  • 1. Data: 2011-12-06 17:20:03
    Temat: zestawienie modemow 3/4G
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    czy jest moze gdzies w sieci jakies zestawienie modemow 3/4G i ich
    parametrow? Jest tyle tego "szmelcu" ze dla mnie trudno sie polapac w
    tym wszystkim (przy wyborze).

    Czy mozna jakos uogolnic producentow pod wzgledem jakosci, czulosci,
    dostepnosci "niezaleznego" oprogramowania?

    Szukam jakies modemu i programu na nim dzialajacego, ktorym mozna
    byloby "obtestowac" dostep do sieci. chcialbym, aby moc zobaczyc na
    jakims zestawieniu widoczne BTS, ich odleglosci, sily sygnalow,
    prowiderow???? I na tej podstawie wybrac siec i juz ja potestowac z
    karta.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2011-12-06 17:35:02
    Temat: Re: zestawienie modemow 3/4G
    Od: "GW" <G...@G...GW>

    >Szukam jakies modemu i programu na nim dzialajacego, ktorym mozna

    poco shucash? E172 we wszystkich testach jest de best (ang.)

    GW

  • 3. Data: 2011-12-06 17:42:46
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 06.12.2011 18:20, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Czy mozna jakos uogolnic producentow pod wzgledem jakosci, czulosci,
    > dostepnosci "niezaleznego" oprogramowania?

    czułości oprogramowania?

    > Szukam jakies modemu i programu na nim dzialajacego, ktorym mozna
    > byloby "obtestowac" dostep do sieci.
    topNetInfo z forum bez kabli
    > chcialbym, aby moc zobaczyc na
    > jakims zestawieniu widoczne BTS, ich odleglosci, sily sygnalow,
    > prowiderow???? I na tej podstawie wybrac siec i juz ja potestowac z
    > karta.
    http://mapa.btsearch.pl/

    Nie wiem co chesz osiągnąć, ale powiem Ci tak. najepszy modem g3, w
    przeciętnym domu, umiejscowionym w przeciętnym zasiegu, będzie gorszy
    niż najgorszy modem g3, przykejony do okna i podłączony kablem usb. Mam
    modem z playa i w dobrym zasiegu - działa pięknie, jak zasięg spada, to
    jest katastrofa. jeszcze raz powtórzę: Nie sądzę żeby jakikolwiek modem
    w trudnych warunkach działał wyraźnie lepiej, nawet troszkę lepiej, niż
    "cokolwiek" wystawione na kabelku za okno.
    ToMasz

  • 4. Data: 2011-12-06 21:43:27
    Od: "Jakub Danecki" <j...@d...net>

    a...@p...pl wrote:
    > czy jest moze gdzies w sieci jakies zestawienie modemow 3/4G i ich
    > parametrow? Jest tyle tego "szmelcu" ze dla mnie trudno sie polapac w
    > tym wszystkim (przy wyborze).

    Niestety nie ma żadnego porządnego zestawienia modemów, na co natrafiłem
    sam podczas robienia listy modemów zgodnych z Aero2. Ale i tak będzie
    problem ze zrobieniem takiej listy, bo... producenci często nie podają
    sami takich informacji, albo podają je sprzeczne, a czasami jeden modem
    występuje w kilku wersjach, które potrafią się nie różnić niczym, co
    można by sprawdzić z zewnątrz, ani wewnątrz.

    > Czy mozna jakos uogolnic producentow pod wzgledem jakosci, czulosci,
    > dostepnosci "niezaleznego" oprogramowania?

    Nie da się. Każdy producent ma lepsze i gorsze urządzenia. Co do
    czułości też jest problem - anteny mają rózne charakterystyki kierunkowe
    i jest problem - czasm wystarczy obrócić modem o 90 stopni i czułość
    zmienia się niesamowicie.

    > Szukam jakies modemu i programu na nim dzialajacego, ktorym mozna
    > byloby "obtestowac" dostep do sieci.

    Chyba najlepiej kupić jakiegoś Huawei (E173 z tańszych, E353 jak chcesz
    mieć HSPA kategogrii 14, czyli 21Mbit, ale bez MIMO i DC) i sterować nim
    za pomocą Top NetInfo.

    > chcialbym, aby moc zobaczyc na
    > jakims zestawieniu widoczne BTS

    Raczej tylko aktualny BTS.

    > ich odleglosci,

    Z dokładnością do kilkuset metrów :) Mało przydatna informacja. Mówię o
    parametrach odczytywanych z informacji sieciowych, nie baz danych typu
    BTSearch.pl.

    > sily sygnalow,

    To bez problemu.

    > prowiderow????

    Znaczy sieci?

    >I na tej podstawie wybrac siec i juz ja potestowac z
    > karta.

    Hm... to chyba nie tędy droga. Co do z tego, że np. Orange będzie miał
    najlepszy sygnał, jeżeli akurat ich nadajnik w tej lokalizacji będzie
    przeciążony?

    Jakub

  • 5. Data: 2011-12-06 23:41:11
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > Nie wiem co chesz osiągnąć, ale powiem Ci tak. najepszy modem g3, w
    > przeciętnym domu, umiejscowionym w przeciętnym zasiegu, będzie gorszy niż
    > najgorszy modem g3, przykejony do okna i podłączony kablem usb.

    I tak, i nie.
    Karta Aero2: Nokia E71 vs Huawei E169.

    E71 lapie internet w calym pokoju
    i nawet sygnal jest na srednim/dobrym poziomie.

    E169 doslownie do 0.5m od okna nie lapie
    w ogole sieci Aero2 (ale Play, Plus, Orange widzi).
    Zblize na 10-20cm do okna - wskakuja 2-3 kreski na 5.
    Ustawie przy samym oknie lub poza -
    - sygnal wzrasta do maksa (5/5).

    Cos z tym modemem jest rozwalone czy to "naturalne zachowanie"?

  • 6. Data: 2011-12-07 10:02:06
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 06 Dec 2011 18:42:46 +0100, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

    >czułości oprogramowania?

    a umiesz czytac ze zrozumienien?

    ..., czulosci <przecinek w tym miejscu> dostepnosci "niezaleznego"
    oprogramowania?

    --
    ThinkXtra