  • 21. Data: 2017-04-08 05:16:25
    Temat: Re: wzmacniacz mikrofonowy dla mikrofonu elekretowego zasilany 5V- prosba o schemat
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    a...@g...com wrote:

    > ale ja chce caly wzmacniacz a nie tylko przed, moge go zasilac bateryjka
    > 9v bo nie pobiera toto pawie pradu, ale chcialbym elegancko na 5V z USB
    > laptopa

    Czym sie wg Ciebie rozni przedwzmacniacz od wzmacniacza?

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

    Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków

  • 22. Data: 2017-04-08 09:41:35
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 8 Apr 2017 03:16:25 +0000 (UTC), g...@s...invalid (Adam
    Wysocki) wrote:
    > Czym sie wg Ciebie rozni przedwzmacniacz od wzmacniacza?

    Tak na chłopski rozum: przedwzmacniacz wzmacnia bardzo małe sygnaly
    ze źródeł takich jak mikrofon czy głowica magnetofonowa na "standard
    czincz". Wzmacniacz wzmacnia ze "standardu czincz" na
    głośniki/słuchawki.
    Wzmacniacz może mieć obie w/w bloki.

    --
    Marek

  • 23. Data: 2017-04-08 10:52:33
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    > Tak na chłopski rozum: przedwzmacniacz wzmacnia bardzo małe sygnaly ze
    > źródeł takich jak mikrofon czy głowica magnetofonowa na "standard

    Oj, mocno na chłopski... Racja, tak to się pewnie postrzega.

    > czincz". Wzmacniacz wzmacnia ze "standardu czincz" na głośniki/słuchawki.

    Denon, Technics, czy inna Yamaha...

    > Wzmacniacz może mieć obie w/w bloki.

    Ano... Tylko, że to na chłopski... powszechny sposób postrzegania...
    A ja powiem, jak dla mnie, a co, pochwalę się:
    Przedwzmacniacz - dokonuje jakiejś operacji na sygnale, zmiana fazy (jeśli
    trzeba, czy nie tak - nie znam, stąd pytam - robi się wibrato dla
    OHammonda?), charakterystyka częstotliwości ("equalizer", czy magnetyczny
    adapter), dodanie zniekształceń (np. fuzz gitarzysty), a wzmacniacz
    właściwy, końcowy, daje moc sygnałowi... Tak ja to w wielkim uproszczeniu
    widzę. Cóż, niestety, nie po chłopsku, choć też czasem na "ch", ale za długo
    by tu pisać, czemu.
    Myślę Marku, że słusznie zauważyłeś, jak do tego podchodzi ogół
    społeczeństwa.
    Mnie się to natomiast skojarzyło z takim czterowierszem (fragnemt większego
    utworu):
    "Nasz naród jak lawa
    Z wierzchu zimna i twarda, sucha i plugawa
    Lecz wewnętrznego ognia sto lat nie wyziębi
    Plwajmy na tę skorupę i zstąpmy do głębi..."
    (Piotr Wysocki w 3 części Dziadów Mickiewicza).

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 24. Data: 2017-04-08 11:37:04
    Od: a...@g...com

    W dniu sobota, 8 kwietnia 2017 05:16:26 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

> [...]
    > [ Web: http://www.chmurka.net/ ]
    >
    > Wysłano z telefonu bez polskiej klawiatury, przepraszam za brak polskich znaków

    witam

    nieistotna gra slow, bo kazdy przedwzmacniacz jest wzmacniaczem :))
    jezeli dodam mikrofonowy to fachowcy wiedza o co chodzi czyli o moc prady i poziomy
    sygnalow.

    pzdr

  • 25. Data: 2017-04-08 21:42:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Idz na elektrode, tam sa bardziej uczynni.

  • 26. Data: 2017-04-08 22:24:36
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > Idz na elektrode, tam sa bardziej uczynni.

    Tam za grę słów to można dostać dożywotniego bana :)