  • 41. Data: 2022-01-26 09:57:53
    Temat: Re: 2021 vs 2022
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 26/01/2022 08:03, ii wrote:
    > W produkcji "skarpetek".

    Jakie masz absurdalne ograniczenia w produkcji skarpetek?

    > Nie da się ani składać

    Da się. Nie warto.

    >, ani produkować.

    Dlaczego nie da się produkować i dlaczego to wina Unii a nie kilku
    debili u władzy, którzy dorżneli nasz skromny, ale istniejący przemysł
    samochodowy?

    > No właśnie jest trudne w sensie że koszty są zbyt duże.

    To dlatego, że jesteśmy krajem 1 świata. Dlatego mamy wysokie koszty
    produkcji lokalnie. Możemy dość łatwo stać się krajem 3-go świata, to
    kwestia kilku prostych decyzji politycznych. Możlwie nawet w nocy, rano
    Duda podpisze.

    > To znaczy, że na naszą kieszeń.

    Chyba nigdy nie kupowałeś malucha. Mogłeś mieć bardzo dużo pieniędzy,
    ale nie stać Cie było. Bo był na inne pieniądze. Talony się nazywały. A
    wiesz dlaczego? Bo nasza waluta była gówno warta. Przesuniem się w
    kierunku gówna w momencie wyjścia z UE, ponieważ nie posiadamy ani
    surowców, ani technologii, która jest krytyczna dla reszty świata i za
    którą ktokolwiek chciałby płacić prawdziwymi pieniędzmi.

    Kiedy wspomniałem to lokalnemu działaczowi Konfederacji nazwał mnie
    idiota, bo przeciez każdy może kasę wymienić w kantorze.

    To jest właśnie ten poziom myślenia debila z konfederacji.

    > Samochód za 10 tys zł zamiast 100.
    > Adekwatnie do lokalnych zarobków.

    Raczej do wymienialności waluty i nierealnej gospodarki PRL/post PRL.

    > I może sobie być nawet elektryczny.

    Pytanie: kto to kupi?

    Chcesz wprowadzić Kubę do Polski, gdzie konwersje Maluchów na elektryki
    są jak najbardziej na ulicach?

    Rometa elektrycznego nikt nie chciał kupić.

    Nie wykluczam, że jak już z UE wyjdziemy, to wyboru nie będzie, i męda
    tylko elektryczne Romety na płaskie baterie z Centry, w zasięgu
    przeciętnego obywatela.

    > Ty niczego nie wiesz.

    Bardzo ładne zdanie. Mogóbyś je co prawda uzasadnić, ale po co.

    > Nie wydaje się najlepszą, ale jakąś jest.

    A nie, że jakąś, to wiadomo. Nie musi mieć zalet, wystarczy, że będzie.

    > Przecież my się sami zabijamy podatkami.

    Jak być nie głosował jako suweren na kompletnych debili, to może zamiast
    lotniska w Baranowie i przekopu na plaży, miałbyś teraz elektrownie
    jądrową lub dwie. Ale trzeba nie głosować na kompletnych debili, co jest
    trudne. I wtedy te "zabijanie się podatkami" miało by efekt w postaci
    obniżania cen energii w dłuższej perspektywie czasowej. Być może mógłbyś
    wtedy sprzedawać Niemcowi prąd, jak już zamkną swoje, dodatkowo mając
    niższe koszty. Strategia długowfalowa. Fajne, nie?

    Problem w tym, że wyborcy Konfederacji nie sposób tego wyjaśnić. To są
    100% egoiści, którym wydaje się, że jak im Państwo ograniczy podatki, to
    nagle bedzie lepiej do przyszłej niedzieli. Poniżający poziom myślenia
    strategicznego.

    Wybierz ludzi mądrych, myślących dalej niż do następnych wyborów, to
    może będzie Ci lepiej za 20 lat.

    Podpowiam: nie ma takich w PL.

