  • 71. Data: 2010-12-14 06:04:24
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    W dniu 2010-12-12 21:21, a...@p...pl pisze:

    > wiedzialem, ze UE kombinuje z zarowkami jako zarowkami, ale nie
    > wiedzialem, ze nie podobaja jej sie w pierwszej kolejnosci zarowki
    > matowe.

    Na marginesie unijnego żarówkolandu, w którym niebawem zakażą
    sprzedawania żarówek o mocy >40 W. Ciekawe kiedy się czepią żarówek
    samochodowych, które da się wykorzystać jako substytut domowych. Chińska
    H7 o mocy 55 W kosztuje od kilka złotych.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 72. Data: 2010-12-14 07:30:51
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 08:09:59 -0800 (PST), ptoki napisał(a):

    > No to jestes w mniejszosci. Wiekszosc ludzi albo juz dawno swietlowki
    > pomontowalo albo 100-ki wymienili na mniejsze zarowki.

    Nikt z moich bliższych i dalszych znajomych sobie świetlówek nie
    pomontował.
    Wiem, jestem w mniejszości.

    A tak na marginesie - z chwilą zakazania >40W przewiduję nastanie
    ciemności w piwnicach bloków mieszkalnych. Kogo będzie stać na
    montowanie świetlówek w publiczne oprawki. Dzisiaj giną tam żarówki za
    złotówkę sztuka...
    --
    M.
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/

  • 73. Data: 2010-12-14 07:30:52
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 23:17:30 +0100, kogutek napisał(a):

    > I dobrze ze zlikwidują zarowki. One zwyczajnie nie przystaja do wspolczesnych
    > czasow. Wycofanie zarowek da a w zasadzie juz dalo impuls do wdrazania do
    > produkcji alternatywnych zrodel swiatla. Swietlowka kompaktowa to wedlug mnie
    > rozwiazanie na jakis czas. W przeciagu kilku lub kilkunastu lat pojawia sie
    > inne cuda do robienia swiatla. Zarowka ze swoja niska cena blokowala rozwoj.
    > Przez tlumaczenie nie dalo by sie wyeliminowac zarowek.

    Dobre :-).
    Tylko uśmieszka zabrakło.

  • 74. Data: 2010-12-14 08:01:12
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

    > Nie urzęduje, tylko robi to, co współczesny człowiek powinien robić
    > przez większość czasu: nic. Ja nie mam nic przeciwko temu, żeby
    > wszyscy mieli tak robotę zorganizowaną, że się nie namęczą, a pole
    > jednak zaorane. Ale niech choć raz na 40 minut zrobią coś pożytecznego,
    > na przykład zawrócą traktor. Urzędnicy to jednak co innego -- oni
    > tylko cały czas przeszkadzają. A nawet potrafią po godzinach zostawać
    > w urzędzie.

    To u nas. Tam gdzie są zasiłki część woli grać w tenisa.
    S*

  • 75. Data: 2010-12-14 12:53:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    > To u nas.

    Nie u nas. Opisana sytuacja dotyczy USA. Do nas można odnieść wcześniej
    zamieszczony opis nicnierobiących urzędników.

    > Tam gdzie są zasiłki część woli grać w tenisa.

    Większość woli grać w tenisa. A zasiłki jednak pobiera mniejszość.
    Przeciwko zasiłkom jakoś stanowczo nie protestuję -- póki jest kasa
    by je wypłacać, to nie ma problemu. One nawet pobudzają do myślenia.
    Może ludzie wreszcie zrozumieją, że lepiej by było, gdyby każdy
    pracował po sześć godzin przez trzy dni w tygodniu dziewięć miesięcy
    w roku, a w pozostalym czasie grał w tenisa.

    --
    Jarek

  • 76. Data: 2010-12-14 13:02:39
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan PeJot napisał:

> [...]
    > samochodowych, które da się wykorzystać jako substytut domowych.
    > Chińska H7 o mocy 55 W kosztuje od kilka złotych.

    Dyrektywa nie obejmuje żarówek na napięcie mniejsze niż 60V. A żarówek
    halogenowych 12V (domowych, nie samochodowych) jest na szczęście sporo.
    Nawet w cenach poniżej 2 zł. Oczywiście w niczym to nie umniejsza
    bezgranicznej głupoty dyrektywy.

    --
    Jarek

  • 77. Data: 2010-12-14 13:16:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Tuesday, December 14, 2010, 2:02:39 PM, you wrote:

> [...]
    > halogenowych 12V (domowych, nie samochodowych) jest na szczęście sporo.
    > Nawet w cenach poniżej 2 zł. Oczywiście w niczym to nie umniejsza

    Tylko, że żarówki halogenowe na 12V w żaden sposób nie rozwiązują
    problemu braku żarówek matowych na 230V. Tym bardziej, że halogeny na
    230V z gwintem E27 są dostępne bez problemu - ale również już tylko
    przeźroczyste, co daje jeszcze gorszy efekt dla oczu niż klasyczne
    przeźroczyste :(
    Dodatkowo halogeny na 12V wymagają transformatora, który mały nie jest
    i w _istniejęcych_ oprawa raczej się nie zmieści.

    Podsumowując: jakby się nie obrócić, to i tak odwłok z tyłu :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 78. Data: 2010-12-14 16:39:52
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 18:47:36 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    napisał(a):

> [...]
    > zrobiłem sekcję zwłok. Okazało się, że bańka jest z przezroczystego
    > szkła, na którym od środka coś napylono, jakiś pyłek. Napylono
    > w sposób mechanicnie nietrwały, dało się go lekko zetrzeć palcem.
    > To wystarcza, by świecąca żarówa wyglądała przyjemnie. Jestem w stanie
    > wyobrazić sobie takiego cosia, który w ogóle nie zatrzymuje światła,
    > jedynie je rozprasza. No ale to jest już teraz zabronione, da się
    > kupić tylko przezroczyste. Będę więc musiał w końcu zamówić sobie te
    > eurokondomy na żarówki. One chyba aż tak przejrzyste nie są.

    A żarówki reflektorowe, czyli z odbłyśnikiem? Rozpraszają światło ale
    bardziej to wygląda właśnie na matowe szkło a nie mleczną farbę. Na całe
    szczęście póki co są wciąż w sprzedaży.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 79. Data: 2010-12-14 17:12:06
    Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl>

> [...]
    > pracował po sześć godzin przez trzy dni w tygodniu dziewięć miesięcy
    > w roku, a w pozostalym czasie grał w tenisa.

    Marzyciel jesteś. Marzy ci się ZOO. Teraz jest kapitalizm czyli drzungla.
    S*

  • 80. Data: 2010-12-14 17:12:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    badworm napisał:

    > A żarówki reflektorowe, czyli z odbłyśnikiem? Rozpraszają światło ale
    > bardziej to wygląda właśnie na matowe szkło a nie mleczną farbę.

    Pewnie jest sto różnych typów żarówek i sto lepszych i gorszych sposobów
    matowienia szkła. Ale przykład OSRAM dowodzi, że jak się chce, to można
    zrobić rozpraszanie bezstratne.

    > Na całe szczęście póki co są wciąż w sprzedaży.

    I pies z kulawą nogą się tym nie interesuje. Bo dyrektywa dotyczy tylko
    głównego szeregu. Ale w głównym szeregu żarówka matowa być nie może,
    bo nie.

    Jarek

    --
    Przedstawiciel paranoi