  • 61. Data: 2010-12-13 17:41:42
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    .
    > Za to antywstrząsowe tylko przezroczyste.

    I na bagnet jak rozumiem ;)

    Mirek.

  • 62. Data: 2010-12-13 18:01:34
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    > Jarku, starzejesz się... bycie wrogiem zmian to pierwszy objaw :-)

    Nie wiem, być może również w imieniu Kolegi, chciałbym zauważyć, że nie
    wszystkie zmiany są dobre a już za zmienianie dla samego zmieniania
    powinni wieszać :)

    e.

  • 63. Data: 2010-12-13 18:44:17
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    wspolczesnych
    > czasow. Wycofanie zarowek da a w zasadzie juz dalo impuls do wdrazania
    do
    > produkcji alternatywnych zrodel swiatla. Swietlowka kompaktowa to wedlug
    mnie
    > rozwiazanie na jakis czas. W przeciagu kilku lub kilkunastu lat pojawia
    sie
    > inne cuda do robienia swiatla. Zarowka ze swoja niska cena blokowala
    rozwoj.
    > Przez tlumaczenie nie dalo by sie wyeliminowac zarowek.

    Ciekawe, czy będziesz taki mądry jak Ci zlikwidują Twój 8-letni samochód,
    którym statystycznie jeździsz, bo jest za mało zaawansowany
    technologicznie :)
    To, co propagujesz, czyli działanie przez zabranianie to zwyczajny faszyzm
    i podobnie może się skończyć. Powinni dać człowiekowi moc przyłączeniową i
    łaskawie się odp..lić na co sobie klient zużywa. Prąd tani nie jest a w
    ciągu kilku najbliższych lat jeszcze ma zdrożeć o 100-150% więc każdy
    sobie przeliczy czy mu się te np. stale włączone 300W pod sufitem opłaca.
    Wyprowadzę Cię przy okazji z błędu - elektrowniom akurat opłaca się to
    wręcz zajebiście.

    I teraz, dzięki czyjejś korozji mózgu (albo przekupności, czego też nie
    wykluczam) zakazane będą zarówki na jakimś strychu czy w piwniczce, gdzie
    świeci się przez 0.5% czasu. Albo będziesz miał LED-y w żyrandolu a przy
    ścianie legalny grzejnik na prąd. Przy okazji zauważ, że dziwnym trafem
    likwidację zaczęto wcale nie od żarówek mających najgorszą sprawność :).

    To, że żarówka rzekomo "blokuje rozwój" świetnie się nadaje na pretekst
    (do wprowadzenia durnego przepisu np.) ale praktyka tego nie potwierdza.
    Jakimś cudem opłacało się jednak opracowywać i sprzedawać inne źródła
    światła. Chodzi po prostu o uj..nie ludzi, dla których żarówka jest
    "wystarczająco dobra". Przedstawić ich jako nienowoczesnych zgredów a
    później zdecydować za nich. Im wcześniej to pojmiejsz, tym mniej będziesz
    podatny na tresurę. Bo jak na razie cienko z tym u Ciebie.

    A najciekawsze jest to, że Europa cacka się jak stara panna z jakimś CO2 z
    żarówek, a Chiny, Indie, USA, Kanada (a w kolejce czeka Afryka) mają to (i
    nie tylko to) w głębokim poważaniu :)

    e.

  • 64. Data: 2010-12-13 18:47:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ptoki napisały:

    > Czym sie rozni matowa od mlecznej? Skala matowosci?

    Jak mi zdechła pierwsza matowa osramówka halogenowa 105 W, to jej
    zrobiłem sekcję zwłok. Okazało się, że bańka jest z przezroczystego
    szkła, na którym od środka coś napylono, jakiś pyłek. Napylono
    w sposób mechanicnie nietrwały, dało się go lekko zetrzeć palcem.
    To wystarcza, by świecąca żarówa wyglądała przyjemnie. Jestem w stanie
    wyobrazić sobie takiego cosia, który w ogóle nie zatrzymuje światła,
    jedynie je rozprasza. No ale to jest już teraz zabronione, da się
    kupić tylko przezroczyste. Będę więc musiał w końcu zamówić sobie te
    eurokondomy na żarówki. One chyba aż tak przejrzyste nie są.

    A żarówka mleczna, to ma bańkę z naniesioną dość grubą warstwą
    mlecznego szkliwa lub jakiejś farby.

    --
    Jarek

  • 65. Data: 2010-12-13 18:50:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    entroper napisał:

    > Nie wiem, być może również w imieniu Kolegi, chciałbym zauważyć,
    > że nie wszystkie zmiany są dobre a już za zmienianie dla samego
    > zmieniania powinni wieszać :)

    Poza zmianami całkiem niekorzystnymi (jako to łupanie w kościach),
    są również takie, w których można dopatrzeć się aspektów pozytywnych
    (na przykład skleroza).

    Jarek

    --
    Wesołe jest życie staruszka
    Gdzie spojrzy, tam bóstwo co krok

  • 66. Data: 2010-12-13 18:51:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mirek napisał:

    > I na bagnet jak rozumiem ;)

    Na bagnet, to by trzeba tych, co są winni zaistniałej sytuacji.
    A żarówki na szczęście z normalnym gwintem.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2010-12-13 19:05:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Szczepan Bialek napisał:

    > Już teraz rolnik w USA ma urząd w kabinie traktora a za sobą
    > 16 skibowy pług. Pole też ma duże. 40 minut orania w jedną stronę.
    > Przez te minuty urzęduje.

    Nie urzęduje, tylko robi to, co współczesny człowiek powinien robić
    przez większość czasu: nic. Ja nie mam nic przeciwko temu, żeby
    wszyscy mieli tak robotę zorganizowaną, że się nie namęczą, a pole
    jednak zaorane. Ale niech choć raz na 40 minut zrobią coś pożytecznego,
    na przykład zawrócą traktor. Urzędnicy to jednak co innego -- oni
    tylko cały czas przeszkadzają. A nawet potrafią po godzinach zostawać
    w urzędzie.

    Jarek

    --
    -- O co ci chodzi? Kazałeś jej nic nie robić, więc nic nie robi!
    -- Nieprawda. Kazałem jej zrobić Nic, a to co innego.

  • 68. Data: 2010-12-13 21:25:20
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-12-2010 o 12:21:57 Michoo <m...@v...pl> napisał(a):

    > Zakazać ogrzewania elektrycznego?
    Wiesz nie kazdy ma ochotę się przymusowo grzac w lecie.

    > Poza tym zajrzyj w statystyki - ile energii zużywane jest przez na
    > oświetlenie (ale "żarówkowe" a nie sodówki na ulicach) i co w związku z
    > tym da choćby i 50% podniesienie sprawności.
    Na żarówkach żarnikowych? jakby to było możliwe to dawno by było,
    dlatego ulice oświetlają sodówki a nie żarówki.

    > Do dlaczego już teraz narzucają ich używanie?
    Bo mniej energi zużywają. Poza tym już ci pisali widmo jest coraz lepsze.

    > Nie przesadzasz? Jak "tak" powycinane? Dobry kodek i ~250kbps sprawia,
    > że nawet skrzypce (czy inną wiolonczelę ;)) można posłuchać z
    > przyjemnością.
    Jasne szczególnie jak se ściągniesz utwór który ktoś skompresował
    i ci np dzwoni na niektórych częstotliwościach to sobie możesz ale w d...
    pogrzebać.
    Poza tym robili już badania i brak niektórych częstot w widmie upośledza
    słuch.

    > Powinni zakazać sprzedawania kiepskich słuchawek.
    Nigdzie nie pisałem o słuchawkach. Była mowa o widmie.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 69. Data: 2010-12-13 23:17:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.12.2010 22:25, janusz_kk1 pisze:

    > Wiesz nie kazdy ma ochotę się przymusowo grzac w lecie.
    Dlatego wszyscy mają ZAKAZ grzania się w zimie? Pokrętna logika...
    Żarówka to źródło "ładnego" światła i całkiem niezły grzejnik. Jeżeli
    komuś to odpowiada to używa, nie odpowiada to nie używa, po co przymus?

    > Na żarówkach żarnikowych? jakby to było możliwe to dawno by było,
    > dlatego ulice oświetlają sodówki a nie żarówki.
    Jeszcze raz - zużycie energii przez całe oświetlenie "domowe" to oidp
    ~15..20% poboru prądu. Poprawienie sprawności oświetlenia o połowę
    przynosi więc jedynie 7..10% zmianę w całości. Są miejsca gdzie tych
    oszczędności można szukać znacznie więcej.

