  • 1. Data: 2009-04-29 14:52:30
    Temat: zasilanie elektronicznych urządzeń jednym zasilaczem
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    zastanawiałem się nad zmianą 4 zasilaczy, grzeją się znacząco
    na na komputerowy ATX najchętniej z wymontowanym wentylatorem
    http://panel.comze.com/atx.jpg

    1. 12V/1000mA - router (linksys wrt54gl z tomato)
    2. 12V/500mA - bramka voip (fritz)
    3. 9V/800mA - modem kablowy (thomson)
    4. 6V/400mA - telefon bezprzewodowy (swissvoice avena 116)

    no i cel całego zabiegu:
    czy uzyskam jakieś oszczędności w energii?
    czy urządzenie 9V pociągnie na 12V, a 6V na 5V?
    czy zasilacz pociągnie podane sprzęty bez wentylatora?

  • 2. Data: 2009-04-29 15:26:02
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

> [...]
    > 4. 6V/400mA - telefon bezprzewodowy (swissvoice avena 116)

    > no i cel całego zabiegu:
    > czy uzyskam jakieś oszczędności w energii?

    ciężko zgadnąć

    > czy urządzenie 9V pociągnie na 12V, a 6V na 5V?

    j.w.

    > czy zasilacz pociągnie podane sprzęty bez wentylatora?

    Tak, sprawdzone empirycznie. Zasilacz AT ciągnął P166 z HDD, 32MB RAM, FLOP
    i co tam jeszcze jako standardowy komputer - przez pół roku bez żadnego
    wiatraczka wewnątrz.

    --
    Desoft

  • 3. Data: 2009-04-29 16:40:18
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-04-29 16:52, zlotowinfo napisał:
> [...]
    > 2. 12V/500mA - bramka voip (fritz)
    > 3. 9V/800mA - modem kablowy (thomson)
    > 4. 6V/400mA - telefon bezprzewodowy (swissvoice avena 116)

    Sprawdź czy któreś z tych urządzeń nie ma czasami zasilacza AC/AC - w
    tym przypadku zasilacz komputerowy odpada bo on (w skrócie) jest
    zasilaczem AC/DC

    --
    Cz.

  • 4. Data: 2009-04-29 17:36:59
    Od: Shooter <s...@w...op.pl>

    zlotowinfo pisze:

    > czy urządzenie 9V pociągnie na 12V, a 6V na 5V?

    Ciężko stwierdzić, najlepiej rozebrać i zobaczyć jak jest w nich
    zrobione zasilanie, może być tak że zasilacz jest niestabilizowany i
    dopiero w urządzeniu masz stabilizator na np. 5V

    --
    Shooter

  • 5. Data: 2009-04-29 17:53:04
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > Sprawdź czy któreś z tych urządzeń nie ma czasami zasilacza AC/AC - w
    > tym przypadku zasilacz komputerowy odpada bo on (w skrócie) jest
    > zasilaczem AC/DC

    I w czym wg ciebie by to przeszkadzalo w zasilaniu w/w sprzetu?

  • 6. Data: 2009-04-29 18:05:48
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    >>> 1. 12V/1000mA - router (linksys wrt54gl z tomato)
    >>> 2. 12V/500mA - bramka voip (fritz)
    >>> 3. 9V/800mA - modem kablowy (thomson)

    > I w czym wg ciebie by to przeszkadzalo w zasilaniu w/w sprzetu?

    Może ale nie musi. Jeżeli router i modem mają wspólną masę a jedno z nich
    jest AC to może ujść z czegoś czarodziejski dymek.

    Jak zrobi to z głową to zadziała - można nawet pozbyć się mostków
    prostowniczych.

    --
    Desoft

  • 7. Data: 2009-04-29 18:15:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Desoft napisał:

    > Może ale nie musi. Jeżeli router i modem mają wspólną masę a jedno z nich
    > jest AC to może ujść z czegoś czarodziejski dymek.

    A w którym miejscu modem i router mają na zewnątrz wyprowadzone coś,
    co ma połączenie galwaniczne z masą?

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2009-04-29 18:41:30
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > A w którym miejscu modem i router mają na zewnątrz wyprowadzone coś,
    > co ma połączenie galwaniczne z masą?

    To nie musi. :-)

    --
    Desoft

  • 9. Data: 2009-04-29 19:06:49
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 2009-04-29 19:53, T.M.F. napisał:
    >>> 1. 12V/1000mA - router (linksys wrt54gl z tomato)
    >>> 2. 12V/500mA - bramka voip (fritz)
    >>> 3. 9V/800mA - modem kablowy (thomson)

    > I w czym wg ciebie by to przeszkadzalo w zasilaniu w/w sprzetu?

    Nie znam każdego z tych urządzeń, nie wiem jak są zasilane oraz nie wiem
    jak się zachowają po podaniu innego napięcia niż zalecane przez
    producenta. Jest szansa, że nie ruszą a może i zostaną uszkodzone?
    Zagwarantujesz, że będzie wszystko OK?
    Ewentualna przeróbka układu zasilania nie zawsze może być możliwa ze
    względów konstrukcyjnych oraz z powodu np. utraty gwarancji, która być
    może jeszcze obowiązuje.

    --
    Cz.

  • 10. Data: 2009-04-30 07:02:00
    Od: Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl>

    On Apr 29, 8:15 pm, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    > A w którym miejscu modem i router mają na zewnątrz wyprowadzone coś,
    > co ma połączenie galwaniczne z masą?

    Nie wiadomo co za modem i co za router. Moze sie okazac, ze maja np.
    porty USB do konfiguracji, albo jakis inny wynalazek - obstawianie w
    ciemno, ze to standard i tylko ethernet wychodzi na zewnatrz jest
    ryzykowne.

    --
    Marek Lewandowski
    ICQ#/GG#: ask per mail. mail: locust[X]poczta/onet/pl