eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyzafira probem ogrzewania budy › Re: zafira probem ogrzewania budy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.man.bydgosz
    cz.pl!not-for-mail
    From: szymo <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: zafira probem ogrzewania budy
    Date: Tue, 19 Jan 2010 14:37:49 +0100
    Organization: MAN Bydgoszcz, hosted by Kazimierz Wielki University
    Lines: 34
    Message-ID: <hj4cjd$kt3$1@news.man.bydgoszcz.pl>
    References: <hivf64$i3r$1@news.task.gda.pl> <hivk7o$13e$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hj1dji$t6u$1@news.man.bydgoszcz.pl> <hj4bf2$2hvs$1@news2.ipartners.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212.122.215.228
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.man.bydgoszcz.pl 1263908269 21411 212.122.215.228 (19 Jan 2010 13:37:49
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...man.bydgoszcz.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Jan 2010 13:37:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hj4bf2$2hvs$1@news2.ipartners.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2248432
    [ ukryj nagłówki ]

    >> to benzyna 1.6 16 zaworów/
    >
    > Więc sprawdź ten termostat. Naprawdę.

    sprawdzę.

    >>> Jeżeli silnik rozgrzewa się normalnie, ale ogrzewanie jest słabe, to
    >>> zacznij od dolania płynu chłodniczego, a nie odlewania. Nagrzewnica
    >>> jest najwyżej położonym elementem układu chłodzenia i tam płynu
    >>> brakuje w pierwszej kolejności, następnie odpowietrz układ chłodzenia.
    >>
    >> układ nie jest zapowietrzony. płynu jest 3/4 stanu.
    >
    > W niektórych pojazdach aby odpowietrzyć, trzeba użyć zaworków umieszczonych
    > w kluczowych punktach. Sam poziom płynu niczego nie gwarantuje.
    >
    > Zmniejszanie poziomu w zbiorniku wyrównawczym nie ma zresztą żadnego sensu.
    > Kluczowa jest szybkość nagrzewa się cieczy w małym obiegu, a zbiornik
    > do niego nie należy. Płyn w zbiorniku, podobnie zresztą jak i w chłodnicy
    > ma być zupełnie zimny aż do nagrzania się silnika do tych >= 80 stopni.
    > Patrz punkt o termostacie...

    Zgadzam się jakiś głupi byłem żeby o tak podstawowej rzeczy zapomnieć aż
    sam się z siebie śmieję teraz.

    > A w ogóle, to jak ty to sobie wyobrażałeś: że zmniejszysz masę płynu,
    > o powiedzmy litr, i to spowoduje szybsze nagrzanie silnika?
    > A jaką ten litr ma pojemność cieplną w porównaniu ze 100kg metalu?

    hmmm niewielką ? jednak tak sobie pomyślałem że jeżeli płynu będę miał
    mniej to szybciej się nagrzeje silnik ale teraz sam z siebie się śmieję
    patrz moja odpowiedź na twoją odpowiedź - tak jak wyżej stwierdziłem
    "Jakiś głupi byłem".

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: