-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: "Miki" <s...@i...eu>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: 2.5 TDI Długie nagrzewanie świec żarowych - akumulator czy świece?
Date: Sun, 28 Nov 2010 12:38:15 +0100
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 30
Message-ID: <ictev4$lfs$1@news.net.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 89.72.68.149
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1290944293 22012 89.72.68.149 (28 Nov 2010 11:38:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 28 Nov 2010 11:38:13 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2329253
[ ukryj nagłówki ]Witam,
Auto V70 II rocznik 2000, przegieg niecałe 210tys.. Jeszcze 2, 3 lata temu
komunikat sygnalizujący grzanie świec żarowych pojawiał się dopiero przy
temperaturze około 1-2 stopnie i to na pół sekundy. Przy
temperaturze -15stopni świece grzały się 3-4 sek.
Od mniej więcej roku czasu świece grzeją się przy zimnym silniku przy
temperature poniżej 10stopni około 3-5sek, a na mrozie bardzo długo tj.
10sek i dłużej. Poza tym często nie odpala za pierwszym razem (na początku
roku 2010 przy konkretnych mrozach rzędu -28 stopni przed uruchomieniem
kilka razy przekręcałem kluczyk i kilka razy grzałem świece przed pierwszą
próbą rozruchu).
Początkowo sądziłem że to kwestia akumualtora (jest oryginalny, ma ponad 10
lat) ale zrobiłem ostatnio test przy temp. +8st i wyszło tak:
Napięcie 12,35V
Zdolność rozr. 69%
akumulator: Dobry
680A
Wydaje się że akumulator jeszcze padnięty nie jest, aczkolwiek już przy -10
stopniach zdolność rozruchowa będzie zapewne w granicach 40%....
Czy to może być także kwestia zużycia świec żarowych? Pytałem się kilku osób
ale każdy twierdzi że tego nie raczej nie wymienia w tych silnikach (stare
TDI).
Pozdr,
Miki
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.10 14:12 Tomasz Pyra
- 28.11.10 23:27 Norbert
- 29.11.10 12:28 ąćęłńóśźż
- 29.11.10 14:07 Hektor
- 23.01.11 00:29 Adam 'Adak' Kępiński
- 23.01.11 10:27 Czarek Daniluk
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=