  • 11. Data: 2018-07-23 08:13:07
    Temat: Re: 150km/h
    Od: p...@g...com

    --Tu są ich setki. Musiałbym nic nie robić, tylko zajmować się nagrywaniem
    i wysyłaniem. Tak jest, w terenie zabudowanym. W środku Warszawy.

    no to dawaj transmisje na fejsbunia i peryskopa niech caly swiat doceni skutecznosc
    stolecznej policji :-)

    --Zgłaszałem kilkukrotnie na policję, gdyż są określone pory, kiedy zjawisko się
    nasila - np. w weekendowe noce odbywa się szaleństwo prędkości i konkurs
    ryków motorami i samochodami bez tłumików. Jak już wspomniałem raz
    dostałem odpowiedź, żebym sobie zatkał uszy i dzieciom i żonie też.

    nagrales oczywiscie ? bez tego trudno zlapac za ucho zartownisia

    --Innym razem odpowiedź "podeślemy radiowóz", co polega na tym, że po 5
    godzinach ulicą przejeżdża powoli samochód prewencji. Raz, że przekazują
    do WRD i przez chwilę było po tym spokojniej, ale to chyba akurat przypadek.

    jesli czujesz sie nekany musisz zaczac nekac odpowiedzialne sluzby az poczuja ze nie
    odpuscisz i podejma dzialania :-)

  • 12. Data: 2018-07-23 09:28:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-07-22 o 21:22, huri_khan pisze:

    >Pooglądać koncerty operowe w Bayerouth?

    Po paru godzinach wypelniania uszu halasem autostrady ?

    A po co - zrobmy nasze polskie, lepsze :-P

    J.

  • 13. Data: 2018-07-23 09:31:31
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-07-23 o 08:13, p...@g...com pisze:
> [...]
    > dostałem odpowiedź, żebym sobie zatkał uszy i dzieciom i żonie też.
    >
    > nagrales oczywiscie ? bez tego trudno zlapac za ucho zartownisia

    To nie jest żartowniś, tylko spora liczba kierujących pojazdami, którzy
    za punkt ambicji mają, aby robić jak najwięcej hałasu i w tym celu
    wymieniają układy wydechowe na głośniejsze. Tzw. tuning. Ruszając z pod
    świateł starają się zmusić swój pojazd, aby osiągnął pełną moc, czyli
    pewnie z ponad czysta koni.

> [...]
    >
    > jesli czujesz sie nekany musisz zaczac nekac odpowiedzialne sluzby az poczuja ze

    Tak, wiem, już to trenowałem. Nie podjęli działań i nie podejmą dlatego,
    że obywatel Malinowski coś im zgłasza raz, drugi, czterdziesty. Po
    prostu nie i już. W ogóle w Warszawie Policja ma nosie. Jest z 5 miejsc,
    gdzie regularnie ustawiają się z zapalonymi kogutami i suszarką, tak
    żeby tylko największa ślepota dała się złapać. Poza tymi miejscami
    możesz robić co ci się podoba i nikt nie zwróci uwagi. Chyba, że jak
    Robert Nogal zaczniesz dopraszać się o uwagę zamieszczając nagrania
    swoich wyczynów dopraszając się o lajki.

  • 14. Data: 2018-07-23 15:02:46
    Od: Bok <a...@g...com>

    W dniu 2018-07-22 o 08:32, J.F. pisze:

    > Taki nieprzekraczalny limit proponuje KE.
    >
    > https://spidersweb.pl/autoblog/obowiazkowe-ograniczn
    iki-predkosci-unia-europejska/

    no super a po co więcej

  • 15. Data: 2018-07-23 16:15:57
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.07.2018 o 17:14, Poldek pisze:
    > 150 km/godz. to co parę minut przekracza wolny obywatel pod moim domem,
    > gdzie jest dozwolone 50 i teren zabudowany.
    Uściślij, jak ten teren jest zabudowany. Czy tylko tablicą D-42, czy
    faktycznie chodzą tam "staruszki i dzieci"?
    Jak chcesz naprawdę spowolnić ruch, a nie tylko cieszyć się kar dla
    tych, co przekraczają, to napisz do zarządcy drogi (urząd miasta,
    dzielnicy, czy co tam u Ciebie występuje). Poproś o rogi zwalniające,
    oni to chetnie montują.
    Jacek

  • 16. Data: 2018-07-23 16:57:29
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-07-2018 o 20:16, Jacek pisze:

    iki-predkosci-unia-europejska/

    > A jaki limit jest w Izraelu? Bo to może nas obowiązywać, jak już
    > "Kaczyński nas z Unii wyprowadzi"

    Chciałbyś.
    Prędzej limit białoruski czy rosyjski.

