-
1. Data: 2011-02-10 00:34:51
Temat: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Od: xxxx <a...@w...pl>
Witam
Problem polega na tym, że nie odnotowywuję przyrostu mocy jaka winna być
przy wzrooście obrotów. Powyższe obseruję w zakresie "wyższych" obrotów,
które definiuję na około 3-3,5 tys. Objawy uczucie tak jakby brakowąło mocy
np przy przyspieszaniu od pewnych obrotów. SPecjalnie pisze obrotów, gdyż
zauwazyłem to kazdym biegu.
Pojazd: Vectra A z silnikiem x16sz z LPG (wpływ gazyu wykluczam bo
zachowuje sie analogicznie na LPG jak i E95).
Co może być przyczyną. Przewody - wymienione, filtry wymienienione, świece
- wymienione. EGR - OK.
--
Pozdrawiam
---------------
***ERA****
aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei
-
2. Data: 2011-02-10 09:00:39
Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>
> Problem polega na tym, że nie odnotowywuję przyrostu mocy jaka winna być
> przy wzrooście obrotów. Powyższe obseruję w zakresie "wyższych" obrotów,
> które definiuję na około 3-3,5 tys. Objawy uczucie tak jakby brakowąło
> mocy
> np przy przyspieszaniu od pewnych obrotów.
silnik ciągnie proporcjonalnie do swojego momentu
który dla benzyniaków max jest w okolicach 3-3,5 tys obrotów
po przekroczeniu tych obrotów moc rośnie a przyspieszenie spada bo moment
spada
tak jest we wszystkich autach - więc nie ma czym się martwić
-
3. Data: 2011-02-10 09:16:09
Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl>
xxxx <a...@w...pl> napisał(a):
>
> Witam
> Problem polega na tym, że nie odnotowywuję przyrostu mocy jaka winna być
> przy wzrooście obrotów. Powyższe obseruję w zakresie "wyższych" obrotów,
> które definiuję na około 3-3,5 tys. Objawy uczucie tak jakby brakowąło mocy
> np przy przyspieszaniu od pewnych obrotów. SPecjalnie pisze obrotów, gdyż
> zauwazyłem to kazdym biegu.
> Pojazd: Vectra A z silnikiem x16sz z LPG (wpływ gazyu wykluczam bo
> zachowuje sie analogicznie na LPG jak i E95).
>
> Co może być przyczyną. Przewody - wymienione, filtry wymienienione, świece
> - wymienione. EGR - OK.
>
Konczace sie sprzeglo?
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
4. Data: 2011-02-10 09:27:15
Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>
Użytkownik "fuen" <fuen[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości ...
>
> po przekroczeniu tych obrotów moc rośnie a przyspieszenie spada bo moment
> spada
przestań jeździć kosiarką do trawy i nie wygłupiaj się z takimi
"poradami"...
-
5. Data: 2011-02-10 09:33:31
Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>
wszystkie silniki mają taką charakterystykę
nawet w kosiarce wartość momentu spada przy wyższych obrotach
-
6. Data: 2011-02-10 11:17:32
Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>
Użytkownik "fuen" <fuen[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości ...
> wszystkie silniki mają taką charakterystykę
> nawet w kosiarce wartość momentu spada przy wyższych obrotach
przestań brandzlować się tym momentem :)
pokaż mi samochód z silnikiem benzynowym, który po przekroczeniu
3,5 kRPM przestaje przyspieszać "bo mu moment spadł"
większość które znam z autopsji a nie czytania w necie dopiero od
3 kRPM zaczynają porządnie przyspieszać :)
a w tym przypadku stawiałbym raczej na problem ze sprzęgłem niż twoje
bzdurne wymysły z przebiegiem charakterystyki momentu obrotowego
PS: wyższe obroty w benzynie to powiedzmy ~6 kRPM :)
-
7. Data: 2011-02-10 11:17:34
Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>
On 10 Lut, 09:00, "fuen" <fuen[spam]@wp.pl> wrote:
> silnik ci gnie proporcjonalnie do swojego momentu
> kt ry dla benzyniak w max jest w okolicach 3-3,5 tys obrot w
Nieprawda.
> po przekroczeniu tych obrot w moc ro nie a przyspieszenie spada bo moment
> spada
Przyspieszenie rosnie, bo moment na kolach rosnie, bo moment na kolach
wynika wprost (przez przelozenie i opory ruchu) z mocy na silniku.
Poducz sie, pozniej pisz.
pozdr
AA
-
8. Data: 2011-02-10 13:01:42
Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Od: Kamil <k...@s...com>
On 10/02/2011 08:33, fuen wrote:
> wszystkie silniki mają taką charakterystykę
> nawet w kosiarce wartość momentu spada przy wyższych obrotach
Autobus ma momentu z 10x wiecej od niejednego sportowego samochodu,
jakos nie widac Ikarusa objezdajacego wszystko na swiatlach. Nie pitol.
--
Pozdrawiam
Kamil
-
9. Data: 2011-02-10 16:49:07
Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Od: "spa" <s...@a...er>
Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
news:ij0k36$cag$1@inews.gazeta.pl...
> Autobus ma momentu z 10x wiecej od niejednego sportowego samochodu, jakos
> nie widac Ikarusa objezdajacego wszystko na swiatlach. Nie pitol.
Bo jest znacznie cięższy
http://www.autogen.pl/art-17-moc-i-moment-obrotowy-s
ilnikow.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_WRC
Ikarus serii 200 silnik RABA MAN D2156 HM6U, o pojemności skokowej 10350
cm3, w układzie leżącym, rzędowym. Moc maksymalna tej jednostki wynosiła 142
kW i osiągana była przy prędkości obrotowej 2100 obr/min, zaś maksymalny
moment obrotowy wynosił 696 Nm
Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony jest w silnik Diesla firmy Cummins o
pojemności 6,7 litra. Osiąga moc 180,5 kW przy 2300 obrotach na minutę i
moment obrotowy 1008 Nm
Volvo 9700 Silnik jest dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 420 lub 460 KM
i udostępnia większy od swojego poprzednika maksymalny moment obrotowy,
odpowiednio: 2100 Nm przy 1100-1400 obr/min i 2300 Nm przy 1050-1400 obr/min
przykładowe współczesne osobowe:
Audi S4 3.0 TFSI DOHC V6 (kompresor, 333 KM przy 5500 obr./min, 440 Nm przy
2900-5300 obr./min)
Ford Mustang GT 5.0 DOHC V8 (412 KM przy 6500 obr./min, 529 Nm przy 4250
obr./min)
Hyundai Genesis 5.0 Tau DOHC V8 (429 KM przy 6500 obr./min i 582 Nm przy
5000 obr./min)
dziwoląg:
Inżynierowie Bugatti stworzyli jeżdżący prototyp samochodu o napędzie
elektrycznym. Ma on dwa silniki o łącznej mocy 811 KM i monstrualnym
momencie obrotowym wynoszącym 2 200 Nm dostępnych od 0 obr/min.
-
10. Data: 2011-02-10 19:57:39
Temat: Re: wyzsze obroty i brak mocy [vectra a]
Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>
> Przyspieszenie rosnie, bo moment na kolach rosnie, bo moment na kolach
> wynika wprost (przez przelozenie i opory ruchu) z mocy na silniku.
nieprawda
moment na kolach jest proporcjonalny do momentu silnika
jesli moment obrotowy na wale spada na kolach równiez
i nic tego nie zmieni....
nawet twoja filozofia