  • 41. Data: 2010-02-01 13:20:31
    Temat: Re: 100Hz w LCD
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Jan Górski" <j...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1d9a9cb7-af22-44ed-af67-a6ede348a9fd@l11g2000yq
    b.googlegroups.com...

    >To wszystko prawda, jednak nadal uważam, że to dobry kierunek
    >poszukiwania fizjologicznego wytłumaczenia dla lepszego 'odczuwania'
    >płynności obrazów z ciemną międzyklatką. A Ty zaprzeczasz istnieniu
    >tego fenomenu, czy zaprzeczasz temu wytłumaczeniu ?

    Juz napisano - zaciemnienie jest technicznym zabiegiem, chodzi o to bys nie
    widzial przesuwajacej sie tasmy, tylko migniecie statyczna klatka. To jest
    oszukiwanie oka, ono tego nie potrzebuje, ale technika potrzebuje je
    oszukac.

  • 42. Data: 2010-02-01 13:23:19
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    j.googlegroups.com...
    On Feb 1, 11:05 am, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:

    >Dlaczego smużenie?

    Jesli masz informacje nadchodzaca z 25hz, a wyswietlasz ja z 50hz poprzez
    takie przejscia (100%, 50%, 0%) to dostaniesz smuzenie.

  • 43. Data: 2010-02-01 13:25:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jan Górski" <j...@g...com> wrote in message
    n.googlegroups.com...
    > Zakres to chyba widać. Chodzi mi o coś innego.Załóżmy, że masz matrycę
    > o czasie reakcji 25 ms, to co da wstrzelenie kolejnej między ? Albo
    > pytanie brzmi, czy czas reakcji zależy od matrycy, czy od elektroniki
    > sterującej ?

    Zakładamy tu chyba że telewizory 200Hz (lub 240Hz w USA)
    będą mieć matrycę 4ms a nie tą 25ms.

  • 44. Data: 2010-02-01 14:13:24
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > niego wynika, jaka musi być pojemność "pamiętająca" w pixelu, aby do
    > następnego jej przeładowania zachowała napięcie bliskie początkowemu.
    > Im dłużej taki pixel musi czekać na nową wartość, tym więcej ładunku
    > musi mieścić.
    >
    > Nie wnikając bliżej w detale, jeśli pixel utrzymuje obraz przez czas
    > t, to ma "poświatę" rzędu powiedzmy 3*t. Jeśli t = czas ramki, to mamy
    > problem smużenia. Jeśli wsadzić t = 1/4 czasu ramki to mamy problem
    > rozwiazany, ale musimy 4 razy po drodze do pixela "zapisać" na nowo

    Ładne wytłumaczenie... ale czy prawdziwe?

    Czy to oznaczałoby że jak sobie kupię monitor do peceta z matrycą
    8ms to muszę kartę video ustawić w tryb odświeżania 120Hz?
    A jeśli tak, to dlaczego system operacyjny, komunikując się cyfrowo
    z monitorem dostaje poprawną rozdzielczość maksymalną (dla
    mojego Samsunga jest to 1400x1050) i przy okazji optymalną
    częstotliwość ramki i jest nią 60Hz? Czy monitor nie powinien
    od peceta dostać tych 120Hz dających czas odświeżania 8.3ms?

  • 45. Data: 2010-02-01 14:31:59
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 1, 2:23 pm, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Jesli masz informacje nadchodzaca z 25hz, a wyswietlasz ja z 50hz poprzez
    > takie przejscia (100%, 50%, 0%) to dostaniesz smuzenie.

    Przeczytaj jeszcze raz. Nie wiem, skąd Ci się stopniowanie bierze, nie
    było nigdzie mowy o stopniowaniu.

    Stan t=0:
    ma być czarny i jest czarny.

    Docelowy stan t=20ms, pixel ma być 50% szary.

    Możliwość a)
    @t=0 dajemy 50%
    @t=5ms dajemy 50%
    @t=10ms dajemy 50%
    @t=15ms dajemy 50%

    możliwość b)
    @t=0 dajemy 70%
    @t=5ms dajemy 50%
    @t=10ms dajemy 50%
    @t=15ms dajemy 50%

    matryca ma czas reakcji ?=5ms, czyli przy pobudzeniu skokiem
    jednostkowym 0->100% po 5ms ma 66% wartości docelowej.

    Pytanie: w którym wypadku a), czy b), matryca osiągnie docelowy stan
    szybciej?

    MArek

  • 46. Data: 2010-02-01 14:32:54
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 1, 1:23 pm, Jan Górski <j...@g...com> wrote:
    > Zakres to chyba widać. Chodzi mi o coś innego.Załóżmy, że masz matrycę
    > o czasie reakcji 25 ms, to co da wstrzelenie kolejnej między ?

    Nic. Ale jak budujesz TV 200Hz to wsadzasz tam szkło klasy 5ms, a nie
    25ms.
    > Albo
    > pytanie brzmi, czy czas reakcji zależy od matrycy, czy od elektroniki
    > sterującej ?

    Od obu. Muszą ze sobą grać. Samą elektroniką można przyspieszyć nieco
    matrycę, zmniejszając smużenie przez dowalenie overdrive, ale nie ma
    cudów.

    Marek

  • 47. Data: 2010-02-01 14:40:35
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Feb 1, 3:13 pm, "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

> [...]
    > częstotliwość ramki i jest nią 60Hz? Czy monitor nie powinien
    > od peceta dostać tych 120Hz dających czas odświeżania 8.3ms?

    bo DVI ma na single link 3.96 Gbit/s?
    bo te 8ms to są liczone dla skoku czarne-białe, a gray-to-gray jest
    dłuższy, więc nie ma o co kopii kruszyć?
    bo te 8ms to napisał marketing, a dane do zaleceń - inżynierka?

    tak typuję, bo teoretycznie powinno się dać pojechać na 120Hz, choć
    niekoniecznie bym to "zalecał" - zysk niewielki, a potrzeba obu linków
    DVI, czyli dual-head z jednego portu odpada. BTW: da się ten monitor
    pogonić na 120Hz po DVI, czy w ogóle nie jest to możliwe?

    Marek

  • 48. Data: 2010-02-01 14:42:28
    Od: Jan Górski <j...@g...com>

    No właśnie, teraz już wszystko wiem, dziękuję ;)

  • 49. Data: 2010-02-01 14:55:38
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
    On Feb 1, 2:23 pm, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
> [...]

    Juz widze - pytanie czy teoretyzujesz?

  • 50. Data: 2010-02-01 15:09:37
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek Lewandowski" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    e.googlegroups.com...

> [...]
    > DVI, czyli dual-head z jednego portu odpada. BTW: da się ten monitor
    > pogonić na 120Hz po DVI, czy w ogóle nie jest to możliwe?

    Po pierwsze - poganiam go z DSUB9.
    Po drugie - sprawdzę DVI w domciu dzisiaj :-)