  • 11. Data: 2011-04-04 13:29:20
    Temat: Re: yaris - zacisk\łożysko
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-04-04 10:38, Mateusz pisze:

    > tyle to wiem, ale to jedynie skutek.

    Chyba nie kapujesz - sugeruję siedzą zbyt ciasno nie "po szerokości" (czyli w osi
    przesuwu tłoczka), tylko "po długości", czyli w płaszczyźnie poprzecznej.
    Bo są ciut za duże i nie mają luzu. Typowa sprawa - dwa razy w życiu tak miałem
    i musiałem podpiłować pilnikiem krawędzie.
    Nie ma to nic wspólnego z tłoczkiem - będą ciasno nawet gdybyś tłoczek w ogóle wyjął.

  • 12. Data: 2011-04-04 14:31:11
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Mateusz <m...@g...com> napisał(a):

    > na
    > nem.
    > zka i
    >
    > Je=B6li dobrze rozumiem, to jest to pochodna zaworka powietrza w kole
    > nie ? Pytanie tylko, czy takie rozwi=B1zanie si=EA sprawdzi w uk=B3adach z
    > ABSem czy generalnie nie ma r=F3=BFnicy ? chodzi generalnie o pomp=EA ABS.
    > Nie wiem czy nie bredz=EA, ale odpowietrzenie pompy jest ju=BF konieczne
    > jak jest wyciek p=B3ynu z uk=B3adu - czyli mnie to nie dotyczy.
    Tak, jest to zaworek działający tak jak w kole. Takie zaworki są rownież do
    kupienia. Są na przyklad elementami osprzętu stosowanego w ukladach
    pneumatcznych. Trzeba tylko zwrócić uwagę czy płyn ich nie uszkodzi. Dlatego
    pomysl ze zrobieiem z rurek miedzianych i kulki od lożyska. Nie ma żadnej
    cudownej procedury z odpowietrzaniem ukladów hydraulicznych. Trzeba przez nie
    przepuścić odpowiednią ilość plynu pomiędzy zbiornikiem a miejscem ktore się
    odpowietrza.

  • 13. Data: 2011-04-04 14:48:23
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 4 Kwi, 13:29, Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury> wrote:

> [...]
    > i musiałem podpiłować pilnikiem krawędzie.
    > Nie ma to nic wspólnego z tłoczkiem - będą ciasno nawet gdybyś tłoczek w ogóle

    cholera... sory ;) Może być tak, że u mnie klocek trze o tą matową
    powierzchnie pomiędzy mocowaniem a ta częścią , z którą styka
    http://s1.blomedia.pl/autokult.pl/images/2010/09/Tar
    cza-hamulcowa.jpg

    Jak mi te śruby z zacisku w końcu puszczą (dzisiaj chce to rozkręcić
    na zimno) to przypatrzę się uważniej i przypiłuję.

  • 14. Data: 2011-04-04 15:10:55
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 4 Kwi, 14:31, "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

> [...]
    > przepuścić odpowiednią ilość plynu pomiędzy zbiornikiem a miejscem ktore się

    Dzięki jeszcze raz. Może faktycznie sobie zrobię tak dla ciekawostki.

  • 15. Data: 2011-04-04 18:45:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz" <m...@g...com> napisał w
    >Też dobre. Tylko jest jeden problem - odpowietrzniki. Są k****a
    >m*ć w
    >takim stanie, że nie czuję się (chyba) na siłach, żeby się za nie
    >brać
    >(wolałbym nie ukręcić).
    >Wolałbym się potem nie pakować w gwintowanie bo jak mi potem ten
    >gwint
    >zerwie pod ciśnieniem to będę dopiero w czarnej d**ie ;)

    Predzej czy pozniej cie to czeka, wiec twoj wybor - teraz na
    spokojnie ukrecic i ewentualnie zmienic, czy poczekac, moze auto
    sie sprzeda wczesniej :-)

    Troche wd40, moze podgrzac malym palniczkiem, dobry klucz i moze
    puscic.

    Przy czym do rozruszania tloczka czy zacisku to moze nawet nie
    trzeba odpowietrzac.

    J.

  • 16. Data: 2011-04-05 08:59:14
    Od: Mateusz <m...@g...com>

    On 4 Kwi, 18:45, "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > puscic.
    >
    > Przy czym do rozruszania tloczka czy zacisku to może nawet nie

    Cześć J.F ;) powiem Ci tak: nie robiłem w końcu tego odpowietrzania,
    bo byłem u mechanika, przjechał się i powiedział, że nie ma takiej
    potrzeby.
    We własnym zakresie zrobiłem więcej, bo w końcu udało mi się zdjąć ten
    zacisk na zimnym (palnika niestety nie miałem a przydałby się).

    Przypiłowałem (i posmarowałem lekko w tym miejscu smarem miedziowym)
    te klocki po obu stronach, ale nie na powierzchni ściernej tylko na
    podstawie, przy której są blaszki (żeby gładko wlazły, bo przy
    pierwszym montażu trochę na chama je wsadziłem). Felga się przestała
    grzać ;)