  • 41. Data: 2010-12-13 13:22:20
    Temat: Re: zaroka matowa a pierdolona UE
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 13.12.2010 14:14, Robert_J pisze:

    > A jak to stwierdziłeś? Bo nie uwierzę że masz oddzielny licznik na
    > oświetlenie ;-))
    Jak ostatnio sprawdzałem to 3*60 = 180, oraz 180 > 100 ;)

    Michoo

  • 42. Data: 2010-12-13 13:27:45
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Potrzebuje zarowek matowych do lampek przy biurku i do
    > czytania.

    Co prawda wyjdzie drogo, ale moze spróbuj z zaróka do
    powiekszalnika?

  • 43. Data: 2010-12-13 13:36:23
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Jak ostatnio sprawdzałem to 3*60 = 180, oraz 180 > 100 ;)

    Chodziło mi o bardziej o słowo "istotnie" ;-)).

  • 44. Data: 2010-12-13 13:38:35
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Mon, 13 Dec 2010 10:20:04 +0000, Artur Stachura napisał(a):

    > A może ktoś ma pomysł, jak zmatowić zwykłą bańkę żarówki...? Tani i
    > prosty, bo szlifowanie papierem ściernym jest trochę upierdliwe :-)
    > Kojarzy mi się niejasno artykuł S. Sękowskiego w dawnym "Młodym
    > Techniku" nt. chemicznego zmieniania powierzchni szkła...
    Kwasem fluorowodorowym. Ale to troche niebezpieczny proces (silnie
    toksyczny reagent).

    BTW Sekowski wlasnie skonczyl pisywanie do MT :(.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 45. Data: 2010-12-13 14:10:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisal w
    On 12 Gru, 21:57, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Sa obliczenia ze zwykla zarowka emituje wiecej rteci niz zawiera
    > swietlowka. Bo rtec jest tez w weglu spalanym w elektrowniach.
    >
    >Eee tam, z atomowek wydziela sie rtec?
    >Przeciez z wegla to doslownie pare krajow energie czerpie.

    Odwrotnie - z atomowek to pare krajow czerpie prad, dwa z wody, a
    reszta leci na weglu, gazie, ropie.

    J.

  • 46. Data: 2010-12-13 14:11:35
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Gru, 10:36, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    > U ytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisa w wiadomo
    cinews:7da70029-1a4a-4cf8-951f-11ff7577f092@k11g2000
    vbf.googlegroups.com...

    > Moje do wiadczenie jest zgo a odmienne.
    > Mia em (przez 8 lat) w jednym pokoju jedn 100W mleczn , a w drugim 2x100W
    > ( ar wki by y nie zas oni te) i w pokojach by o jasno.
    > Mleczne 100W mi wysz y wi c teraz mam w tym pierwszym yrandol a w nim
    > 5x60W, a w tym drugim 6x60W.

    Znasz zasade ze sie jasnosci zarowek nie sumuja?
    Czyli 2x100W nie daje takiej jasnosci jak 1x200W.

    > Normalnie w czam odpowiednio 3x60 i 4x60, ale do czytania (odrabiania
    > lekcji) jest jakby za ciemno wi c wtedy 5x60 i 6x60.

    Najlepiej jest do odrabiania lekcji miec jedno silne zrodlo swiatla
    (swietlowka) jako glowne i dodatkowo lampke na stole z halogenem.
    Dzieki temu nie ma duzych kontrastow a powierzchnia robocza jest
    oswietlona normalnym swiatlem.

  • 47. Data: 2010-12-13 14:13:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w

    > Nie zabroni, tylko wprowadzi obowiązek certyfikowania każdego z
    > osobna.
    > Świadectwo energetyczne będą musiały mieć, tak jak budynki.

    No bo zamiast abazuru nalezy uzyc LED w odpowiedniej mocy, ilosci i
    kolorze :-)

    J.

  • 48. Data: 2010-12-13 14:20:51
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 13 Gru, 11:40, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:
    > ptoki napisa y:

    > Bzdura. Dyrektywa UE wprowadzana jest w pi ciu etapach. W 2009 roku
    > zacz to od zakazu najbardziej sprawnych ar wek, nast pnie kolejno co
    > roku wycofywane s te o coraz mniejszej sprawno ci. Te, o najni szej
    > sprawno ci mog pozosta do roku 2013.

