  • 21. Data: 2009-12-09 11:06:05
    Temat: Re: zmiana AUS info kolejowa
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 9 Gru, 11:43, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Rozumiem, że masz na myśli połączenia z &tp do 7719757? I co, kasują za
    > to 1,28 PLN/minutę (i z jakim taktowaniem?)
    >
    > Przemek

    Połączenie z TP do 19757 wykonane w SN Opole. Numer "nie wchodzi" z
    żadnym AB. To ile kasują zobaczę dopiero w billingu.
    Dodam jeszcze, że poza dyskutowanymi tu niejasnościami po stronie TP
    są tez takowe po kolejarskiej stronie- tj. komunikat prasowy abonenta
    ( PKP IC ) mówi o dostępności numeru od wszystkich operatorów, ja
    podejrzewam tylko stacjonarnych, a info na stronie rozkładu jazdy PKP
    informuje już tylko o dostępności dla abonentów tylko TP.
    Prawdę zna pewnie tylko TKTelekom, tj. czy schemat AB19757 będzie/jest
    przewidziany, co z dostepnością zatem z sieci komórkowych i jaki jest
    schemat kierowania/obszary obsługi (ja podejrzewam jedno Call C. w
    stolicy lub Łodzi).

  • 22. Data: 2009-12-09 12:26:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> writes:

    > http://www.tp.pl/b/binaries/PL/358360/CUT_1_listopad
    a_2009_r_n_366960656.pdf
    > i IMHO nijak z niego nie wynika, że kolejarzom za ich partylajnę
    > należy płacić tyle, ile sobie winszują. A skoro tak, to albo Fhancuzy
    > powinny łączyć w cenie strefowej (jako do zwykłego AUSa) albo, skoro
    > cena jest z "segmentu premium" ;-) i musieliby kolejarzom dopłacać,
    > nie łączyć w ogóle.

    Ja w cenniku widzę tylko tyle (za 3 minuty albo za 6 minut, w
    zależności od pory):

    Połączenia do numerów skróconych1)
    Opłata podstawowa [zł] 0,29
    Kwota VAT [zł] 0,06
    Opłata końcowa [zł] 0,35
    1) nie dotyczy połączeń do numerów skróconych tp 1951x i 19222

    I koniec, nie ma nawet słowa, ile w takim razie kosztują połączenia z
    1951x i 19222.

    Te numery występują za to na końcu w "tablicy taryfikacji", ale primo,
    cennik mojego planu taryfowego nie odwołuje się do tej tabeli, a
    secundo, tabela i tak nie wylicza wszystkich numerów 19xxx, które
    _podobno_ są płatne drożej.

    Komu się chce skargę pisać?

    MJ

  • 23. Data: 2009-12-09 12:51:44
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik wiwany napisał:

> [...]
    > podejrzewam tylko stacjonarnych, a info na stronie rozkładu jazdy PKP
    > informuje już tylko o dostępności dla abonentów tylko TP.
    Dokładniej:

    Informacja kolejowa
    Dla abonentów TP S.A.
    19 757*
    Dla abonentów pozostałych operatorów
    (042) lub (022) 19 436**
    Opłata za minutę połączenia:
    *1,28zł brutto, **zgodnie z taryfą operatora

    Czyli chcą wydoić abonentów telepsy, choć można jeszcze po staremu.
    BTW, ciekawe czy TKT będzie brał też od swoich abonentów po 1,28 PLN (bo
    dostęp chyba da???).

    Przemek

  • 24. Data: 2009-12-09 13:12:16
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

> [...]
    > dotyczy połączeń do numerów skróconych tp 1951x i 19222
    >
    > I koniec, nie ma nawet słowa, ile w takim razie kosztują połączenia
    Tak właśnie jest.

> [...]
    > primo, cennik mojego planu taryfowego nie odwołuje się do tej tabeli,
    > a secundo, tabela i tak nie wylicza wszystkich numerów 19xxx, które

    A jakie są, poza partylajną pICu?

    > Komu się chce skargę pisać?

    Ty się możesz przynajmniej domyślać, ile zapłacisz. W cenniku mojego
    antycznego planu w Netii nie ma ani słowa o AUS :-)
    Zapewne jest tak, jak tu:
    http://www.netia.pl/files/dom/uslugi/cenniki/0507/ce
    nnik_-_lepszy_telefon_35.pdf

    Przemek

  • 25. Data: 2009-12-09 17:40:18
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 9 Gru, 14:12, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Ty się możesz przynajmniej domyślać, ile zapłacisz. W cenniku mojego
    > antycznego planu w Netii nie ma ani słowa o AUS :-)

