  • 41. Data: 2013-03-29 20:23:19
    Temat: Re: zadanie z netu
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 19:04:19 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > A moze jakies inne zadanie? Takie zeby bardziej trafialo w
    >
    > algorytmike a mniej w szczegoly implementacji, czy dzialania
    >
    > systemu?

    a nie wiem, mz to zakurat zadanie jest dsyc
    dobre (pod moj gust), nie przepadam za ciezką
    algorytmika - lubie za to optymalizowac w ramach
    tego co daje maszyna :-/

  • 42. Data: 2013-03-29 21:16:24
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 20:23:19 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:

    > a nie wiem, mz to zakurat zadanie jest dsyc
    > dobre (pod moj gust), nie przepadam za ciezką
    > algorytmika - lubie za to optymalizowac w ramach
    > tego co daje maszyna :-/

    Dla mnie optymalizacja w ramach tego co daje maszyna
    stanowi pokuse. Czasami gdy widze ze program wolno
    dziala, to kusi mnie, zeby go zoptymalizowac. Gdy
    ulegne i wykonam optymalizacje liniowe, to wpadam w
    pulapke zagmatwanego kodu i... trudno jest optymalizowac
    na poziomie algorytmow :/
    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2013-03-29 22:14:16
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu piątek, 29 marca 2013 21:16:24 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    > ulegne i wykonam optymalizacje liniowe, to wpadam w
    > pulapke zagmatwanego kodu i... trudno jest optymalizowac

    a mi nie, po przyoptymalizowaniu kod nie robi
    mi sie bardziej zagmatwany, pewnie raczej krotszy
    bo wycinam niektore linijki, wyciagam wyrazenia
    itp - chyba łacze zreszta przyoptymalizowywanie z
    ogolnym poprawianiem bałaganu

  • 44. Data: 2013-03-30 00:31:14
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 28 Mar 2013 22:12:08 +0100, Michoo wyszeptal:

    content/papercite-data/pdf/acemgr09.pdf

    Przebrnąłem...

    > Strona 28 - liczenie "prędkości wykonywania instrukcji" za pomocą NOPów,
    > które nie wychodzą poza dekoder rozkazów jest poronionym pomysłem. W
    > ogóle dlatego się używa benchmarki ze złożonymi operacjami (np.
    > dhrystone) bo procesory mają pipeline i np.
    > add,add,shr może się wykonać w zauważalnie innym czasie niż add,shr,add.

    Autor dość mocno się odsłania zwoimi zdziwieniami poweidziałbym. Te NOPy
    to jedno, ale o takich rzeczach jak wykonywanie pętli o małej ilości
    mikroopów dekodowanych raz pewnie nie słyszał i dziwi się co ten kompilator
    robi z tablicami. Ale nie o tym chciałem, te detale są w tym kontekście
    nieistotne.

    > "Pewnym zaskoczeniem jest prawie dwukrotnie większa szybkość zapisu na
    > komputerze Xeon w porównaniu z Core 2 Duo mimo, że oba komputery
    > posiadają pamięć DDR2 666 MHz" - ech, a gdzie ilość kości pamięci? A
    > gdzie timingi pamięci? Autor słyszał o czymś takim jak dual channel?

    Ten kseon nie miał przypadkiem podpiętej buforowanej?

    > Jak na mimuw to się zawiodłem...

    Ja nie, to ma sens, ale OMG te cytaty z Feynmanna i Jobsa: jak można
    chwalić innowacyjność i tępić heurystyki? A już żeby opierać
    się na eksperymencie w celu wyciąganięcia wniosku, że teoretycznie
    lepsze ale praktycznie gorsze rozwiązania są lepsze to już trzeba
    być mocno wrośniętym w świat uczelniany (1). Rozumiem intencje,
    ale te cytaty...

    Tak na marginesie, jak widzę określenia typu "wydajność względna"
    to widzę zderzenie siebie z ludźmi, którzy zostali na uczelni mniej
    więcej tak jak zderzenie masywnych galaktyk, są artystycznie
    wyglądające pozostałości takich rzeczy daleko w przestrzeni ;)

    Z jednej strony rozumiem potrzebę stworzenia uczestnikom olimpiad
    jednorodnego środowiska do oceny rozwiązań, a z drugiej nóż mi się
    w kieszeni otwiera jak widzę metodę - jak chcą oceniać rozwiązanie
    w ten sposób to mogliby poświęcić czas na ocenę przez człowieka.
    Jak każde programowanie na kartce. Tu widać pewną rozbieżność
    pomiędzy dziedziną Feynmanna a Jobsa - prawa fizyki niektórych
    nie obejmują czasami.

    Mogliby jednak zapewnić ludziom sprzęt oraz cienkiego klienta
    w dowolnym języku i wszystko byłoby jasne. Aż tak biedna polska
    nauka nie jest, żeby nie kupić kilkuset Raspberry Pi i na tym
    możnaby już oceniać rozwiązania w zasadzie idealnie. Zbudowanie
    takiego systemu to nawet niewiele roboty.

    > Przy wypełnianiu tablicy - to jest zdaje się[*] kwestia nie tyle cache
    > co działania linuxa - strony inicjalizowane 0 są przydzielane jako CoW,
    > więc pierwszy zapis do tablicy w losowy sporób robi (robił?) masakrę w mmu.

    Są opcje vm.overcommit_* - dzisiaj już chyba domyślnie są 0, co nie znaczy
    że to pomoże, nie wiem kiedy faktycznie kernel zaczyna szukać strony.
    Ustawianie faulta na pierwszy dostęp jest powszechną praktyką, to nawet
    nie jest COW tylko dziura w pamięci. Na długą metę to powinno przyspieszać
    system i aplikacje, tylko w pomiarach wydajności przeszkadza. Podobne
    akcje robi m.in. NUMA - migruje przy pierwszym dostępie po decyzji.

    (1) Gdyby ktoś miał wątpliwości, wiem co to jest złożoność. Na całe
    szczęście po przepisaniu algorytmu z kartki jeszcze ratuje mnie kwestia
    sprzętu, który też ma swoje właściwości

    --
    Edek

  • 45. Data: 2013-03-30 10:35:54
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Fri, 29 Mar 2013 11:04:19 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > A moze jakies inne zadanie? Takie zeby bardziej trafialo w
    > algorytmike a mniej w szczegoly implementacji, czy dzialania
    > systemu?

    Proszę bardzo: masz na dysku baardzo duży plik tekstowy (np. 200 GB -
    tak duzy, ze nie zmiesci sie caly w pamięci operacyjnej) i chcesz
    wybrac z niego losowa linię. Jak to zrobisz nie skanujac zawartosci
    pliku dwukrotnie?

    RW

  • 46. Data: 2013-03-30 11:17:38
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu sobota, 30 marca 2013 10:35:54 UTC+1 użytkownik Roman W napisał:

> [...]
    > tak duzy, ze nie zmiesci sie caly w pamięci operacyjnej) i chcesz
    > wybrac z niego losowa linię. Jak to zrobisz nie skanujac zawartosci

    Zaindeksuje poczatki linii i zapisze w osobnym pliku. Potem wybiore
    losowy indeks i skocze od razu pod losowy wiersz, bez drugiego skanowania.

    Przy drugim wyborze losowego wiersza, nie bede musial nawet raz skanowac.

    Pozdrawiam

  • 47. Data: 2013-03-30 11:49:54
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 30 marca 2013 11:17:38 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

    > Zaindeksuje poczatki linii i zapisze w osobnym pliku. Potem wybiore
    >
    > losowy indeks i skocze od razu pod losowy wiersz, bez drugiego skanowania.
    >
    > Przy drugim wyborze losowego wiersza, nie bede musial nawet raz skanowac.

    a fseek na takim duzym pliku jest szybką
    operacją? bo od tego wiele zalezy ;) chyba sam
    musze sprawdzic :/

  • 48. Data: 2013-03-30 12:06:20
    Od: "M.M." <m...@g...com>

    W dniu sobota, 30 marca 2013 11:49:54 UTC+1 użytkownik firr kenobi napisał:
    > a fseek na takim duzym pliku jest szybką
    > operacją? bo od tego wiele zalezy ;) chyba sam
    > musze sprawdzic :/
    Wszystko zalezy od systemu plikow. Mowiac po prawdzie, to nigdy
    nie mierzylem czasu funkcji fseek, ale tez na roznych systemach
    plikow golym okiem nie zaobserwowalem aby dzialala wolno.

    Tutaj jest problem z rozna dlugoscia wiersza. Jesli wylosujemy
    sobie offset w pliku i zaczniemy szukac konca linii w
    poblizu wylosowanego offsetu, to bedziemy trafiac czesciej w
    dluzsze wiersze - czyli nie bedziemy mieli losowo.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2013-03-30 13:15:36
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu sobota, 30 marca 2013 12:06:20 UTC+1 użytkownik M.M. napisał:

> [...]
    >
    > poblizu wylosowanego offsetu, to bedziemy trafiac czesciej w
    >
    > dluzsze wiersze - czyli nie bedziemy mieli losowo.

    zmierzylem (ale niedokladnie bo nei chce mi
    sie robic jakiejs kompleksowej testologii

    - zwlaszcza ze nie bardzo wiem jak zapodawac
    /rozrozniac odczyty z cachem i bez cachea )

    i wynik jest u mnie 20 milisekund na
    fseek+fgetc (czyli ujdzie - acz nie testowalem zadnych jakichs brzegowych warunkow)

    wogole to plugin lister do podgladu plikow w
    total komanderze jest dobrze napisany (pewnie
    wlasnie na fseeku) bo o ile otworzenie 50MB pdfa
    acrobat readerowi u mnie zajmuje z 10 sekund
    zamułki 9co prawda nie wiem czy przez wczytywanie
    pdf czy plikow samego programu) to lister otwiera
    blizej natychmiastowo nawet takie duze pliki

  • 50. Data: 2013-03-30 13:55:31
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sat, 30 Mar 2013 03:17:38 -0700 (PDT), "M.M." <m...@g...com>
    wrote:
    > Zaindeksuje poczatki linii i zapisze w osobnym pliku. Potem wybiore
    > losowy indeks i skocze od razu pod losowy wiersz, bez drugiego
    skanowania.

    Czyli jednak bedziesz przetwarzal plik dwukrotnie. Ma byc tylko raz.

    RW