  • 31. Data: 2014-06-22 18:27:22
    Temat: Re: zasilacz
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-06-22 15:41, feldmarszałek tusk pisze:
    > Roman taki z Ciebie powski intelektualista, a na żartach się nie znasz...
    > sory, nie wiem czemu Ty jesteś na mnie obrażony, no ale trudno.
    >
    > pamiętam wykład na PW na temat przetwornic impulsowych... wykładowca
    > (PO) poświęcił im aż 15 minut... podczas których tłumaczył, że
    > przetwornica to filtr LC prostujący napięcie prostokątne generowane
    > przez trazystor... nieźle się na tym wykładzie ubawiłem... ale jak
    > spojrzałem na salę, to licealiści słuchali tych prawd objawionych z
    > wypiekami na twarzach... później oni dostali piątki ja ja nie...

    Bo widocznie to oni potrafili tę przetwornicę policzyć a ty nie.

    > przy okazji, Ktoś wie w końcu jakie znaczenie ma ten kondensator na
    > wyjściu przetwornicy? bo teraz sobie właśnie uświadomiłem, że po
    > włączeniu diody tworzy się obwód rezonansowy... jak to obczaić (i
    > wzorkami)?

    Pożyczyć od dawnych kolegów notatki z wykładów. Albo po starej
    znajomości umówić się z którymś aby ci powiedział jak korzystać z google.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 32. Data: 2014-06-22 18:43:27
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    to też ciekawe, bo może policzyć porafili, ale już wyjaśnić zupełnie
    nie... nie przeszkadzało to im w zdobyciu grantów PO...

  • 33. Data: 2014-06-22 20:19:40
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2014-06-22 18:43, feldmarszałek tusk pisze:
    > to też ciekawe, bo może policzyć porafili, ale już wyjaśnić zupełnie
    > nie... nie przeszkadzało to im w zdobyciu grantów PO...

    ah to o to chodzi. zazdość po prostu. wszystko jasne.

    @

  • 34. Data: 2014-06-23 00:05:18
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-06-22 18:43, feldmarszałek tusk pisze:
    > to też ciekawe, bo może policzyć porafili, ale już wyjaśnić zupełnie
    > nie...

    Może potrafili wyjaśnić, ale nie tak żebyś ty zrozumiał.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 35. Data: 2014-06-23 10:25:18
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2014-06-22 18:43, feldmarszałek tusk pisze:
    > to też ciekawe, bo może policzyć porafili, ale już wyjaśnić zupełnie
    > nie... nie przeszkadzało to im w zdobyciu grantów PO...

    Oni są lepiej przystosowani do życia w tym środowisku jakie nas
    otacza. Będą mieli kasę a co za tym idzie duże rodziny i przetrwają.
    A ty jako nieprzystosowany wyginiesz albo jako mniejszość będziesz
    krzyczał o zmowie, spisku i niesprawiedliwości. Selekcja naturalna to
    potęga.

    Pozdr. PK.

  • 36. Data: 2014-06-23 11:25:37
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-06-23 10:25, Paweł Kasztelan wrote:
    (ciap)
    > krzyczał o zmowie, spisku i niesprawiedliwości. Selekcja naturalna to
    > potęga.

    Polemizowałbym ze słowem "naturalna", mamy bowiem do czynienia z
    realizacją postulatów Antonio Gramsci.

    IMO naturalnym nigdy bym tego nie nazwał.

    Włodek

  • 37. Data: 2014-06-23 11:53:34
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    to ciekawe stwierdzenia, też uważam, że jednym tusk daje a innym nie
    daje, niestety nie mam na to dowodów bo siedzę na samym dole dzięki
    wspólnocie zjednoczenia...

  • 38. Data: 2014-06-23 12:25:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "feldmarszałek tusk" <N...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:lo6meu$l89$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > wyjściu przetwornicy? bo teraz sobie właśnie uświadomiłem, że po włączeniu
    > diody tworzy się obwód rezonansowy... jak to obczaić (i wzorkami)?

    W obwodzie rezonansowym prąd pływa sobie w tę i w tamtą stronę. Dioda jest
    słabo skutecznym gwarantem takiego pływania sobie tam i z powrotem.
    P.G.

  • 39. Data: 2014-06-23 12:29:39
    Od: feldmarszałek tusk <N...@g...pl>

    dzięki, ale do końca się nie zgodzę, podczas włączenia diody energia
    przepływa z cewki do kondensatora, czyli jakiś efekt związany z
    rezonansem zapewne występuje... nie ogarniam tego to fakt...

    to nawiązanie do mojego wcześniejszego pytania jak wylicza się
    kondensatory w przetwornicy...

  • 40. Data: 2014-06-23 12:46:32
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-06-23 12:29, feldmarszałek tusk pisze:
> [...]
    > rezonansem zapewne występuje... nie ogarniam tego to fakt...
    >
    > to nawiązanie do mojego wcześniejszego pytania jak wylicza się

    Może tak:
    http://www.ti.com/lsds/ti/analog/webench/power.page