  • 11. Data: 2016-04-04 21:03:21
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy. Poszukaj.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Ignacy,

    > Znaki drogowe nie nakazuja kierowcy włączanie, lub wyłaczanie
    > kierunkowskazu.
    > Jest przepis w PoRD i tam prosto i jasno jest napisane.
    > Poszukaj.
    > http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU2012000
    1137

    Naprawdę uważasz, że jest jasno i prosto? To dlaczego nie włączasz
    kierunkowskazów na zakrętach, nawet bardzo ostrych?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2016-04-04 21:05:30
    Temat: Re: znak T6a i kierunkowskazy
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    > to ofoce to co mi polamalo glowe:)
    > musze sobie przypomniec tylko który to był i gdzie stał:)

    https://www.google.pl/maps/@51.411576,18.0774806,3a,
    16.7y,314.25h,87.8t/data=!3m6!1e1!3m4!1sL5s6k5pxI25w
    zKh9OZUsCQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl

    Skonfrontuj znak z mapką i spróbuj podać jednoznaczną odpowiedź :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2016-04-04 21:16:10
    Od: "Ignacy" <j...@d...hg>

    wiadomości news:506769971.20160404210321@pik-net.pl.invalid...

    1137

    > Naprawdę uważasz, że jest jasno i prosto? To dlaczego nie włączasz
    > kierunkowskazów na zakrętach, nawet bardzo ostrych?
    >
    > RoMan

    Bardzo trudno byłoby napisać ten przepis prościej i jasniej.

    Weź ty najpierw przeczytaj ten przepis, a później możemy porozmawiać,
    bo widzę, że nie za bardzo wiesz o czym mowa.
    Przepis w PoRD jest bardzo krótki i wielokrotnie był podawany na tej grupie.

  • 14. Data: 2016-04-04 21:44:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.04.2016 19:52, masti wrote:

    > poważnie to nikt naprawdę nie wie.
    > Bo jak pierwszeństwo jest "krzywo" to teoretycznie nie zmieniasz pasa
    > więc nie masz po co migać.

    Ale zmieniasz kierunek. Na pasach tylko do skrętu też nalezy migać,
    mimo, że pasa nie zmieniasz z prostego powodu - ci z przeciwka nie muszą
    wiedzieć co masz na pasie namalowane. W przypadku strzałek
    bezkolizyjnych nie ma to specjalnie znaczenia, w przypadku łamanego
    pierwszeństwa niby powinni wiedzieć, ale zasada jest zasada - migasz
    przy zmianie pasa, bądź kierunku.

    I nader wszystko najważniejsza jest zasada, że migasz nie dla przepisów,
    a dla innych uczestników ruchu. Więc jak im się może to miganie do
    czegoś przydać, to należy migać, jak nie niesie żadnej informacji, albo
    co gorsza błędną, to lepiej sobie darować. W tym wypadku, jak jest
    "ostre" skrzyżowanie to migam, jak od krajówki na łuku coś odchodzi to
    sobie daruję.

    Jak słusznie napisałeś, zaraz zrobi się wątek o rondach;)

    Shrek

  • 15. Data: 2016-04-04 21:47:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

> [...]
    > bezkolizyjnych nie ma to specjalnie znaczenia, w przypadku łamanego
    > pierwszeństwa niby powinni wiedzieć, ale zasada jest zasada - migasz

    skoro pas skręca i go nie zmieniam to nie mam obowiązku migać.
    Ale oczywiście, że dla innyc się powinno.
    co tylko świadczy, zę przepisy sa bez sensu

> [...]
    > sobie daruję.
    >
    > Jak słusznie napisałeś, zaraz zrobi się wątek o rondach;)

    :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 16. Data: 2016-04-04 22:03:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.04.2016 21:47, masti wrote:

    > skoro pas skręca i go nie zmieniam to nie mam obowiązku migać.

    Masz bo zmieniasz kierunek.

    > Ale oczywiście, że dla innyc się powinno.
    > co tylko świadczy, zę przepisy sa bez sensu

    Przepisy są ok:

    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    Shrek

  • 17. Data: 2016-04-04 22:07:26
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > Masz bo zmieniasz kierunek.

    nie. to jest zakręt. mrugasz na każdym zakręcie?

    > Przepisy są ok:
    >
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    nie zmieniam kierunku ani pasa ruchu.
    Tak samo jak np. na serpentynie

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2016-04-04 22:31:55
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 04.04.2016 o 22:07, masti pisze:

    > nie zmieniam kierunku ani pasa ruchu.
    > Tak samo jak np. na serpentynie

    Jak na serpentynie masz skrzyżowanie to mrugasz.

  • 19. Data: 2016-04-04 22:37:27
    Od: masti <g...@t...hell>

    t-1 wrote:

    > Jak na serpentynie masz skrzyżowanie to mrugasz.

    jak na rondzie? :)

    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 20. Data: 2016-04-04 22:41:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** sirapacz pisze tak:

    > Mam pytanie do kogoś bardziej kumatego.... jadąc drogą z
    > pierwszeństwem jak na znaku włączać należy kierunkowskaz czy nie?

    mądrzej włączać niż nie, bo można szybko odwiedzić
    blacharza-lakiernika.

    http://www.forum-word.katowice.pl/index.php?inc=23&i
    d_forum=12390298349236&f=3
    http://www.forum.prawojazdy.com.pl/viewtopic.php?f=3