    Szwedzi niesą zainteresowani przejęciem tego chorego państewka? Za
    syboliczną złotówkę? Ktoś ostatnio pytał z akcentem rosyjskim, więc
    chętnych nie braknie.

    > To nie wysoka cena towaru
    > przychodzącego z zagranicy jest problemem tylko to, że nie potrafimy
    > obniżyć kosztów funkcjonowania.

    Z jakiej zagranicy? Z zagranicy Niemiec? Oni mają tam takie same zasady
    funkcjonowania jak u nas. Może zamiast pierdolić o jakieś niemożności,
    zalej ich tanimi skarpetkami z Łodzi, koszty pracy są u nas niższe niż w
    szwalni u Niemca. Chcesz to uleczyć dokładając dodatkowe cła i
    zamieniając się w gówno warty kraik w strefie buforowej Rosji, czy może
    jednak stanac w jednym szeregu z reszta Europy walcząć z zalewem
    chińskiej tandety?

    > To jest pokłosie wymogów jakie nakłada
    > unia.

    Nakłada takie same na Niemca. Wykorzystaj to, że masz niżesz koszty
    pracy niż Niemiec.

    Ale nie wykrozystasz. WIększośc wyborców Konfederacji, to tylko tępi
    teoretycy makroekonomiczni, gdzie makro polega na tym, że kupili se
    Audice w końcówce '90 za kasę ze skarpetek na targu wiec spokojnie
    poradzą sobie z fotelem ministra finansów.

    > Nie opłaca nam się pola uprawiać, opłaca się zaorać raz w roku.
    > Itp itd.

    To podnieś cła na zywność pochodzącą z zewnątrz UE. Wtedy będzie lepiej,
    czy dalej te przygłupy z konfederacji beda płakac, że im Niemcy
    zabierają produkcję pomidorów bo mają tańszy prąd?

    > Nie ma tak prostych rozwiązań.

    Ależ sa, poszłuchaj kilku idiotów z władz konfederacji. Wystarczy
    obniżyć podatki i schować gejów. Nie ma innych rozwiązań, szczególnie
    nie ma nawet grama strategii dalszej, niż do jutra rana i na około
    własnego łóżka.

  • 42. Data: 2022-01-26 11:13:01
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.01.2022 o 07:08, Cavallino pisze:

    > Zazwyczaj modele na rynki 3 świata, tylko wyglądem są podobne do tych od
    > nas.

    To ustalmy jeszcze tylko, które to są kraje trzeciego świata? Czy te,
    które nie potrafią samodzielnie wyprodukować maseczek chirurgicznych się
    łapią czy nie?

    > Ale konstrukcje kilka generacji wstecz.

    Ale co nie mają pasów bezpieczeństwa, poduszek powietrznych czy ABS-u?
    Czy może chodzi o to, że nie potrafią softłerowo oszukiwać i spełniać
    wybzdurzonych norm?

  • 43. Data: 2022-01-26 11:29:52
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 26 Jan 2022 07:55:21 +0100, w <ssqr8r$5s2$1$m4rkiz@news.chmurka.net>,
    m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com> napisał(-a):

    > Myślę że nie wiesz o czym piszesz.

    Myślę, że ta Toyota ma 1/5* w teście zderzeniowym.
    Także ty nie wiesz o czym piszesz.

  • 44. Data: 2022-01-26 11:30:29
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 26 Jan 2022 08:03:07 +0100, w <ssqrnm$afa$1@news.icm.edu.pl>, ii
    <i...@o...invalid> napisał(-a):

    > W produkcji "skarpetek".

    I komu je chcesz sprzedać skoro będziesz miał a) cła, b) biurokrację, c) chiny
    zrobią taniej

  • 45. Data: 2022-01-26 11:33:01
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 26 Jan 2022 08:07:05 +0100, w <ssqrv4$ap6$1@news.icm.edu.pl>, ii
    <i...@o...invalid> napisał(-a):

    > Biorę Triggo i pokazuję.

