eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzafira probem ogrzewania budy › Re: zafira probem ogrzewania budy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!nf1.ipartners.pl!ipartners.pl!news2.ipartne
    rs.pl!not-for-mail
    From: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Date: Tue, 19 Jan 2010 14:18:26 +0100
    Organization: GTS Energis
    Lines: 37
    Message-ID: <hj4bf2$2hvs$1@news2.ipartners.pl>
    References: <hivf64$i3r$1@news.task.gda.pl> <hivk7o$13e$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hj1dji$t6u$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    NNTP-Posting-Host: nanajuushi.ipartners.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news2.ipartners.pl 1263907106 83964 157.25.157.219 (19 Jan 2010 13:18:26
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: 19 Jan 2010 13:18:26 GMT
    In-Reply-To: <hj1dji$t6u$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2248425
    [ ukryj nagłówki ]

    szymo pisze:
    >> Jeżeli to pierwsze, to pewnie termostat.
    >> Możesz go sprawdzić tak, że po uruchomieniu silnika czekasz aż ten
    >> nagrzeje się już trochę i sprawdzasz temperaturę chłodnicy lub węży do
    >> niej dochodzących - powinny być zupełnie zimne. Jeżeli jest inaczej to
    >> należy wymienić termostat.
    >> Żeby szybciej nagrzewać silnik na początku nie włączaj ogrzewania kabiny.
    >> Jeżeli to diesel, to niestety TTTM, że nagrzewa się bardzo powoli.
    >
    > to benzyna 1.6 16 zaworów/

    Więc sprawdź ten termostat. Naprawdę.

    >> Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to
    >> zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica
    >> jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu
    >> brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.
    >
    > układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.

    W niektórych pojazdach aby odpowietrzyć, trzeba użyć zaworków umieszczonych
    w kluczowych punktach. Sam poziom płynu niczego nie gwarantuje.

    Zmniejszanie poziomu w zbiorniku wyrównawczym nie ma zresztą żadnego sensu.
    Kluczowa jest szybkość nagrzewa się cieczy w małym obiegu, a zbiornik
    do niego nie należy. Płyn w zbiorniku, podobnie zresztą jak i w chłodnicy
    ma być zupełnie zimny aż do nagrzania się silnika do tych >= 80 stopni.
    Patrz punkt o termostacie...

    A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu,
    o powiedzmy litr, i to spowoduje szybsze nagrzanie silnika?
    A jaką ten litr ma pojemność cieplną w porównaniu ze 100kg metalu?

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: