-
11. Data: 2010-01-18 19:53:40
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: szymo <s...@w...pl>
Przemek pisze:
> szymo wrote:
>> Ahoj!
>>
>> Mam do kolegów pytanie co zrobić aby przyspieszyć nagrzewanie się
>> budy w Zafirze. Oczywiście już przesłoniłem chłodnicę ale nadal
>> nagrzewa się niemiłosiernie długo da się jeszcze coś zrobić ?? jakiś
>> sposób domowy lub niekoniecznie ? Temperatura silnika w zimie -5 do
>> -17 nie przekracza 80st. Już obniżyłem ilość płynu w układzie
>> chłodzenia aby szybciej się dogrzewał ale jednak to jeszcze nie to. Wiem
>> że w tym modelu to
>> problem ale może można coś jeszcze zrobić co przeoczyłem/nie
>> wiedziałem ?
> masz oslone pod silnikiem?
nie osłony silnika nie mam.
-
12. Data: 2010-01-18 21:19:50
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: "Bastion" <b...@m...pl>
Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hj1d6v$t2s$1@news.man.bydgoszcz.pl...
> Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>
> nie zapowietrzyłem obniżyłem poziom w sposób naturalny - poprzez mniejsze
> ilości dolewanego płynu w ciągu roku. Nie mam krytycznie małej ilości
> płynu tylko zamiast full 3/4
3/4 objetosci zbiorniczka?
W zafirze prawidlowy poziom to dokladnie polowa zbiorniczka.
Czyli masz chyba nadal za duzo plynu?
-
13. Data: 2010-01-19 08:38:57
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: szymo <s...@w...pl>
Bastion pisze:
> Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:hj1d6v$t2s$1@news.man.bydgoszcz.pl...
>> Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>
>> nie zapowietrzyłem obniżyłem poziom w sposób naturalny - poprzez mniejsze
>> ilości dolewanego płynu w ciągu roku. Nie mam krytycznie małej ilości
>> płynu tylko zamiast full 3/4
>
> 3/4 objetosci zbiorniczka?
> W zafirze prawidlowy poziom to dokladnie polowa zbiorniczka.
> Czyli masz chyba nadal za duzo plynu?
>
>
Ujmując to w twoim toku rozumowania to mam 1/4 zbiorniczka :) :) :)
czyli nadal 3/4 stanu :)
Pozdrawiam,
-
14. Data: 2010-01-19 08:41:42
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: szymo <s...@w...pl>
szymo pisze:
> Bastion pisze:
>> Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
>> news:hj1d6v$t2s$1@news.man.bydgoszcz.pl...
>>> Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
>>>
>>> nie zapowietrzyłem obniżyłem poziom w sposób naturalny - poprzez
>>> mniejsze ilości dolewanego płynu w ciągu roku. Nie mam krytycznie
>>> małej ilości płynu tylko zamiast full 3/4
>>
>> 3/4 objetosci zbiorniczka?
>> W zafirze prawidlowy poziom to dokladnie polowa zbiorniczka.
>> Czyli masz chyba nadal za duzo plynu?
>>
> Ujmując to w twoim toku rozumowania to mam 1/4 zbiorniczka :) :) :)
> czyli nadal 3/4 stanu :)
>
> Pozdrawiam,
Oczywiście nie jest to matematyczne 3/4 bo to co jest w zbiorniku
wyrównawczym jest jakąś tam częścią płynu.
-
15. Data: 2010-01-19 14:18:26
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
szymo pisze:
>> Jeżeli to pierwsze, to pewnie termostat.
>> Możesz go sprawdzić tak, że po uruchomieniu silnika czekasz aż ten
>> nagrzeje się już trochę i sprawdzasz temperaturę chłodnicy lub węży do
>> niej dochodzących - powinny być zupełnie zimne. Jeżeli jest inaczej to
>> należy wymienić termostat.
>> Żeby szybciej nagrzewać silnik na początku nie włączaj ogrzewania kabiny.
>> Jeżeli to diesel, to niestety TTTM, że nagrzewa się bardzo powoli.
>
> to benzyna 1.6 16 zaworów/
Więc sprawdź ten termostat. Naprawdę.
>> Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to
>> zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica
>> jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu
>> brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.
>
> układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.
W niektórych pojazdach aby odpowietrzyć, trzeba użyć zaworków umieszczonych
w kluczowych punktach. Sam poziom płynu niczego nie gwarantuje.
Zmniejszanie poziomu w zbiorniku wyrównawczym nie ma zresztą żadnego sensu.
Kluczowa jest szybkość nagrzewa się cieczy w małym obiegu, a zbiornik
do niego nie należy. Płyn w zbiorniku, podobnie zresztą jak i w chłodnicy
ma być zupełnie zimny aż do nagrzania się silnika do tych >= 80 stopni.
Patrz punkt o termostacie...
A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu,
o powiedzmy litr, i to spowoduje szybsze nagrzanie silnika?
A jaką ten litr ma pojemność cieplną w porównaniu ze 100kg metalu?
--
Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.
-
16. Data: 2010-01-19 14:37:49
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: szymo <s...@w...pl>
>> to benzyna 1.6 16 zaworów/
>
> Więc sprawdź ten termostat. Naprawdę.
sprawdzę.
>>> Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to
>>> zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica
>>> jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu
>>> brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.
>>
>> układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.
>
> W niektórych pojazdach aby odpowietrzyć, trzeba użyć zaworków umieszczonych
> w kluczowych punktach. Sam poziom płynu niczego nie gwarantuje.
>
> Zmniejszanie poziomu w zbiorniku wyrównawczym nie ma zresztą żadnego sensu.
> Kluczowa jest szybkość nagrzewa się cieczy w małym obiegu, a zbiornik
> do niego nie należy. Płyn w zbiorniku, podobnie zresztą jak i w chłodnicy
> ma być zupełnie zimny aż do nagrzania się silnika do tych >= 80 stopni.
> Patrz punkt o termostacie...
Zgadzam się jakiś głupi byłem żeby o tak podstawowej rzeczy zapomnieć aż
sam się z siebie śmieję teraz.
> A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu,
> o powiedzmy litr, i to spowoduje szybsze nagrzanie silnika?
> A jaką ten litr ma pojemność cieplną w porównaniu ze 100kg metalu?
hmmm niewielką ? jednak tak sobie pomyślałem że jeżeli płynu będę miał
mniej to szybciej się nagrzeje silnik ale teraz sam z siebie się śmieję
patrz moja odpowiedź na twoją odpowiedź - tak jak wyżej stwierdziłem
"Jakiś głupi byłem".
-
17. Data: 2010-01-19 21:01:09
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: "Bastion" <b...@m...pl>
Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
news:hj3nnl$g93$2@news.man.bydgoszcz.pl...
> szymo pisze:
> Oczywiście nie jest to matematyczne 3/4 bo to co jest w zbiorniku
> wyrównawczym jest jakąś tam częścią płynu.
Jasne. Nie wiem czy to czytales, objawy podobne jak u Ciebie:
http://forum.opel24.com/zafcia-20-dti-nie-trzyma-90-
stopni-czyzby-termostat-vt43138.htm?sid=7d565b10dd70
784c15a49d63e51cf38f
-
18. Data: 2010-01-20 14:57:06
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: szymo <s...@w...pl>
Bastion pisze:
> Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> news:hj3nnl$g93$2@news.man.bydgoszcz.pl...
>> szymo pisze:
>> Oczywiście nie jest to matematyczne 3/4 bo to co jest w zbiorniku
>> wyrównawczym jest jakąś tam częścią płynu.
>
> Jasne. Nie wiem czy to czytales, objawy podobne jak u Ciebie:
> http://forum.opel24.com/zafcia-20-dti-nie-trzyma-90-
stopni-czyzby-termostat-vt43138.htm?sid=7d565b10dd70
784c15a49d63e51cf38f
>
>
Przezcytałem i mam jeszcze większy mętklik niż miałem jedni wymieniają
inni nie wymieniają niewiadomo co pomaga..... a co nie pomaga...
-
19. Data: 2010-01-20 14:57:51
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: szymo <s...@w...pl>
szymo pisze:
> Bastion pisze:
>> Użytkownik "szymo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
>> news:hj3nnl$g93$2@news.man.bydgoszcz.pl...
>>> szymo pisze:
>>> Oczywiście nie jest to matematyczne 3/4 bo to co jest w zbiorniku
>>> wyrównawczym jest jakąś tam częścią płynu.
>>
>> Jasne. Nie wiem czy to czytales, objawy podobne jak u Ciebie:
>> http://forum.opel24.com/zafcia-20-dti-nie-trzyma-90-
stopni-czyzby-termostat-vt43138.htm?sid=7d565b10dd70
784c15a49d63e51cf38f
>>
>>
>>
> Przezcytałem i mam jeszcze większy mętklik niż miałem jedni wymieniają
> inni nie wymieniają niewiadomo co pomaga..... a co nie pomaga...
chyba zrobię tak jak ten ostatni gość sprawdzę tę rurę .
-
20. Data: 2010-01-22 23:28:03
Temat: Re: zafira probem ogrzewania budy
Od: Doktor <d...@p...onet.pl>
Był 18 styczeń 2010 (poniedziałek), gdy o godzinie 11:40 *szymo*
zasugerował(a):
>> Wymień termostat. Przerabiałem to samo w swojej 2 tygodnie temu. Po wymianie
>> problem znikł.
>>
> kurka chyba tak zrobię. bo normalnie już nic innego nie przychodzi mi do
> głowy.
Jestem w gruncie rzeczy samochodowym laikiem, ale na moje oo, to chyba
jedyne rozwiązanie.
A w ogóle wśród moich znajomych, którzy mają Opla, okresowa wymiana
termostatu to standard. Albo ja mam takie szczęscie do znajomych, albo w
Oplach te termostaty sa jakieś wyjątkowo, ekhm, gówniane...
--
Doktor
Wszystko o Outlook Express: http://krzaczory.pl/usenet/?id=12