  • 11. Data: 2011-10-05 00:10:36
    Temat: Re: zmiana portu com
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 23:33, Marek S pisze:
    > próbowałem i nie działa , ustawiłem go jako Mapper i podglądam poprzez
    > terminal com i nic nie idzie . Co jest źle ?

    Portem na jaki mapujesz musi być istniejący port COM lub lepiej
    utworzony pod VSPE wirtualny (dodaj urządzenie typu connector np COM2 ja
    dałem z emulacją bod rate). Następnie dodaj urządzenie mapper, ale
    odwrotnie niż by wskazywała intuicja, wybierz old port COM2 a jako new
    serial port twój COM40. Wciśnij RUN i powinno działać.

    MD

  • 12. Data: 2011-10-05 08:00:04
    Od: "Marek S" <s...@o...pl>

> [...]
    > odwrotnie niż by wskazywała intuicja, wybierz old port COM2 a jako new
    > serial port twój COM40. Wciśnij RUN i powinno działać.
    niestety komunikat z programu port zajęty . czyli nie zadziałało . Ten drugi
    program com0com próbowałem i nie mam pojęcia jak go uruchomić i zrobić
    przekierowanie .

  • 13. Data: 2011-10-05 08:40:12
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2011-10-05 10:00, Marek S pisze:

    > Ten drugi
    > program com0com pr?bowa?em i nie mam poj?cia jak go uruchomi? i zrobi?
    > przekierowanie .

    No nie przesadzaj. Po zainstalowaniu:
    Start->Programy->com0com->Setup
    Jeżeli w polu z lewej strony nie ma 'Virtual Port Pair 0' to dajesz 'Add
    Pair', w systemie instalują się dwa porty COM. Teraz klikasz na tą nowo
    stworzoną parę i zmieniasz nazwy COMów (z CNC..) na COM40 i COM2. Jeśli
    napis zrobi się czerwony to znaczy, że COM już istnieje w systemie lub
    jest to wartość zarezerwowana. Po tym dajesz 'Apply' i to wszystko.

    Oczywiście nie gwarantuję, że to będzie działać...

    Pozdrawiam,
    Adam.

  • 14. Data: 2011-10-05 13:21:49
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > niestety komunikat z programu port zajęty . czyli nie zadziałało . Ten drugi
    > program com0com próbowałem i nie mam pojęcia jak go uruchomić i zrobić
    > przekierowanie .

    Widocznie jakaś aplikacja (np typu menadżer połączeń BT) zawłaszczyła
    ten port. Musiałbyś ją ubić (pozostawiając działający interfejs) tak
    żeby VSPE mógł się dobić do tego portu i wykonać mapowanie.

    MD