    To w czym problem? Sprzedawać to na potęgę! Złe Niemce blokują czy jakie
    pierdoły teraz usłyszę?

    > Dlatego mu już wielu napisało by zaczął od hulajnogi.

    To zaczynaj. W czym problem? Zła Unia blokuje?

  • 46. Data: 2022-01-26 11:40:04
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 26 Jan 2022 11:13:01 +0100, w <61f11ead$0$505$65785112@news.neostrada.pl>,
    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

    > To ustalmy jeszcze tylko, które to są kraje trzeciego świata? Czy te,
    > które nie potrafią samodzielnie wyprodukować maseczek chirurgicznych się
    > łapią czy nie?

    Obecna władza sama się nie wybrała. Wybrali ją tacy sami kretyni, może nawet
    głupsi od nich, co uwierzyli że ci nieudacznicy zaleją ich manną z nieba.

    > Ale co nie mają pasów bezpieczeństwa, poduszek powietrznych czy ABS-u?

    Konfederacka technologia jutra:
    https://youtu.be/xidhx_f-ouU?t=65

  • 47. Data: 2022-01-26 11:56:17
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 26.01.2022 o 11:40, r...@k...pl pisze:

    > Obecna władza sama się nie wybrała. Wybrali ją tacy sami kretyni, może nawet
    > głupsi od nich, co uwierzyli że ci nieudacznicy zaleją ich manną z nieba.

    No pewnie, bo gdybyśmy mieli tą poprzednią władzę, albo tą jeszcze
    wcześniejszą, to dziś latalibyśmy z Chińczykami na Księżyc, albo
    produkowali miliony samochodów elektrycznych, których Musk mógłby nam
    tylko pozazdrościć.

    > Konfederacka technologia jutra:
    > https://youtu.be/xidhx_f-ouU?t=65

    I ten film ma być dowodem na co?

  • 48. Data: 2022-01-26 12:39:00
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-01-2022 o 11:13, nadir pisze:

    > To ustalmy jeszcze tylko, które to są kraje trzeciego świata?

    Te które dopuszczają smrodzenie samochodami bez ograniczeń?

    > Ale co nie mają pasów bezpieczeństwa, poduszek powietrznych czy ABS-u?

    Mają.
    Ale i tak w testach wypadają, jak konstrukcje dla Europy z lat 80-tych.
    https://spidersweb.pl/autoblog/crash-test-nissan-nav
    ara-afryka-europa/

    Inne podobnie.

  • 49. Data: 2022-01-26 12:44:42
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-01-2022 o 11:56, nadir pisze:

    > No pewnie, bo gdybyśmy mieli tą poprzednią władzę

    Tą co zapewniała ciepłą wodę w kranie, na którą teraz wielu już nie stać?

    , albo tą jeszcze
    > wcześniejszą, to dziś latalibyśmy z Chińczykami na Księżyc

    Wystarczyłoby nie toczyć wojen z wszystkimi dookoła...
    I to takich, z których są tylko straty i żadnego pożytku.

    , albo
    > produkowali miliony samochodów elektrycznych, których Musk mógłby nam
    > tylko pozazdrościć.

    > I ten film ma być dowodem na co?

    Na pierdzielenie jakie to świetne samochody były przed naszym wejściem
    do Unii i że teraz wystarczy je przywrócić...

  • 50. Data: 2022-01-26 12:51:31

    Wed, 26 Jan 2022 11:56:17 +0100, w <61f128d1$0$559$65785112@news.neostrada.pl>,
    nadir <n...@h...org> napisał(-a):

> [...]
    > wcześniejszą, to dziś latalibyśmy z Chińczykami na Księżyc, albo
    > produkowali miliony samochodów elektrycznych, których Musk mógłby nam

    Także jak widzisz, sami (niezależnie od władzy) nie jesteśmy w stanie nic
    zrobić.

    > I ten film ma być dowodem na co?

    No cóż, myślenia nie nauczę...