eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikazłącze 12v 10-30A woododporne?złącze 12v 10-30A woododporne?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: złącze 12v 10-30A woododporne?
    Date: Tue, 30 Dec 2014 11:14:33 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <m8j15t$b2$1@node1.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: drut.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1420625918 354 77.252.249.9 (7 Jan 2015 10:18:38 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 7 Jan 2015 10:18:38 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:31.0) Gecko/20100101 Thunderbird/31.3.0
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:676559
    [ ukryj nagłówki ]

    Potrzebuję podłączyć zasilanie do auta, które dużo stoi, mało jeździ,
    ale trzeba je utrzymywać w gotowości (podładowywanie akumulatora itp).
    Pobór prądu w spoczynku to ledwo 80mA, ale jak się policzy że x24h to
    już prawie 2Ah dziennie wpierdzielone, to po miesiącu (zwłaszcza jak
    mróz się zjawi) aku 50Ah jest trupem całkowitym, a aku rozładowane do
    zera 0v - niszczy się, potrafi nawet zamarżnąć i spuchnąć jakby to była
    zwykła woda...

    Nie mam problemu zamontować sobie na stałe zasilacza 12v >10A który by
    to auto utrzymywał w gotowości (a przy okazji, po ustawieniu mu napięcia
    na np. 13.8v, doładowywał akumulator do stanu gotowości). Przy okazji
    nie byłoby problemu, by w aucie pracował 24/7 rejestrator video z
    dostępem po 3G/wifi (detekcja ruchu, nagrywanie w pętli), byłoby wiadomo
    kto się kręcił i kto co porysował ;)

    Pytanie: jakie sensowne złącze zastosować do podpinania tego auta?
    Zasilacz byłby "stacjonarny" (nie będę 230v do auta zapinać), więc
    złączne na 12v, które by te >10A przeżywało bez odparowania styków. 2Pin
    wystarczy, chętniej 3 lub 4 pin (pętla powrotna - podpięcie auta daje
    napięcie na styki dodatkowe, które załączają przekaźnik załączający
    zasilacz 230v>12v), ważne by złącze było idioto-obroto-odporne, tzn nie
    dało się zamienić biegunów przez złe wpięcie itp.

    Myślałem o klasycznym złączu "do przyczepy" - ale jak obejrzałem jak to
    jest wykonane od środka - trochę tandeta i wszystko na wierzchu:
    http://tridex.pl/pliki/j/0541_2.jpg - tam prędzej czy później się wilgoć
    i syf dostanie od tyłu... to nie wygląda pomyślane do
    bardzo-wielokrotnego wpinania/wypinania, i równocześnie jest fizycznie
    ogromne a wcale niezbyt wygodne do wkładania i wcale niezbyt żywotne
    jeśli chodzi o mechanikę i styk. No i na stykach, na których będzie
    ciągle napięcie - a pojawi się woda - musi wyjść korozja/erozja...

    Może Speakon (spicon?) jakiegoś bardziej markowego producenta, np
    neutrika? (ale trzeba by pod jakąś klapką, by syf się nie dostawał).
    Mechanicznie wtyczka i gniazdko są solidne, ale z izolacyjnością
    (zwłaszcza gniazda, gdzie np woda wlezie i zamarznie, syfu naleci itp)
    marnie...


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: