> gnębi cłami?
Każda władza dowali, a lud przyklaśnie, bo to dla ich dobra będzie.
Jak myślisz dlaczego ceł (jeszcze) nie ma?
-
59. Data: 2022-01-26 19:23:42
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>
W dniu 26.01.2022 o 19:10, r...@k...pl pisze:
>> https://www.toyota.pl/new-cars/corolla-sedan/index/g
rade=b518540a-3633-4d68-b7a8-ebbbb308136c|bodytype=7
4469257-47ae-46eb-859d-2c693e6726ca|colour=2158c3e3-
dd75-446b-a763-4ec4c0ffdeeb
>
> I to jest Toyota sprzed 30 lat?
nie, to jest toyota którą dziś można kupić w Polsce
a to: https://toyota.com.eg/en/models/corolla?lang=en jest ta sama toyota którą można
kupić poza UE z silnikiem ZR który z odpowiednimi interwałami wymiany oleju zrobi 2-3
razy
większy przebieg niż silnik który my możemy kupić
więc twierdzenie powyżej że jest to auto niebezpieczne, czy że trzeba by specjalnie
produkować jakieś zabytkowe silniki bądź części jest wyssane z palca - to u nas
sprzedaje
się nowoczesne wynalazki fajne tylko i wyłącznie dla producenta i pierwszego
posiadacza,
jest to skutek lobbingu producentów którzy w zamian spełniają bezsensownie
wyśrubowane
normy emisji CO2 (albo - jak w przypadku dieselgate - udają że je spełniają)
-
60. Data: 2022-01-26 19:50:54
Temat: Re: 2021 vs 2022
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 26.01.2022 o 09:57, heby pisze:
> On 26/01/2022 08:03, ii wrote:
>>>> Nie, daje absurdalne ograniczenia.
>>> W sprzedawaniu skarpetek? Raczysz żartować.
>> W produkcji "skarpetek".
>
> Jakie masz absurdalne ograniczenia w produkcji skarpetek?
Wszelakie. Nikt nie składa "skarpetek" nie z powodu tego, że się nie da
tylko dlatego, że badania by go zrujnowały. Na dodatek musi do tych
"skarpetek" wbudować kosztowne systemy.
>
>>>> Kiedyś tam kiedyś mogliśmy np indywidualnie składać sobie samochody.
>>> Czyli chcemy wyjśc z Unii aby kilku mechaników poskładało sobie
>>> jakieś trupy z kilku częsci? Tak mam to rozumieć?
>> Nie da się ani składać
>
> Da się. Nie warto.
Nie warto bo jw.
>
>> , ani produkować.
>
> Dlaczego nie da się produkować i dlaczego to wina Unii a nie kilku
> debili u władzy, którzy dorżneli nasz skromny, ale istniejący przemysł
> samochodowy?
Dlatego, że przed unią dało się. Potem okazało się nie do przejścia
pogodzenie istniejących przepisów z unijnymi. To oczywiście wynika z
działalności polityków, mogli nie wchodzić w taką unię. Bo co innego
sobie jeździć po świecie, wymieniać towary a co innego skazywać się na
globalne prawo kompletnie z d..y a które rozwija się radośnie dalej
zamiast optymalizować.
>
>>>> Dzisiaj jest to już zbyt trudne.
>>> Nie, dzisiaj jest nieopłacalne i bezcelowe. Trudne nie jest.
>> No właśnie jest trudne w sensie że koszty są zbyt duże.
>
> To dlatego, że jesteśmy krajem 1 świata. Dlatego mamy wysokie koszty
> produkcji lokalnie. Możemy dość łatwo stać się krajem 3-go świata, to
> kwestia kilku prostych decyzji politycznych. Możlwie nawet w nocy, rano
> Duda podpisze.
No ale widzisz, projekty samochodów mamy, ale nie mamy szans na
produkcję masową ani jednostkową.
>
>>>> Kiedyś tam kiedyś mieliśmy chociaż malucha. Żaden inny samochód nie
>>>> był tak tani. A jednak ...
>>> A jak tani to znaczy że dobry.
>> To znaczy, że na naszą kieszeń.
>
> Chyba nigdy nie kupowałeś malucha. Mogłeś mieć bardzo dużo pieniędzy,
> ale nie stać Cie było. Bo był na inne pieniądze. Talony się nazywały. A
> wiesz dlaczego? Bo nasza waluta była gówno warta.
Ja mówię o czasie jak te maluchy kończyły się. Żadnych talonów już nie
było. Samochód moim zdaniem, ciągle był wartościowy. No nie limuzyna,
ale właśnie takie Twizy, do transportu indywidualnego. I kosztował 10tys
a nie 55 jak Twizy.
> Przesuniem się w
> kierunku gówna w momencie wyjścia z UE, ponieważ nie posiadamy ani
> surowców, ani technologii, która jest krytyczna dla reszty świata i za
> którą ktokolwiek chciałby płacić prawdziwymi pieniędzmi.
Wielka Brytania ma? To pewnie upadnie.
>
> Kiedy wspomniałem to lokalnemu działaczowi Konfederacji nazwał mnie
> idiota, bo przeciez każdy może kasę wymienić w kantorze.
>
> To jest właśnie ten poziom myślenia debila z konfederacji.
>
>> Samochód za 10 tys zł zamiast 100. Adekwatnie do lokalnych zarobków.
>
> Raczej do wymienialności waluty i nierealnej gospodarki PRL/post PRL.
Dzisiaj ludzie chcą takiego Twizy za 10 tys. Tyle by dali. Czytałeś?
>
>> I może sobie być nawet elektryczny.