  • 17. Data: 2018-07-23 18:04:43
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-07-23 o 16:15, Jacek pisze:
> [...]
    > tych, co przekraczają, to napisz do zarządcy drogi (urząd miasta,
    > dzielnicy, czy co tam u Ciebie występuje). Poproś o rogi zwalniające,

    Znak D-42 na pewno gdzieś jest - parę km wcześniej. Staruszki nie wiem,
    czy chodzą. Na pewno mieszkają po obu stronach ulicy ludzie, dużo ludzi
    i nie wszyscy są zawsze zdrowi, tylko akurat część na pewno zawsze jest
    chorych, ktoś usypia właśnie dzieci, inne dzieci uczą się w tym czasie
    do sprawdzianu, a ktoś inny pracuje w domu, bo jest np. tłumaczem,
    projektantem, pisarzem, albo zaczyna pisać doktorat i wydaje mu się, że
    we własnym mieszkaniu powinno dać się skupić. Progów na 1000% tu nigdy
    nie będzie, a przynajmniej nie za mojego życia, bo 1. nie daje się
    progów na ulicach, po których mogą jeździć autobusy (akurat tu, tylko
    nocne, ale to tak samo wyklucza progi), 2. jeżeli jednak są progi na
    ulicach, po których jeżdżą autobusy, to tzw. wyspy, które dla motorów
    nie są żadnym utrudnieniem, bo przejeżdżają między nimi.
    https://www.google.pl/maps/@52.2480121,20.9884313,3a
    ,75y,331.4h,90t/data=!3m5!1e1!3m3!1sxKZsbSgW4aOLD0zu
    H99hKQ!2e0!6s%2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dx
    KZsbSgW4aOLD0zuH99hKQ%26output%3Dthumbnail%26cb_clie
    nt%3Dsearch.TACTILE.gps%26thumb%3D2%26w%3D96%26h%3D6
    4%26yaw%3D331.39896%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100

  • 18. Data: 2018-07-23 18:11:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.07.2018 o 08:32, J.F. pisze:

    > Taki nieprzekraczalny limit proponuje KE.
    >
    > https://spidersweb.pl/autoblog/obowiazkowe-ograniczn
    iki-predkosci-unia-europejska/

    Z ciekawości - iloe wypadków ma miejsce przy prędkości 150+? Następnie
    ile procent z tego pewnie niecałego procenta jest rzeczywiście
    spowodowane przez prędkość większą niż 150 (tzn tak, że przy 150 by
    opanaował, ale jechał więcej)? Bo obstawiam, że to będą promile, albo
    dziesiąte cześci promila;)

    Shrek

  • 19. Data: 2018-07-23 19:41:17
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.07.2018 o 18:04, Poldek pisze:

    > Progów na 1000% tu nigdy
    > nie będzie, a przynajmniej nie za mojego życia, bo 1. nie daje się
    > progów na ulicach, po których mogą jeździć autobusy
    Znasz na to jakiś przepis? Nie chce mi się szukać, ale chyba nie ma, bo
    znam bardzo wiele miejsc, gdzie jeżdżą autobusy i gdzie są progi.
    Uruchom muzeum Polin, zasugeruj, że nocne wyścigi nie licują z powagą
    miejsca.
    Jacek

  • 20. Data: 2018-07-23 21:10:58
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-07-23 o 18:11, Shrek pisze:

> [...]
    > spowodowane przez prędkość większą niż 150 (tzn tak, że przy 150 by
    > opanaował, ale jechał więcej)? Bo obstawiam, że to będą promile, albo

    Limity prędkości to nie tylko wypadki.
    Wynikają też np. z dążenia do tego, żeby nie było nadmiernego hałasu i
    emisji spalin. Nieraz ludzie się dziwią, że na jakimś odcinku drogi jest
    nie wiadomo dlaczego nagle ograniczenie, chociaż droga prosta i szeroka.
    A tam jest obok szkoła, szpital, albo droga przebiega przez obszar cenny
    przyrodniczo i ograniczenie było warunkiem, żeby w ogóle mogła być
    wydana zgoda na wybudowanie drogi.
    Zapierdalanie powyżej 150,- nie daje żadnych zauważalnych korzyści np. w
    czasie dojazdu (bo co z tego, że gdzieś tam zapierdalasz 290,- jak 50 km
    dalej i tak lądujesz w tym samym korku, co wszyscy), a daje znacznie
    większe emisje spalin i zanieczyszczenie środowiska hałasem.