  • 31. Data: 2010-04-21 20:42:50
    Temat: Re: Re: zarowki europejskie w hameryce
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 21 Apr 2010 19:39:01 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

    >No to bardziej płaska ta charakterystyka. Stosowane kiedyś do stabilizacji
    >prądądu baretery (drucik, na ogół żelazny, w szklanej bańce z chłodzącym
    >wodorem) pracowały w niższej temperaturze, chyba do 500°C. W każdym razie
    >drut nie świecił.

    U mnie w pracy ciągle toto stosujemy :-)Drut lekko świeci.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 32. Data: 2010-04-21 20:50:45
    Temat: Re: zarowki europejskie w hameryce
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Zbych napisał:

    > Jak dla mnie to jest ona identyczna jak dla 60W. W obu przypadkach
    > prąd wzrósł ca. o połowę.

    170mA/260mA = 0,653 @60W
    72mA/104mA = 0,692 @25W

    Fakt, można uznać że 5% róznicy mieści się w błędzie pomiarowym.

    > Włókno zaczyna się żarzyć przy 30V/43mA dla 25W żarówki, 25V/90mA
    > dla 60W i 25V/0,15A dla 100W.

    A mnie się ta 15-watowa żarzy przy 15V (wziąłem zasilacz od jakiegoś
    routera). Jak to wytłumaczyć? Może mamy inne kryteria widoczności
    żaru? I dlaczego większe żarówki się nie zapalają? Spada napięcie na
    bardziej obciążonym zasilaczu? Tego nie mierzyłem. Ale pamiętasm, że
    tak też było ze źródłem o dużej wydajności i małym oporze.

    --
    Jarek

  • 33. Data: 2010-04-21 20:54:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Paweł Pawłowicz napisał:

    > U mnie w pracy ciągle toto stosujemy :-)Drut lekko świeci.

    Ojej, a do czego wam to? Maszynę parową też macie?

    --
    Jarek

  • 34. Data: 2010-04-21 21:02:15
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 21 Apr 2010 20:54:09 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> napisał:

    >Ojej, a do czego wam to? Maszynę parową też macie?

    Tak, brzmi śmiesznie...
    Bareter pracuje w układzie zasilania wysokociśnieniowej lampy
    rtęciowej w bardzo starym polarymetrze. A że aparat nadal działa
    bardzo przyzwoicie to szkoda go wyrzucić.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 35. Data: 2010-04-21 21:28:30
    Od: Michał <m...@f...pl>

    On 21 Kwi, 22:42, Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
    wrote:

    > U mnie w pracy ciągle toto stosujemy :-)Drut lekko świeci.

    W kilkuset instalacjach prędkościomierzy w lokomotywach w Polsce też
    nadal działa bareter. W nowszych - jego elektroniczny analog.
    Stabilizuje się tutaj prąd nadajnika prędkości. Bardzo sprytnego
    rezystora z komutatorem.

    Pozdrawiam,
    Michał

  • 36. Data: 2010-04-22 02:25:50
    Od: "bujnos" <a...@g...pl>

    > A nie wkręcił ci on tej europejskiej żarówy do między[dwu]fazowego
    > napięcia amerykańskiej sieci, czyli 220V?

    jeżeli amerykańskie międzyfazowe napięcie to 220V to polskie 440V?
    chyba, że tam mają 2 lub 4 fazy :)

  • 37. Data: 2010-04-22 07:19:22
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 22 Apr 2010 04:25:50 +0200, bujnos wrote:

    >jeżeli amerykańskie międzyfazowe napięcie to 220V to polskie 440V?
    >chyba, że tam mają 2 lub 4 fazy :)

    Tam wlasnie maja 2 fazy.

    Tzn w sieci zasilajacej maja 3, ale kazdy dom ma wlasny transformator
    jednofazowy, po wtornej stronie ma 220V z odczepem, czyli 2*110V.

    Wiekszosc sprzetu jest na 110V, ale co mocniejsze korzystaja z
    "miedzyfazowego".

    J.

  • 38. Data: 2010-04-22 07:40:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello bujnos,

    Thursday, April 22, 2010, 4:25:50 AM, you wrote:

    > jeżeli amerykańskie międzyfazowe napięcie to 220V to polskie 440V?

    Niby dlaczego to, że w USA mają taki a nie inny układ faz miałoby
    implikować układ faz w Polsce?

    > chyba, że tam mają 2 lub 4 fazy :)

    Zależy gdzie. Ale do domów doprowadzane są dwie fazy. Dokładnie
    przeciwne.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2010-04-22 08:21:10
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    bujnos napisał:

    > jeżeli amerykańskie międzyfazowe napięcie to 220V to polskie 440V?

    Nie, nasze międzydwufazowe miałoby 460V.

    > chyba, że tam mają 2 lub 4 fazy :)

    Mają dwie, trzy lub sześć faz -- zależy z której strony spojrzeć.

    Jarek

    --
    Na kuli ziemskiej można wyróżnić cztery półkule: północną, południową,
    wschodnią i zachodnią.