  • 1. Data: 2009-02-13 21:19:56
    Temat: zwieranie kontaktronu
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Czy zwieranie kontaktronu może w praktyce wygenerować kilka zwarć tak jak
    przycisku mechanicznego czy raczej jest to zwarcie jednokrotne?

    Dziękuję za odpowiedź.
    Paweł

  • 2. Data: 2009-02-13 21:45:55
    Temat: Re: zwieranie kontaktronu
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "pawel" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam.
    > Czy zwieranie kontaktronu może w praktyce wygenerować kilka zwarć tak jak
    > przycisku mechanicznego czy raczej jest to zwarcie jednokrotne?

    Styki mechaniczne zawsze troszkę "iskrzą" ale wystraczy mała pojemność aby
    to zniknęło

  • 3. Data: 2009-02-14 00:18:12
    Od: "ArturVF500" <atatur@_usun-to_o2.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > "pawel" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    >>
    > Styki mechaniczne zawsze troszkę "iskrzą" ale wystraczy mała pojemność aby
    > to zniknęło

    hehe; optymista;)

    pozdrawiam
    Artur

  • 4. Data: 2009-02-14 02:16:07
    Od: Padre <P...@n...net>

    pawel pisze:
> [...]
    > Czy zwieranie kontaktronu może w praktyce wygenerować kilka zwarć tak jak
    > przycisku mechanicznego czy raczej jest to zwarcie jednokrotne?

    Styki kontaktronu to wręcz modelowy przykład zderzenia sprężystego, w
    zależności od rozmiaru i konstrukcji generują różne przepiękne serie
    impulsów :)

  • 5. Data: 2009-02-14 09:41:52
    Od: "news" <d...@w...pl>

    Zawsze jest kilka impulsów...

  • 6. Data: 2009-02-14 11:38:21
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

> [...]
    > Czy zwieranie kontaktronu może w praktyce wygenerować kilka zwarć tak jak
    > przycisku mechanicznego czy raczej jest to zwarcie jednokrotne?

    Nie bez powodu centralki alarmowe przyjmują impulsy o pewnym minimalnym
    czasie trwania np 150 ms , 400 ms
    SJS

  • 7. Data: 2009-02-14 11:50:48
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009 12:38:21 +0100, SJS wrote:

    > Nie bez powodu centralki alarmowe przyjmują impulsy o pewnym minimalnym
    >czasie trwania np 150 ms , 400 ms

    To raczej dla zabezpieczenia przed przypadkowymi zakloceniami.

    To czy czujnik przy zadzialaniu wysle im jeden czy 10 impulsow
    dla alarmu jest raczej bez znaczenia, no chyba ze to jakies takie
    proste zabezpieczenie - np drzwi trzeba uchylic dwa razy, albo
    kod wprowadzic w ciagu 20s po pierwszym wejsciu ..

    J.

  • 8. Data: 2009-02-14 12:21:53
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    pawel wrote:

> [...]
    > Czy zwieranie kontaktronu może w praktyce wygenerować kilka zwarć tak jak
    > przycisku mechanicznego czy raczej jest to zwarcie jednokrotne?

    kilka, chociaz oscylacje bardzo szybko ustaja (w miniaturowych to okolo 40ms
    max) . uzywalem kontaktronow jako 'interfejsu' dla z80, pamietam ktos
    zbudowal tez cala klawiature do zx na kontaktronach. bylo to specyficznie
    wygodne bo nie trzeba bylo stosowac zadnych dodatkowych filtrow.

    oscylacje sie zdarzaly, ale bylo ich malo, wystarczalo po prostu odczytac
    kontaktron kilka razy dla pewnosci , odczytanie 'raz na przerwanie' (20ms)
    bylo praktycznie wystarczajace.

    kontaktron tez mniej 'iskrzy' bo jest w nim proznia albo rozrzedzony gaz
    utrudniajacy zaplon luku.

    co do czestotliwosci 'oscylacji' to zwroc uwage ze kontaktron wydaje
    specyficzny dzwiek przy zwieraniu.

  • 9. Data: 2009-02-14 13:26:15
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > zbudowal tez cala klawiature do zx na kontaktronach. bylo to specyficznie
    > wygodne bo nie trzeba bylo stosowac zadnych dodatkowych filtrow.

    Ale tam klawiatura byla multipleksowana AFAIR 50 razy na s, czyli dosyc
    rzadko (drgania sie zdazyly wygasic). Zbudowalem taka klawiature do ZX,
    byla wieksza niz sam komp;-), ehh, to byly czasy... Nie wiem jak
    kontaktron, ale maly przekaznik (taki do druku) potrafil wygenerowac
    kilkadziesiat impulsow zanim zastygl w bezruchu.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2009-02-14 13:57:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 14 Feb 2009 14:26:15 +0100, Pawel "O'Pajak" wrote:
    >Powitanko,
    >
    >Ale tam klawiatura byla multipleksowana AFAIR 50 razy na s, czyli dosyc
    >rzadko (drgania sie zdazyly wygasic).

    A dodatkowo w programie byla jeszcze filtracja i jeden odczyt nie
    wystarczyl. Poza tym oryginalne gumki chyba gorzej impulsowaly :-)

    J.