>
> Pytanie: kto to kupi?
No chyba ci, co "tyle by dali". Naprawdę nie wiadomo czy by kupili, ale
... na pewno nie kupią Twizy za 55 do dojazdu do pracy.
>
> Chcesz wprowadzić Kubę do Polski, gdzie konwersje Maluchów na elektryki
> są jak najbardziej na ulicach?
Sam widzisz, Twizy górą i maluch górą. Lepsze konwertowane maluchy niż
stare spalinowce. A można zrobić coś nowego o takich cechach. Unia w tym
nie pomoże.
>
> Rometa elektrycznego nikt nie chciał kupić.
Może za drogi był. Może nie miał baterii litowej. Jakby miał konkurencję
nie tylko w postaci Twizy za 55 tys to może byłby inny. A tak to masz
kolejne budy nic nie wnoszące.
>
> Nie wykluczam, że jak już z UE wyjdziemy, to wyboru nie będzie, i męda
> tylko elektryczne Romety na płaskie baterie z Centry, w zasięgu
> przeciętnego obywatela.
Uprzedzony jesteś. Małe samochody prędzej czy później znajdą uznanie
użytkowników. Małe baterie lion kosztują 28 tys. Można je obecnie kupić
od ręki. Tylko nie masz do czego.
>
>>> Tak, doskonale wiem co gra w głowie idiotom od #polexit. Sentyment za
>>> utraconą młodością.
>> Ty niczego nie wiesz.
>
> Bardzo ładne zdanie. Mogóbyś je co prawda uzasadnić, ale po co.
Jest wystarczająco dobrze uzasadnione twoimi wypowiedziami.
>
>>> Dlatego najlepszą opcją jest #polexit.
>> Nie wydaje się najlepszą, ale jakąś jest.
>
> A nie, że jakąś, to wiadomo. Nie musi mieć zalet, wystarczy, że będzie.
A jakie to zalety ma unia? Chiny są poza unią.
>
>>> Jako małe państwo na zadupiu Europy i idiotami u władzy na pewno
>>> wynegocjujemy lepsze warunki handlu niż duża wspólnota.
>> Przecież my się sami zabijamy podatkami.
>
> Jak być nie głosował jako suweren na kompletnych debili, to może zamiast
> lotniska w Baranowie i przekopu na plaży, miałbyś teraz elektrownie
> jądrową lub dwie.
No ale:
1. przekop jest kwestią suwerenności, już dawno temu powinien zostać
wykonany, jak jeszcze nie było zielonych i unii
2. elektrownie atomowe w Polsce akurat rozpoczęły się dawno temu, unia
nie ma z tym nic wspólnego
> Ale trzeba nie głosować na kompletnych debili, co jest
> trudne. I wtedy te "zabijanie się podatkami" miało by efekt w postaci
> obniżania cen energii w dłuższej perspektywie czasowej.
Z czego? Przecież te elektrownie kosztują tyle samo. To jest co najwyżej
kwestia ekologiczna i bezpieczeństwa energetycznego a nie że będzie taniej.
> Być może mógłbyś
> wtedy sprzedawać Niemcowi prąd, jak już zamkną swoje, dodatkowo mając
> niższe koszty. Strategia długowfalowa. Fajne, nie?
Niemiec na pewno sobie poradzi bez twojej pomocy.
>
> Problem w tym, że wyborcy Konfederacji nie sposób tego wyjaśnić. To są
> 100% egoiści, którym wydaje się, że jak im Państwo ograniczy podatki, to
> nagle bedzie lepiej do przyszłej niedzieli. Poniżający poziom myślenia
> strategicznego.
Podatki mają być niskie bo:
1. to pospolite okradanie
2. prywatne zarządzanie jest efektywniejsze
>
> Wybierz ludzi mądrych, myślących dalej niż do następnych wyborów, to
> może będzie Ci lepiej za 20 lat.
Od lat ludzie takich wybierają. Tylko potem okazuje się, że lepiej jakby
ich nie wybierali. Taka to twoja mądrość właśnie jest.
>
> Podpowiam: nie ma takich w PL.
A gdzie są? N Marsie w reklamie?
>
> Szwedzi niesą zainteresowani przejęciem tego chorego państewka? Za
> syboliczną złotówkę? Ktoś ostatnio pytał z akcentem rosyjskim, więc
> chętnych nie braknie.
>
>> To nie wysoka cena towaru przychodzącego z zagranicy jest problemem
>> tylko to, że nie potrafimy obniżyć kosztów funkcjonowania.
>
> Z jakiej zagranicy? Z zagranicy Niemiec? Oni mają tam takie same zasady
> funkcjonowania jak u nas. Może zamiast pierdolić o jakieś niemożności,
> zalej ich tanimi skarpetkami z Łodzi, koszty pracy są u nas niższe niż w
> szwalni u Niemca. Chcesz to uleczyć dokładając dodatkowe cła i
> zamieniając się w gówno warty kraik w strefie buforowej Rosji, czy może
> jednak stanac w jednym szeregu z reszta Europy walcząć z zalewem
> chińskiej tandety?
Tandety? Nie bądź śmieszny. Tam cały świat produkuje bo to właśnie nie
jest tandeta.
>
>> To jest pokłosie wymogów jakie nakłada unia.
>
> Nakłada takie same na Niemca. Wykorzystaj to, że masz niżesz koszty
> pracy niż Niemiec.
Chłopku, w tym systemie rosną tylko duże firmy, które są w stanie
ponieść duże koszty i jeszcze mają wsparcie państw. Kto z kim miałby tu
konkurować.
> ...