eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody2.5 TDI Długie nagrzewanie świec żarowych - akumulator czy świece?2.5 TDI Długie nagrzewanie świec żarowych - akumulator czy świece?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
    From: "Miki" <s...@i...eu>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: 2.5 TDI Długie nagrzewanie świec żarowych - akumulator czy świece?
    Date: Sun, 28 Nov 2010 12:38:15 +0100
    Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
    Lines: 30
    Message-ID: <ictev4$lfs$1@news.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: 89.72.68.149
    X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1290944293 22012 89.72.68.149 (28 Nov 2010 11:38:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Nov 2010 11:38:13 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2329253
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam,
    Auto V70 II rocznik 2000, przegieg niecałe 210tys.. Jeszcze 2, 3 lata temu
    komunikat sygnalizujący grzanie świec żarowych pojawiał się dopiero przy
    temperaturze około 1-2 stopnie i to na pół sekundy. Przy
    temperaturze -15stopni świece grzały się 3-4 sek.
    Od mniej więcej roku czasu świece grzeją się przy zimnym silniku przy
    temperature poniżej 10stopni około 3-5sek, a na mrozie bardzo długo tj.
    10sek i dłużej. Poza tym często nie odpala za pierwszym razem (na początku
    roku 2010 przy konkretnych mrozach rzędu -28 stopni przed uruchomieniem
    kilka razy przekręcałem kluczyk i kilka razy grzałem świece przed pierwszą
    próbą rozruchu).

    Początkowo sądziłem że to kwestia akumualtora (jest oryginalny, ma ponad 10
    lat) ale zrobiłem ostatnio test przy temp. +8st i wyszło tak:
    Napięcie 12,35V
    Zdolność rozr. 69%
    akumulator: Dobry
    680A

    Wydaje się że akumulator jeszcze padnięty nie jest, aczkolwiek już przy -10
    stopniach zdolność rozruchowa będzie zapewne w granicach 40%....

    Czy to może być także kwestia zużycia świec żarowych? Pytałem się kilku osób
    ale każdy twierdzi że tego nie raczej nie wymienia w tych silnikach (stare
    TDI).

    Pozdr,
    Miki


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: