  • 1. Data: 2012-09-29 15:36:48
    Temat: zmiana oleju
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    wiek 13 lat
    przebieg 43kkm
    olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    niezmieniany)
    czy mogę wlać 10w40?

  • 2. Data: 2012-09-29 16:10:25
    Temat: Re: zmiana oleju
    Od: ojciecc <d...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 15:36, Jasio pisze:
    > wiek 13 lat
    > przebieg 43kkm
    > olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    > niezmieniany)
    > czy mogę wlać 10w40?

    Po co?!
    Skoro jeździ po co kombinować?
    Co jest napisane w instrukcji, jaki olej winien być?

  • 3. Data: 2012-09-29 16:22:49
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 16:10, ojciecc pisze:

    > Po co?!
    > Skoro jeździ po co kombinować?
    > Co jest napisane w instrukcji, jaki olej winien być?

    w instrukcji 15w40
    po to, że w zimę przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min mam
    traktor a nie auto, a w tą zimę co się zbliża będę musiał jeździć
    praktycznie codziennie.

  • 4. Data: 2012-09-29 18:02:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jasio i ojciecc piszą tak:

    ^Jasio
    > wiek 13 lat
    > przebieg 43kkm
    > olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości
    > niezmieniany)
    > czy mogę wlać 10w40?

    wiek 25 lat
    przebieg 347kkm
    olej od nowości Mobil 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od
    nowości niezmieniany)
    czy mogę wlać 10w40?

    gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40)

    ^ojciec
    > Po co?! Skoro jeździ po co kombinować?

    - bo w Tesco był w promołszyn po 60zł za 4 litry ;)
    - bo bendem pogromcom mitów ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 5. Data: 2012-09-29 18:06:03
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:

    > po to, że w zimę przy -20 jak odpalam to przez pierwsze 10-15 min
    > mam traktor a nie auto, a w tą zimę co się zbliża będę musiał
    > jeździć praktycznie codziennie.

    Jasio zainwestuj też w drugi akumulator. Mina sąsiadów bezcenna.
    Za wszystko inne zapłacisz kartą MasterCard ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 6. Data: 2012-09-29 19:58:47
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 18:06, PiteR pisze:

    > Jasio zainwestuj też w drugi akumulator. Mina sąsiadów bezcenna.
    > Za wszystko inne zapłacisz kartą MasterCard ;)

    akumulator jest nowy.

  • 7. Data: 2012-09-29 20:01:14
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    W dniu 2012-09-29 18:02, PiteR pisze:

    > gdzieś za miesiąc taki właśnie wleję (Mobil 10w40)

    mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz?

    widzę, że jak zwykle można tu liczyć na pomoc...

  • 8. Data: 2012-09-29 20:10:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    > wiek 13 lat
    > przebieg 43kkm
    > olej od nowości 15w40 (w sensie, że zawsze taki, a nie że od nowości

    Bez najmniejszych problemów - półsyntetyk będzie dobrym rozwiązaniem.
    Nie ma co więcej kombinować.

  • 9. Data: 2012-09-29 20:12:20
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:

    > akumulator jest nowy.

    no i co z tego? :) ja też miałem nowy i przy -22 nie zapalił
    teraz mam kable puszczone do kabiny i pożyczam od kolegi akumulator
    od łodzi, który w zimie stoi bezczynny.

    po za tym muszę odpalać służbowe (nowe 2011r) Dukato gdzie nikt mi nie
    pomoże. Ostatniej zimy o mało jaja mi nie odpadły z zimna.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 10. Data: 2012-09-29 20:24:07
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Jasio pisze tak:

    > mówisz poważnie, czy sobie jaja robisz?

    jak najbardziej poważnie
    golf i tak niedługo się rozleci ze starości to poeksperymentuje :)

    Zobaczymy czy 10w40 "wypłucze osady i uszczelki" i pojawią się wycieki
    i tym podobne urban-legend-perdoły.

    Stawiam na popychacze jakby co, że zaczną np głośniej/dłużej cykać
    zobaczymy.

    Naprawde mozna było kupic w Tesco 10w40 po 60zł to po co mam kupować
    15w40 za 78zł

    Szkoda ze nie robia takich akcji z 5w40 miałbym do passata :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87