    Co nie zmienia faktu ze likwiduja najmniej sprawne zrodla swiatla.
    A ze zaczynaja z drugiej strony to inna bajka. Moze doszli do wniosku
    ze tam gdzie byla 100-ka ludzie pomontuje 75-ki i w ten sposobn
    zapotrzebowanie zmniejszy sie o te pare procent. Bo raczej jak ci 100-
    ki zabrali to nie pomontowales sobie dwu oprawek w miejsce jednej.

    > Jakie dane na poparcie tej tezy? Nawet urz dnicy nie odwa yli si
    > na podanie takiego "argumentu", tylko po prostu tupn li nog
    > i zakazali.

    Z katalogu osramu:
    czysta 75W - 925lm
    CLASSIC Standard A
    matowa 75W - 840lm.
    BELLALUX SOFT BIAŁA Standard T
    Na zwykly chlopski rozum jesli swiatlo ma wiecej przeszkod do
    pokonania to sie czesciowo zamienia w cieplo.

  • 49. Data: 2010-12-13 14:23:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jarosław Rafa" <r...@a...krakow.pl> napisał w
    > A po cholere likwidowac cos co jest DOBRE? Zarowka daje swiatlo o
    > widmie ciaglym - najbardziej odpowiednim dla ludzkiego oka. Nie
    > zapewni ci tego zadna swietlowka ani LED.

    Uzyj spektrometru. Swietlowki i LED daja juz widmo ciagle.
    Nierowne, ale ciagle.
    Przy czym nie jestem pewien czy ta nierownosc i nieciaglosc
    cokolwiek szkodza oku [poza oczywiscie odbieraniem kolorow]. Mowiac
    szczerze to watpie.
    Ale dla pasjonatow .. lampy ksenonowe, rowne biale swiatlo, do
    ktorego nas ewolucja dostosowala. No chyba ze czlowiek nie -
    czlowiek potrzebuje stlumione przez liscie :-)

    > A do wspolczesnych czasow nie przystaje mnostwo innych rzeczy,
    > jak np. kasety magnetofonowe. I nikt ich administracyjnie nie
    > likwiduje - nie trzeba bo i tak malo kto ich juz uzywa, gdyz na
    > to miejsce mamy rzeczy LEPSZE. Skoro wszyscy dalej pozostawali
    > przy zarowkach, to widocznie nic LEPSZEGO od zarowki dotychczas
    > sie nie pojawilo.

    Albo po prostu ludzie nie wiedzieli, albo z przyzwyczajenia
    kupowali zarowki.
    Ostatnio tez kupuje - zal nie kupic, jak sa po 50gr, a wkrotce nie
    bedzie.
    Do kibelka sie nadadza, w pokoju od dawna mam swietlowki.

    > Przede wszystkim na zarowkach przez ich niska cene nie bardzo sie
    > juz dalo zarabiac. Wiec producenci - ktorzy wpakowali mnostwo
    > kasy w linie do produkcji swietlowek, a ludzie nie chcieli (i
    > slusznie) ich kupowac - polobbowali gdzie trzeba zeby wprowadzono
    > takie przepisy.

    No nie wiem, nie wiem - w koncu to robia od wielu lat, musieli miec
    zbyt.

    > A tak to ludzie chcac nie chcac kupuja swietlowki, a jak juz ktos
    > bardzo nie chce swietlowek (jak np. ja), to kupuje halogeny,
    > ktore sa ok. 6 razy drozsze od zwyklych zarowek, wiec producenci
    > tak czy siak zarabiaja...

    Zrob im na zlosc - kupuj chinskie lub radzieckie :-)

    > A nawiazujac do tematu, tez szukam zarowek matowych i to dosc
    > specyficznych bo swiecowych. Poprzedni wlasciciel mojego
    > mieszkania zrobil takie fajne oswietlenie - w otworach w scianie
    > sa oprawki na zarowki, wchodza tam wlasnie tylko zarowki
    > swiecowe, ktore wystaja ze sciany mniej wiecej na 3/4 dlugosci -
    > z tym ze zeby to wygladalo ladnie to musza to byc zarowki matowe.
    > No i jedna z tych zarowek mi sie wlasnie spalila, a zapas sie
    > skonczyl. I cholera mnie bierze na urzedniczych debili...

    Ale przeciez sa fajne swietlowki, "swiecowe", E14 .. no chyba ze az
    tak swietlowek nie znosisz.
    Pozostaje Ci poszukac kondomow :-)

    J.

  • 50. Data: 2010-12-13 14:40:04
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A jak to stwierdziłeś? Bo nie uwierzę że masz oddzielny licznik na
    > oświetlenie ;-))
    Dobra. Dowodu nie mam ;-))
    P.G.