  • 21. Data: 2010-03-15 08:47:37
    Temat: Re: zworki w starych dyskach WD
    Od: " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W życiu mi prawidłowo nie zadziałało (zawsze coś nie tak).
    Dobre pewnie dla seryjnych składaczy na potwierdzonej konfiguracji.

    -----

    na końcu mogą nie działać.

  • 22. Data: 2010-03-15 08:58:54
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
    >W życiu mi prawidłowo nie zadziałało (zawsze coś nie tak).
    > Dobre pewnie dla seryjnych składaczy na potwierdzonej konfiguracji.

    Gdyby to nie był ustępujący sposób podłączenia proponowałbym przełamanie
    uprzedzeń. Dziś tego nie radzę, szkoda na to czasu.

  • 23. Data: 2010-03-16 03:16:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "identifikator: 20040501" hnjldj$71q$...@n...news.neostrada.pl

    > a tak przy okazji ile ten dysk WD 8.4GB może mieć lat?
    > używałem go do backupu, do tej pory nie ma żadnego bada...

    Dyski mogą pracować bez przerwy kilkadziesiąt lat. :)
    (o ile nie są bite i opiekane nad ogniskiem)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 24. Data: 2010-03-16 08:09:15
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-16 04:16, Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > Dyski mogą pracować bez przerwy kilkadziesiąt lat. :)
    > (o ile nie są bite i opiekane nad ogniskiem)

    Pod warunkiem że pracują na okrągło i jest to tylko teoria.
    Producenci kiedyś poza czasem pracy podawali średnią ilość
    startów i jak taki dysk trafił do windowsa namiętnie
    usypiającego dyski to wyrobił ten limit w kilka lat.

    A z praktyki to od pół roku zdychają mi dyski 4GB.

    Pozdrawiam

  • 25. Data: 2010-03-16 09:45:24
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A z praktyki to od pół roku zdychają mi dyski 4GB.

    Ciekawe jaka jest wartość rynkowa takiego nośnika.

  • 26. Data: 2010-03-16 10:27:05
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-16 10:45, Użytkownik MC napisał:

    > Ciekawe jaka jest wartość rynkowa takiego nośnika.

    IDE to praktycznie żadna, no jeśli to pracuje pod cywilizowanym
    systemem a nie pod windows to 30zł za przelotkę IDE-CF, 50 - 100zł
    za kartę CF i teoretycznie wieczne bo brak mechaniki. :-)
    SCSI 2 (złącze 50 pin) pojawiają się na alledrogo po 300zł.
    Można wprawdzie to zastąpić składanką: przelotka SCSI-IDE,
    kolejna IDE-CF i karta ale będzie to droższe i sporo wolniejsze
    od starego dysku SCSI.

    Pozdrawiam

  • 27. Data: 2010-03-16 13:49:16
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > Można wprawdzie to zastąpić składanką: przelotka SCSI-IDE,
    > kolejna IDE-CF i karta ale będzie to droższe i sporo wolniejsze

    To wyliczasz ile trzeba stracić. Z tego wynika, że wartość rynkowa takiego
    zabytku jest ujemna.

  • 28. Data: 2010-03-16 14:45:54
    Od: RadoslawF <r...@w...pl>

    Dnia 2010-03-16 14:49, Użytkownik MC napisał:

    > To wyliczasz ile trzeba stracić. Z tego wynika, że wartość rynkowa
    > takiego zabytku jest ujemna.

    Nie każdego. Dyski SCSI2 warte są koło 300zł.

    Pozdrawiam

  • 29. Data: 2010-03-17 05:37:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" hnne0h$3cn$...@n...news.atman.pl

    > Pod warunkiem że pracują na okrągło i jest to tylko teoria.

    Mogą i na kwadratowo.

    > Producenci kiedyś poza czasem pracy podawali średnią ilość
    > startów i jak taki dysk trafił do windowsa namiętnie
    > usypiającego dyski to wyrobił ten limit w kilka lat.

    Teraz podają -- nie kiedyś. Na przykład 50 tysięcy
    włączeń/wyłączeń -- tyle, co podłączenie/odłączenie
    eSATA. SATA ma 1000 (tysiąc) razy mniej. :)

    > A z praktyki to od pół roku zdychają mi dyski 4GB.

    A mnie żaden nie zdechł poza DTLA IBMa.

    -=-

    Cykle włączenia/wyłączenia odnoszą się do pełnego uruchomienia i wyłączenia,
    a dokładniej do stygnięcia dysku, kiedy dochodzi do ssania powietrza. Jeśli
    50 razy na godzinę dysk startuje i 50 razy wyłącza się, to przeżyje znacznie
    więcej niż 1000 godzin. :)

    To moja opinia. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 30. Data: 2010-03-17 05:39:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "RadoslawF" hno586$75l$...@n...news.atman.pl

    > Nie każdego. Dyski SCSI2 warte są koło 300zł.

    4 GB za 300 złotych? :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'