    Poza info PKP IC są to tepsiane informacje miejskie (19493,19491) i
    zamawialnie (19050, 19051). Im co prawda cennik poświęca osobną część
    3, ale jak w powyższym przypadku z żadnego rozdziału poświęconego
    poszczególnym planom taryfowym nie odsyła do tej części...
    Tablica taryfikacji trochę od czapy , bo dotyczy jednego z...31 planów
    funkcjonujących. I zawiera archeo pt. koszt połączeń "do 0-27"

  • 26. Data: 2009-12-09 18:05:11
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 9 Gru, 13:51, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Czyli chcą wydoić abonentów telepsy, choć można jeszcze po staremu.
    > BTW, ciekawe czy TKT będzie brał też od swoich abonentów po 1,28 PLN (bo
    > dostęp chyba da???).
    >
    > Przemek

    Dostęp pewnie da i brać będzie, ale pamiętajmy, że TKTelekom to
    specyficzna sieć-jednocześnie publiczna i niepubliczna , i ma dwa
    rodzaje abonentów:

    1."publicznych", którzy mają w centrali skonfigurowane wszystko tak
    (schematy wybierania) jak inni operatorzy stacjonarni
    2. niepublicznych, którzy posługują się swoimi numerami kierunkowymi,
    do sieci publicznych dostają się przez "0", mają numerację jeszcze
    często 3D a nawet 2D i tylko część z nich ( coraz większa )
    przyłączona do dużych central dostępna i widziana jest jako numeracja
    zgodna z PNK. W nowych centralach cyfrowych jest to numeracja już
    "własna" TKTelekom, w innych nakładka, na ogół tepsiana.....

    Zatem abonenci 1. pewnie na zasadach i po koszcie ogólnym, a abonenci
    2. albo przez 0-19757 albo przez jakąś ichnią podkładkę

  • 27. Data: 2009-12-09 23:06:15
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik wiwany napisał:

> [...]
    > 3, ale jak w powyższym przypadku z żadnego rozdziału poświęconego
    > poszczególnym planom taryfowym nie odsyła do tej części...

    Aha, czyli Ty i Michał potwierdzacie, że mi się powyższy fakt nie
    przywidział ;-).

    > Tablica taryfikacji trochę od czapy , bo dotyczy jednego z...31 planów
    > funkcjonujących. I zawiera archeo pt. koszt połączeń "do 0-27"

    A co to było ta SN 27? Pamiętam, że jak kilka lat temu chałturzyłem w
    pewnej firmie, to na 0-27 był nr dostępowy, przez który był realizowany
    w miarę tani dialup do +49 (mniejsza z tym dlaczego - to tamta strona
    tak sobie wymyśliła ;-)).

    Przemek

  • 28. Data: 2009-12-10 08:37:18
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 10 Gru, 00:06, Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

> [...]
    > pewnej firmie, to na 0-27 był nr dostępowy, przez który był realizowany
    > w miarę tani dialup do +49 (mniejsza z tym dlaczego - to tamta strona

    TelEnergo (od 2004 z Telbankiem utworzyły Exatela), sieć wydzielona,
    wskaźnik zlikwidowany w grudniu 2004, numeracja zmieniona na strefową
    (publiczną).

  • 29. Data: 2009-12-19 09:38:26
    Od: wiwany <w...@g...pl>

    On 7 Gru, 12:46, wiwany <w...@g...pl> wrote:

    > W ramach aktualizacji : nie przepłacę nawet jakbym chciał. Numer nadal
    > "u mnie" nie działa, od 4 dni dłubią na skutek mojej reklamacji...

    Aktualizacja:
    od dziś rana mogę przepłacać :-). Już po 3 reklamacjach w TP, 2
    tygodniach i kontakcie z ZT Telekomunikacji Kolejowej to chyba
    najbardziej efektywne) numer ruszył w SN 71.

    Zabawę z niecennikową taryfikacja połączenia zostawię sobie jednak na
    czas poświąteczny.

  • 30. Data: 2009-12-20 01:10:11
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik wiwany napisał:

    > Aktualizacja: od dziś rana mogę przepłacać :-). Już po 3
    > reklamacjach w TP, 2 tygodniach i kontakcie z ZT Telekomunikacji
    > Kolejowej to chyba najbardziej efektywne) numer ruszył w SN 71.

    Kągretuleszyns ;-)

    > Zabawę z niecennikową taryfikacja połączenia zostawię sobie jednak na
    > czas poświąteczny.

    A to już wiesz z billingu, że Fhancuzy faktycznie liczą tak, jak
    kolejarze obiecują, że powinni ;-)?

    BTW, jest za co zapłacić, bo jak sobie uświadomiłem niedawno, 19757 to
    nie jest zwykły numer tylko 19PKP i jest to słuszne z markietoidalnego
    punktu widzenia. Wszak numer SMS, za który się wykupuje 10 minut
    WAPowania po rozkładzie to 71757 = 71PKP - cóż za spójność wizerunkowa ;-)

    Przemek