  • 141. Data: 2014-03-28 09:26:34
    Temat: Re: [youtube] Potrącenie pieszego na przejściu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Zmieni się zasadniczo podejście do kwestii pieszych - jak nie
    > z rozsądku to ze strachu.

    Ale w jaki sposób niby to uratuje święte krowy co lezą pod maskę? Nie
    uratuje.

    > Może tak, może nie. Nie próbuj sprowadzać sprawy do absurdu, ponieważ
    > to wychodzi dość głupio - zazwyczaj jest to problem braku argumentów.
    > Zasadniczo nie chodzi o święte krowy, tylko ogólnie o podejście
    > wielu kierowców do pieszych.

    Problemem nie jest podejście kierowców tylko głupota pieszych. Skoro ludzie
    potrafią nie pakować się pod pociąg czy tramwaj to przy odrobinie wyobraźni
    wpadną też na to że tak samo samochód nie zatrzymuje się w miejscu ani nie
    znika.

    > Hmmm, zasadniczo to rzadko ktoś się pakuje przed samochód bez upewnienia
    > się, że zdąży.

    Cmentarze są pełne tych co się nie upewniali.

    > Wolne żarty - dziwnym trafem piesi dość często giną na pasach i to
    > nie wchodząc tuż przed pojazd, a idąc przez pasy przy stojących
    > samochodach.

    Bo lezą jak krowy. Każdy kto myśli nie lezie przez trzy pasy ruchu po na
    pierwszym ktoś się zatrzymał tylko jak się zza tego samochodu wychyla to
    patrzy czy na kolejnym kierowca się zatrzymał czy może go nie widzi i
    jedzie. Tego uczą już w przedszkolu!

    > Tak, zrozumienie problemu wymaga myślenia i myślę, że potrafisz
    > się z tym zmierzyć :P

    Nie potrafię. Nijak nie potrafię zrozumieć świętych krów. Pomożesz mi?
    Powiedz co kieruje kimś kto pakuje się komuś pod koła? Przekonanie że jak ma
    pierwszeństwo to jest nieśmiertelny czy może równie naiwne podejście, że
    kierowcy nie popełniają błędów? Bo jak pisałem to że wina jest kierowcy to
    niewiele zmienia z punktu widzenia trupa. Podstawowa zasada to zasada
    ograniczonego zaufania. Dotyczy tak samo kierowców jak i pieszych i im
    szybciej piesi to zrozumieją tym szybciej przestaną ginąć.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 142. Data: 2014-03-28 09:28:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie no, litości. Idąc tym tropem to należałoby co pas sprawdzać czy
    > ktoś się nie zatrzymał,

    No w końcu! Tak, tak postępuje myślący pieszy i tego uczą w przedszkolach.
    Jak masz inne zdanie to leź jak krowa - dobór naturalny zrobi swoje.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 143. Data: 2014-03-28 09:35:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Czesław Wiśniak" napisał w wiadomości grup

    > O ja pierdole, znowu to samo.
    > Jaki ty jestes chlopie ciezki.
    > Po to mam nadzieje wejdzie przepis jak to nazwales "szykanujacy
    > kierowcow", zeby taki jelop zastanowil sie 3x co robi dojezdzajac do
    > przejscia. Zwlaszcza, ze jest zapakowany w puszke.
    > Jak ktos jest tepy i dopiero po wlasnych doswiadczeniach musi to zrozumiec
    > to trudno.

    Ty ciągle nie rozumiesz. Kierowcy łamią przepisy. Celowo lub niechcący ale
    to robią. Ludzie popełniają błędy i im szybciej sobie to uświadomisz tym
    lepiej. Dlatego posiadanie pierwszeństwa w żaden sposób nie gwarantuje że
    się cało przejdzie na drugą stronę ulicy. I nie ma znaczenia ile różnych
    przepisów wymyślisz bo zawsze ktoś może się zagapić i w ogóle nie zauważyć
    przejścia - dlatego właśnie w przedszkolu uczy się dzieci że mają się
    rozejrzeć a na drogę iść jak nikogo nie ma albo jak już auto się zatrzyma, a
    nie zgadywać mam pierwszeństwo to pewnie mogę bezpiecznie iść.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 144. Data: 2014-03-28 09:35:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

> [...]

    Zwlaszcza, ze jest zapakowany w puszke.
    Jak ktos jest tepy i dopiero po wlasnych doswiadczeniach musi to zrozumiec
    Wybacz ale koncze te dywagacje bo rece i nogi opadaja.

  • 145. Data: 2014-03-28 09:43:01
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 09:04, Myjk pisze:
    > Fri, 28 Mar 2014 08:45:58 +0100, Artur Maśląg

    > Chciałeś przepis i go dostałeś.

    Dostałem, tylko z niego nie wynika to co chciałbyś udowodnić.

    Nie, nie ma.

  • 146. Data: 2014-03-28 09:45:33
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 09:26, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale w jaki sposób niby to uratuje święte krowy co lezą pod maskę? Nie
    > uratuje.

    Uratuje.

    > Problemem nie jest podejście kierowców tylko głupota pieszych.

    Aha, to zdaje się nie bardzo jest o czym dyskutować.

    (...)

  • 147. Data: 2014-03-28 09:48:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Mar 2014 09:43:01 +0100, Artur Maśląg

    > Nie, nie ma.

    OK, jak zwykle masz rację. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 148. Data: 2014-03-28 09:51:06
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 09:28, Ergie pisze:
    > "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > No w końcu! Tak, tak postępuje myślący pieszy i tego uczą w
    > przedszkolach.

    Jasne, postawmy prawo i zasady na głowie. Dokładnie na tej
    zasadzie na zielonym świetle co pas będziesz sprawdzał czy
    ktoś nie próbuje przejechać na czerwonym.

    Tak, tego uczą w przedszkolach. Na szczęście chyba w niewielu:>

    > Jak masz inne zdanie to leź jak krowa - dobór naturalny
    > zrobi swoje.

    Niczego innego się nie spodziewałem.

  • 149. Data: 2014-03-28 09:52:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 28 Mar 2014 09:51:06 +0100, Artur Maśląg

    > Jasne, postawmy prawo i zasady na głowie. Dokładnie na tej
    > zasadzie na zielonym świetle co pas będziesz sprawdzał czy
    > ktoś nie próbuje przejechać na czerwonym.

    Ja tak robię, i nie widzę w tym nic dziwnego.
    Praktycznie nic to nie kosztuje.

    > Tak, tego uczą w przedszkolach. Na szczęście chyba w niewielu:>

    Uczą. Jeśli nie w przedszkolach, to robią to rodzice.
    Bo prawo nie chroni przed utratą zdrowia czy życia.

    --
    Pozdor Myjk

  • 150. Data: 2014-03-28 09:53:22
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2014-03-28 09:48, Myjk pisze:
    > Fri, 28 Mar 2014 09:43:01 +0100, Artur Maśląg

    > OK, jak zwykle masz rację. :P

    Mam gdzieś swoją rację, a jak masz wątpliwości i poproś o interpretację
    np. Biuro Prawne KGP.