    > Bo mniej energi zużywają. Poza tym już ci pisali widmo jest coraz lepsze.
    Ale to zużycie ma pomijalny wpływ przy zużyciu przemysłu. Dla mnie
    "lepsze" to ciągle nie jest "wystarczajaco dobre".

    > Jasne szczególnie jak se ściągniesz utwór który ktoś skompresował
    > i ci np dzwoni na niektórych częstotliwościach to sobie możesz ale w
    > d... pogrzebać.
    Też nie ściągam kiepsko skompresowanych utworów. Najlepiej jak się
    samemu kompresuje do VBR prosto z płyty. Ewentualnie z FLAC'a. Słucham
    muzyki dla przyjemności - słuchanie mocno skompresowanych utworów
    przyjemne nie jest.

    > Poza tym robili już badania i brak niektórych częstot w widmie upośledza
    > słuch.
    Możesz dać linke? Chętnie poczytam.

    > Nigdzie nie pisałem o słuchawkach. Była mowa o widmie.
    To, że uszy się psują to kwestia tego, że "kiepskie" słuchawki przenoszą
    słabo skraje ludzkiego zakresu słyszalności. żeby "dobrze" słyszeć modne
    basy i popularną perkusję trzeba znacznie podnieść głośność.

    Michoo

  • 70. Data: 2010-12-14 00:11:14
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    > Ciekawe, czy b&#234;dziesz taki m&#177;dry jak Ci zlikwiduj&#177; Twój 8-letni
    samochód,
    > którym statystycznie je&#188;dzisz, bo jest za ma&#179;o zaawansowany
    > technologicznie :)
    > To, co propagujesz, czyli dzia&#179;anie przez zabranianie to zwyczajny faszyzm
    > i podobnie mo&#191;e si&#234; sko&#241;czy&#230;. Powinni da&#230; cz&#179;owiekowi
    moc przy&#179;&#177;czeniow&#177; i
    > &#179;askawie si&#234; odp..li&#230; na co sobie klient zu&#191;ywa. Pr&#177;d tani
    nie jest a w
    > ci&#177;gu kilku najbli&#191;szych lat jeszcze ma zdro&#191;e&#230; o 100-150%
    wi&#234;c ka&#191;dy
    > sobie przeliczy czy mu si&#234; te np. stale w&#179;&#177;czone 300W pod sufitem
    op&#179;aca.
    > Wyprowadz&#234; Ci&#234; przy okazji z b&#179;&#234;du - elektrowniom akurat
    op&#179;aca si&#234; to
    > wr&#234;cz zajebi&#182;cie.

    Nie zlikwidują mi samochodu. Tego 8 letniego, statystycznego. Musieli by wtedy
    zostawić jeden oddzial w jednej rafinerii. A reszte zamknąć. Z czego zyl by
    krolik i jego przyjaciele. Przy przemiale jaki jest w rafinerich, jak 1% puścić
    na lewo to kasa niewyobrazalna dla nas a nikt i tak sie nie doliczy. Zrobia
    podatek od starych smochodow. Taki ze statystyczny posiadacz da rede go jeszcze
    zaplacic. Ze elektronie na tym dobrze wyjda wiem. Cena pradu nie zalezy od tego
    ile kosztuje wyprodukowaanie i dystrybucja + godziwy zysk. Zalezy od tego ile
    spoleczenstwo moze za niego zaplacic. Jak by zrobili kilowatogodzine po 5
    zlotych to za trzy miesiace zdjeli by 85% licznikow. Jak ktoś przed swietlowkami
    kompaktowymi placil za prad stowke a po ich zalozeniu mu wyjdzie ze 8 dych. To
    za moment znowu placil bedzie stowke. Oni sie o to postaraja. Nie sila a sztuka
    frajerow w dupe tluka. Moze by w koncu ktos zrobil silnik na magnesach co sie
    sam kreci :-) Alternator od samochodu tylko podlaczyc i puscic ich w
    skarpetkach, bez tego oni nas puszcza. Na bank by w takiej sytuacji
    zdelegalizowali magnesy, gorsze od dopalaczy by byly.