  • 1. Data: 2013-06-07 15:17:18
    Temat: zaczelo sie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Slysze w radiu "... i zaktualizuj oprogramowanie w swoim Volvo.
    Zaktualizowane oprogramowanie jest bezpieczniejsze."

    http://www.volvocars.com/pl/sales-services/services/
    service-2-0/pages/software-update.aspx

    to teraz wszystkiemu bedzie winny program :-)

    Ciekawe czy sie doczytam unifikacji i skladakow ... buda od puga,
    silnik tdi, skrzynia od forda, zawiecha od cytryny :-)

    J.

  • 2. Data: 2013-06-07 15:22:26
    Temat: Re: zaczelo sie
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    J.F. nabazgral(a):

    > Slysze w radiu "... i zaktualizuj oprogramowanie w swoim Volvo.
    > Zaktualizowane oprogramowanie jest bezpieczniejsze."
> [...]

    Znaczy nie zlapiesz virusa na drodze :)

    > to teraz wszystkiemu bedzie winny program :-)
    > Ciekawe czy sie doczytam unifikacji i skladakow ... buda od puga,
    > silnik tdi, skrzynia od forda, zawiecha od cytryny :-)

    Juz tak jest ... nie wiem po co szukac :)

    --
    www.bezwypadkowy.net - Sprawdz historie auta i zobacz czy nie bylo wrakiem.
    www.automo.pl - Sprawdz VIN, wyposazenie, przebieg, historie wypadkowa.

  • 3. Data: 2013-06-07 16:03:09
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2013-06-07 15:17, J.F. pisze:

    > http://www.volvocars.com/pl/sales-services/services/
    service-2-0/pages/software-update.aspx

    > to teraz wszystkiemu bedzie winny program :-)

    Gorzej, teraz już nie będziesz właścicielem samochodu, tylko
    będziesz mieć licencję na korzystanie z niego. Może wzorem niektórych
    producentów sprzętu sieciowego licencja na korzystanie z oprogramowania
    samochodu będzie przysługiwać tylko pierwszemu nabywcy w salonie.
    Drugi właściciel i kolejni będą mogli kupić od siebie tylko hardware,
    a na oprogramowanie trzeba będzie każdorazowo nabyć nową licencję od
    producenta. Jeśli tego nie zrobi, to np. ubezpieczyciel będzie mógł
    odmówić wypłacenia odszkodowania za wypadek podczas jazdy
    z nielicencjonowanym oprogramowaniem. Jakie tu się otwierają
    możliwości przed producentami aut... :-)

    T.

  • 4. Data: 2013-06-07 19:07:41
    Od: a...@g...pl

    J.F. wrote:

    > Slysze w radiu "... i zaktualizuj oprogramowanie w swoim Volvo.
    > Zaktualizowane oprogramowanie jest bezpieczniejsze."

    Do pojazdów PSA możesz w serwisie zamówić płytkę CD z nowym softem. Soft
    niestety lub stety nie steruje silnikiem itd - jedynie funkcje typu radio,
    bluetooth, navi itd.

    Kosztuje 1gr+vat.

    --
    Arek, arekmx|gazeta.pl

  • 5. Data: 2013-06-07 19:42:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 19:07:41 +0200, a...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > niestety lub stety nie steruje silnikiem itd - jedynie funkcje typu radio,

    Wow, jak sie odprowadza 0,23 gr VAT ? :-)

    J.

  • 6. Data: 2013-06-07 20:09:26
    Od: ZIWK <w...@o...pl>

> [...]
    >
    > Ciekawe czy sie doczytam unifikacji i skladakow ... buda od puga,
    > silnik tdi, skrzynia od forda, zawiecha od cytryny :-)

    Odkryłeś Amerykę - aktualizacje softu (silnik, skrzynia, itd...)
    przeprowadza się często przy przeglądach gwarancyjnych.
    I to od lat co najmniej kilku.
    Często klient nawet nie wie, co oznaczają wpisy typu CTRX - w protokole
    przeglądu :)

    --
    /\ Wojciech Smagowicz - Kraków /\
    /\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

  • 7. Data: 2013-06-07 20:18:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 07 Jun 2013 20:09:26 +0200, ZIWK napisał(a):
    service-2-0/pages/software-update.aspx

    > Odkryłeś Amerykę - aktualizacje softu (silnik, skrzynia, itd...)
    > przeprowadza się często przy przeglądach gwarancyjnych.
    > I to od lat co najmniej kilku.

    Ale w reklamie to pierwszy raz slysze.

    > Często klient nawet nie wie, co oznaczają wpisy typu CTRX - w protokole
    > przeglądu :)

    I cos czuje ze to sie zmieni, teraz bedzie normalnie, klient zadzwoni
    "prosze wylaczyc i wlaczyc samochod, prosze zainstalowac najnowsze
    sterowniki" itp :-)

    J.

  • 8. Data: 2013-06-08 09:57:37
    Od: "TW Dziobak" <d...@h...pl>

    Uzytkownik "J.F." napisal w wiadomosci

    > to teraz wszystkiemu bedzie winny program :-)

    Co innego mnie niepokoi : wprawdzie to nie jest z branzy samochodowej ale
    zle wzorce maja znakomite mozliwosci rozpowszechniania sie.
    Trzoche przerysowuje ale wyglada to tak najogólniej tak :
    Projektant (zespól) jest cieniutki jak szczypior, rodzi uzadzenie które jest
    sterowane prockiem i wykonuje sporo funkcji.
    Problem w tym, ze wszytkie te funkcje sa na granicach wydolnosci
    konstrukcyjnej sprzetu (a to z powodu niedouczonych inzynierów lub/i
    nieograniczonej checi zysku koncernu) a potem sie kombinuje jak tu cos
    softem poprawic. Przerabiam to na codzien. :(

    pozdrawiam

    Pieszy

  • 9. Data: 2013-06-08 10:18:40
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@n...com>

    W dniu 2013-06-07 20:18, J.F. pisze:

    > I cos czuje ze to sie zmieni, teraz bedzie normalnie, klient zadzwoni
    > "prosze wylaczyc i wlaczyc samochod, prosze zainstalowac najnowsze
    > sterowniki" itp :-)

    Przecież już tak jest. Tysiące osób zdejmują co pewien czas klemę z
    akumulatora, żeby komputer zapomniał błędne parametry. Pewnie lepiej
    byłoby doprowadzić komputer i czujniki do porządku, ale w przypadku
    stary samochodów, gdzie już coraz trudniej o części (i kompetentnego
    serwisanta!), to jest jedyne wyjście.

  • 10. Data: 2013-06-27 03:15:07
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 6/7/2013 7:07 PM, a...@g...pl wrote:

> [...]
    > niestety lub stety nie steruje silnikiem itd - jedynie funkcje typu radio,

    najstarsze auto jakie znam z updejtami na płytkach
    to Safrane z 1995 i BMW7 z 1995 - miałem/mam oba :)

    wsadzałeś płytkę CD z updejtem do bagażnika (BMW7)
    albo schowka (Renault) i się updejtowało kilka minut ;)

    po czym na kolorowym ekraniku pojawiał się dodatkowy
    bajer na przykład kompas :)