eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodywyższe obroty i brak mocy [vectra a]
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2011-02-10 00:34:51
    Temat: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: xxxx <a...@w...pl>


    Witam
    Problem polega na tym, że nie odnotowywuję przyrostu mocy jaka winna być
    przy wzrooście obrotów. Powyższe obseruję w zakresie "wyższych" obrotów,
    które definiuję na około 3-3,5 tys. Objawy uczucie tak jakby brakowąło mocy
    np przy przyspieszaniu od pewnych obrotów. SPecjalnie pisze obrotów, gdyż
    zauwazyłem to kazdym biegu.
    Pojazd: Vectra A z silnikiem x16sz z LPG (wpływ gazyu wykluczam bo
    zachowuje sie analogicznie na LPG jak i E95).

    Co może być przyczyną. Przewody - wymienione, filtry wymienienione, świece
    - wymienione. EGR - OK.

    --

    Pozdrawiam
    ---------------
    ***ERA****
    aby wysłać maila: http://cerbermail.com/?0jU9s04Hei


  • 2. Data: 2011-02-10 09:00:39
    Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>

    > Problem polega na tym, że nie odnotowywuję przyrostu mocy jaka winna być
    > przy wzrooście obrotów. Powyższe obseruję w zakresie "wyższych" obrotów,
    > które definiuję na około 3-3,5 tys. Objawy uczucie tak jakby brakowąło
    > mocy
    > np przy przyspieszaniu od pewnych obrotów.

    silnik ciągnie proporcjonalnie do swojego momentu
    który dla benzyniaków max jest w okolicach 3-3,5 tys obrotów

    po przekroczeniu tych obrotów moc rośnie a przyspieszenie spada bo moment
    spada

    tak jest we wszystkich autach - więc nie ma czym się martwić



  • 3. Data: 2011-02-10 09:16:09
    Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: "pablo eldiablo" <j...@W...gazeta.pl>

    xxxx <a...@w...pl> napisał(a):

    >
    > Witam
    > Problem polega na tym, że nie odnotowywuję przyrostu mocy jaka winna być
    > przy wzrooście obrotów. Powyższe obseruję w zakresie "wyższych" obrotów,
    > które definiuję na około 3-3,5 tys. Objawy uczucie tak jakby brakowąło mocy
    > np przy przyspieszaniu od pewnych obrotów. SPecjalnie pisze obrotów, gdyż
    > zauwazyłem to kazdym biegu.
    > Pojazd: Vectra A z silnikiem x16sz z LPG (wpływ gazyu wykluczam bo
    > zachowuje sie analogicznie na LPG jak i E95).
    >
    > Co może być przyczyną. Przewody - wymienione, filtry wymienienione, świece
    > - wymienione. EGR - OK.
    >

    Konczace sie sprzeglo?


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 4. Data: 2011-02-10 09:27:15
    Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>


    Użytkownik "fuen" <fuen[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości ...
    >
    > po przekroczeniu tych obrotów moc rośnie a przyspieszenie spada bo moment
    > spada

    przestań jeździć kosiarką do trawy i nie wygłupiaj się z takimi
    "poradami"...


  • 5. Data: 2011-02-10 09:33:31
    Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>

    wszystkie silniki mają taką charakterystykę
    nawet w kosiarce wartość momentu spada przy wyższych obrotach


  • 6. Data: 2011-02-10 11:17:32
    Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: "Tadeusz" <...@s...onet.pl>


    Użytkownik "fuen" <fuen[spam]@wp.pl> napisał w wiadomości ...
    > wszystkie silniki mają taką charakterystykę
    > nawet w kosiarce wartość momentu spada przy wyższych obrotach

    przestań brandzlować się tym momentem :)

    pokaż mi samochód z silnikiem benzynowym, który po przekroczeniu
    3,5 kRPM przestaje przyspieszać "bo mu moment spadł"
    większość które znam z autopsji a nie czytania w necie dopiero od
    3 kRPM zaczynają porządnie przyspieszać :)

    a w tym przypadku stawiałbym raczej na problem ze sprzęgłem niż twoje
    bzdurne wymysły z przebiegiem charakterystyki momentu obrotowego

    PS: wyższe obroty w benzynie to powiedzmy ~6 kRPM :)


  • 7. Data: 2011-02-10 11:17:34
    Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: Adam Adamaszek <c...@g...com>

    On 10 Lut, 09:00, "fuen" <fuen[spam]@wp.pl> wrote:
    > silnik ci gnie proporcjonalnie do swojego momentu
    > kt ry dla benzyniak w max jest w okolicach 3-3,5 tys obrot w

    Nieprawda.

    > po przekroczeniu tych obrot w moc ro nie a przyspieszenie spada bo moment
    > spada

    Przyspieszenie rosnie, bo moment na kolach rosnie, bo moment na kolach
    wynika wprost (przez przelozenie i opory ruchu) z mocy na silniku.

    Poducz sie, pozniej pisz.

    pozdr
    AA


  • 8. Data: 2011-02-10 13:01:42
    Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 10/02/2011 08:33, fuen wrote:
    > wszystkie silniki mają taką charakterystykę
    > nawet w kosiarce wartość momentu spada przy wyższych obrotach


    Autobus ma momentu z 10x wiecej od niejednego sportowego samochodu,
    jakos nie widac Ikarusa objezdajacego wszystko na swiatlach. Nie pitol.



    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 9. Data: 2011-02-10 16:49:07
    Temat: Re: wyższe obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: "spa" <s...@a...er>


    Użytkownik "Kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości
    news:ij0k36$cag$1@inews.gazeta.pl...
    > Autobus ma momentu z 10x wiecej od niejednego sportowego samochodu, jakos
    > nie widac Ikarusa objezdajacego wszystko na swiatlach. Nie pitol.

    Bo jest znacznie cięższy
    http://www.autogen.pl/art-17-moc-i-moment-obrotowy-s
    ilnikow.html
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d_WRC

    Ikarus serii 200 silnik RABA MAN D2156 HM6U, o pojemności skokowej 10350
    cm3, w układzie leżącym, rzędowym. Moc maksymalna tej jednostki wynosiła 142
    kW i osiągana była przy prędkości obrotowej 2100 obr/min, zaś maksymalny
    moment obrotowy wynosił 696 Nm

    Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony jest w silnik Diesla firmy Cummins o
    pojemności 6,7 litra. Osiąga moc 180,5 kW przy 2300 obrotach na minutę i
    moment obrotowy 1008 Nm

    Volvo 9700 Silnik jest dostępny w wersjach o mocy maksymalnej 420 lub 460 KM
    i udostępnia większy od swojego poprzednika maksymalny moment obrotowy,
    odpowiednio: 2100 Nm przy 1100-1400 obr/min i 2300 Nm przy 1050-1400 obr/min


    przykładowe współczesne osobowe:
    Audi S4 3.0 TFSI DOHC V6 (kompresor, 333 KM przy 5500 obr./min, 440 Nm przy
    2900-5300 obr./min)
    Ford Mustang GT 5.0 DOHC V8 (412 KM przy 6500 obr./min, 529 Nm przy 4250
    obr./min)
    Hyundai Genesis 5.0 Tau DOHC V8 (429 KM przy 6500 obr./min i 582 Nm przy
    5000 obr./min)


    dziwoląg:
    Inżynierowie Bugatti stworzyli jeżdżący prototyp samochodu o napędzie
    elektrycznym. Ma on dwa silniki o łącznej mocy 811 KM i monstrualnym
    momencie obrotowym wynoszącym 2 200 Nm dostępnych od 0 obr/min.




  • 10. Data: 2011-02-10 19:57:39
    Temat: Re: wyzsze obroty i brak mocy [vectra a]
    Od: "fuen" <fuen[spam]@wp.pl>

    > Przyspieszenie rosnie, bo moment na kolach rosnie, bo moment na kolach
    > wynika wprost (przez przelozenie i opory ruchu) z mocy na silniku.

    nieprawda
    moment na kolach jest proporcjonalny do momentu silnika
    jesli moment obrotowy na wale spada na kolach równiez

    i nic tego nie zmieni....

    nawet twoja filozofia






strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: